کد خبر: 799937
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۹
هیات انتخاب فیلم‌های کوتاه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.

هیات انتخاب فیلم‌های کوتاه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت معرفی شدند.

به گزارش " جوان آنلاين" مهدی جعفری، حبیب‌الله بهمنی، مرجان اشرفی‌زاده، سیدجلال دهقانی اشکذری و محمدتقی فهیم.

این هیات قرار است فیلم‌های بخش مسابقه را از میان 151 فیلم کوتاه رسیده به دبیرخانه جشنواره انتخاب نمایند كه در ادامه به شمه اي از سوابق هنري و اجرايي هيات انتخاب اشاره خواهد شد:

مهدی جعفری فیلم‌ساز و فیلم‌بردار متولد 1348 از اهواز است. وی کارشناسی کارگردانی  سینما خود را از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر تهران دریافت و عضویت در هیئت موسس و هیئت مدیره انجمن فیلم کوتاه خانه سینما، کسب جوایز ملی و بین‌المللی متعدد همچون: جایزه ویژه جشنواره تورین، جایزه ویژه هیات داوران فیلم کوتاه تهران، جایزه بهترین فیلم کوتاه خانه سینما و بهترین فیلم کوتاه جشنواره دیدار تاجیکستان، جایزه بهترین فیلم تجربی در جشنواره فیلم کوتاه تهران، حضور با فیلم "کمی بالاتر" در بخش مسابقه جشنواره برلین و جایزه ماگنولیای طلایی از قبرس... از فعالیت‌ها و جوایز وی می‌باشد. جعفری ساخت مستندهای: قصه‌ها، هرکجا بروم آسمان مال من است، مجموعه 23 نفر  و نام و نشان - تله فیلم : نقش و نقاش- کوتاه داستانی: زیارت، برکه، پنجره، کمی بالاتر و مدیر فیلمبرداری فیلمهای مستند و سینمایی را در کارنامه فعالیت‌های هنری خود دارد.

حبیب‌الله بهمنی در سال 1336 متولد شد. وی فارغ‌التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما و کارشناسی‌ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است. از فیلم‌های وی می توان به فیلمهای سینمایی: "مروارید سیاه، تارهای نامرئی، زندانی 707، سیب و سلما، ویدئویی شب کایت ها، لوح فشرده، مهربانو، مجموعه زندگی ارمغان خداست، عقاب در گردباد و طلوع از مغرب" اشاره داشت. بهمنی که مدیر گروه سینما در دانشکده‌های سینمایی‌ست، در رشته‌های کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی، تدوین، مستند‌سازی در رشته سینما مشغول به تدریس می‌باشد.

مرجان اشرفی‌زاده متولد ۱۳۶۰ در تهران و دارای لیسانس کارگردانی سینما و فوق لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. وی ساخت بیش از ۲۰ فیلم کوتاه و مستند را در کارنامه دارد که در اکثر جشنواره‌های داخلی و خارجی موفق به کسب جایزه شده است. وی همچنین تله فیلم‌ها و فیلم‌های ویدئویی شاخصی ساخته است که از این میان می‌توان به «نامه‌های خیس» فیلم تحسین شده اولین جشنواره فیلم‌های ویدئویی تهران اشاره کرد. وی داوری در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فیلم کیش، جشنواره فیلم رضوی، جشنواره فیلم ۱۰۰، جشنواره سینما حقیقت، جشنواره فیلم یاس و جشنواره فیلم شهر را هم در کارنامه هنری خود دارد. اشرفی زاده مؤسس «كارگاه قلم» به منظور نگارش فیلمنامه است كه تاكنون چندین فیلمنامه در این كارگاه به رشته تحریر درآمده و توسط كارگردانان و تهیه كنندگان نام آشنایی چون محمدحسین حقیقی، فرزاد مؤتمن، عباس رافعی، مرتضی رزاق كریمی و ... وارد پروسه تولید شده است.

محمدتقی فهیم متولد 1335 شهر تربت حیدریه و دارای مدرک دیپلم است. وی با بیش از 30 سال حضور مستمر در عرصه مطبوعات کشور، فعالیت هنری خود را آغاز کرده است و هم‌اکنون بیشتر به عنوان منتقدفیلم و مستندساز شناخته می‌شود . بخشی از فعالیت‌های این هنرمند بدین شرح است: عضو شوراي مركزي و نايب رئيس انجمن منتقدان و نويسندگان سينمایي ايران ، عضو انجمن‌ روزنامه‌نگاران مسلمان، مشاور فرهنگي خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران درسال 88-87، معاون دبیر اولین جشنواره فیلم شهر، دبیرجشنواره فیلم کوتاه اصلاح الگوی مصرف درسال88، سردبیر مجله تخصصی سی‌نما رسانه تاپایان سال 88، سردبیر مجله تخصصی پیل‌بان، عضو شورای فیلم‌نامه سیما فیلم در سال 91، عضو شورای طرح و برنامه شاهد سیما (از سال 84 تا کنون)، داور بیش از 40 جشنواره سینمایی-هنری و مطبوعاتی. همچنین از افتخارات هنري محمد تقی فهیم می‌توان به: برگزيده سومين جشنواره انتخاب رسانه و خبرنگار برتر كتاب در سال 83، دريافت لوح و تنديس انجمن منتقدان و نويسندگان سينمايي به عنوان يكي از 10 منتقد برتر در تير ماه 87، تقدیر شده به عنوان یکی از 4 منتقد پیشکسوت، تاثیرگزار و جریان‌ساز در نخستین جشنواره رسانه و سینما در بهار 93 و ...اشاره کرد. وی فعالیت‌هایی در زمینه تولید فیلم داشته و نویسنده کتاب‌هایی مانند نسل نمیران (تصویرعاشورا) و رسانه‌های جریان‌ساز جهانی نیز هست.  فهمیم همچنین مشارکت بی‌شماری در برنامه‌های رادیویی و بیش از 200 حضور تلویزیونی در مقام کارشناس فرهنگی-هنری و منتقد فیلم داشته است .

گفتنی است که سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت (شهریور 93) بزرگداشت محمد تقی فهیم را  به عنوان منتقد جریان‌ساز پس از انقلاب در عرصه سینمای جنگ برگزار کرد .

سید جلال دهقانی اشکذری متولد ۱۳۶۱ شهر یزد و فارغ التحصیل رشته لیسانس زبان و ادبیات فارسی است. این کارگردان و فیلمنامه‌نویس تا کنون ساخت فیلم‌های سینمایی: "خانه ای کنار ابرها و دلبری"، 4 تله فیلم: "هدیه ای برای آسمان، دویدن برای پشیمانی، همه روزها و مسابقه" و سریال "حانیه" را درکارنامه خود دارد. از جوایز هنری وی می‌توان به: دیپلم افتخار بهترین فیلم‌نامه جشنواره فیلم فجر در بخش نگاه نو برای فیلم "خانه‌ای کنار ابرها"، فانوس بهترین فیلم سینمایی، پروانه زرین بهترین فیلم جشنواره فیلم کودک و نوجوان در بخش استان‌ها اشاره کرد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار