کد خبر: 800029
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
پيشنهاد گذراندن آموزش‌هاي «پيش از ازدواج» شرط ثبت ازدواج شود تا با كاهش هزينه‌ها، از آمار طلاق و خشونت كاسته شود.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: آموزش پيشگيرانه موجب كاهش بسياري از هزينه‌هاي بعدي مي‌شود و كاهش طلاق و خشونت را در پي دارد. اين طرح با اقتصاد مقاومتي نيز همخواني دارد چراكه پايين آمدن هزينه‌هاي رواني، اجتماعي و اقتصادي را در پي دارد.  محمدرضا رستمي در حاشيه برگزاري شصت و سومين جلسه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان بررسي طرح ملي آموزش‌هاي پيش از ازدواج را يكي ديگر از دستورجلسه‌هاي ستاد ملي ساماندهي امور جوانان ذكر و اظهار كرد: اين طرح براي 750هزار زوج جوان تدارك ديده شده است و قرار است آنها مهارت‌هاي مختلف اعم از فردي، اجتماعي و اقتصادي را آموزش ببينند. تدوين سرفصل‌هاي آموزشي و نظارت بر حسن اجراي اين طرح بر عهده‌ دفتر ازدواج و خانواده وزارت ورزش و جوانان است.
وي اضافه كرد: مجري طرح آموزش‌هاي پيش از ازدواج، صاحبنظران و متخصصان اين حوزه هستند كه در مراكز مشاوره‌ ازدواج فعاليت مي‌كنند و داراي گواهينامه از سازمان نظام روانشناسي هستند.
معاون ساماندهي امور جوانان وزارت ورزش و جوانان اضافه كرد: همه اعضاي جلسه اذعان كردند كه آموزش پيش از ازدواج در پايداري خانواده مؤثر است و لازم است مداخله‌ دولت در اين زمينه به حداقل برسد، مشاركت زوجين و خانواده‌ها در تأمين هزينه‌ها و روند آموزش بيشتر شود البته مشاوران وارد ساحت شخصي افراد نشوند.
رستمي گفت: به قوه‌ قضائيه پيشنهاد داديم كه آموزش پيش از ازدواج به عنوان الزام براي ثبت ازدواج در نظر گرفته شود چراكه نهادينه كردن فرهنگ آموزش و مشاوره نياز به كار بيشتري دارد، البته اعمال اين پيشنهاد نيازمند قانون مجلس است. بنابراين در حال انجام كار كارشناسي به منظور تهيه لايحه‌اي از سوي دولت و قوه ‌قضائيه در اين زمينه هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار