کد خبر: 800022
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۶
كارگردان ايستاده در غبار:
كارگردان فيلم «ايستاده در غبار» با طرح گلايه‌هايي از وضعيت اكران اين فيلم گفت: زماني بود كه حوزه هنري به خاطر ارزش‌هايش فيلم‌هايي را كه مجوز نمايش داشتند، هم اكران نمي‌كرد، ولي حالا چه شد كه چنين نگاه اقتصادي سختگيرانه‌اي به فيلم‌ها پيدا كرده است.
محمدحسين مهدويان در گفت‌وگو با «تسنيم»، درباره شرايط اكران فيلم «ايستاده در غبار» گفت: در حال حاضر شرايط اكران فيلم رضايتبخش نيست. ما رفته‌ايم زير كد سينماي سرگروه، اما از سينماي سرگروه اين فيلم، فقط دردسرهاي كف فروش برايمان باقي مانده است. تعداد سالن‌هاي ما در تهران خيلي كم شده و به زير 15 سالن رسيده و در شهرستان‌ها اوضاع از تهران هم بدتر است. وي در عين حال با اشاره به رضايت مردم از ديدن اين فيلم افزود: من و تمام عوامل فيلم «ايستاده در غبار» آن زماني كه اين فيلم را مي‌ساختيم، حدس مي‌زديم كه رضايت مردم از اين فيلم بالا باشد؛ موضوعي كه هم در جشنواره و هم در اكران قابل مشاهده بوده و هست، اما خيلي‌ها كه فيلم را نديده‌اند هنوز نمي‌دانند با چه فيلمي طرف هستند و معمولاً پيش‌داوري نادرستي دارند كه بايد آن را با معرفي درست اصلاح كنيم‌. البته دغدغه مهم‌تر ما تعداد سالن و آرايش نامناسب سانس‌هاي فيلم است؛ به خصوص در شهرستان‌ها.

اين كارگردان سينما همچنين چالش مهم موجود در اكران اين فيلم را، معرفي كردن آن به مردم دانست و بيان كرد: با توجه به سابقه يك دهه اخير از ساخت فيلم‌هاي جنگي نه‌چندان باكيفيت، در حال حاضر يكي از دغدغه‌هاي اصلي ما در فيلم «ايستاده در غبار» نحوه تبليغ و دعوت مردم براي مشاهده اين فيلم است. كارگردان فيلم «ايستاده در غبار» در پاسخ به پرسشي درباره وضعيت نمايش فيلم در سينماهاي حوزه هنري و گله‌اي كه هفته گذشته در اين باره رسانه‌اي شده بود، گفت: گله‌اي از حوزه هنري و سينماهاي حوزه هنري كردم كه گويا باعث ناراحتي دوستان شده است. آقاي سرتيپي هم بعد از آن در مصاحبه‌اي كه داشتند، گفتند كه عوامل «ايستاده در غبار» درخواست‌هايي خارج از حد معمول دارند؛ راستش خيلي از حرف ايشان تعجب كردم و متوجه منظورشان نشدم. كاش توضيح مي‌دادند كه درخواست غيرمعمولي ما كدام است؟ درخواست عادي ما براي چند سالن و سانس در شهرهاي مختلف توقع زيادي به حساب مي‌آيد؟ اين كارگردان سينما اظهار كرد: من واقعاً توقع زيادي از كسي ندارم، حتي از آقاي سرتيپي. ايشان چهره فعال و خوشنام بخش خصوصي سينما هستند و تلاش‌شان را براي فيلم ما كرده‌اند. از طرفي من هم تا حدي درك مي‌كنم كه چرا آقاي سرتيپي چنين اظهارنظري كردند. راستش الان فهميدم كه اشتباه از من بود. ببخشيد. اصلاً خر ما از كرگي دم نداشت.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار