کد خبر: 799915
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
براساس نظرسنجی صورت گرفته، میزان رضایت مردم آمریکا از امور دولتی ماه گذشته میلادی در بحبوحه کشته شدن مردان سیاه پوست به دست پلیس و تیراندازی گسترده اعتراضی به طرف افسران پلیس، 12 درصد کاهش یافته است.
ایسنا: به نقل از خبرگزاری شینهوا، براساس نظرسنجی پایگاه گالوپ، در حال حاضر تنها 17 درصد از آمریکایی‌ها از امور دولتی در آمریکا راضی هستند که نسبت به 29 درصد ماه ژوئن 12 درصد کاهش داشته است.

رضایت مردم آمریکا در اکتبر 2013 میلادی به پایین‌ترین حد یعنی 16 درصد رسید و آن هم هنگامی بود که کنگره تحت کنترل جمهوری خواهان به خاطر خصومت‌ سیاسی‌اش با دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا باعث تعطیلی یک دولت فدرال شد.

براساس نظرسنجی گالوپ، در دو سال گذشته میزان رضایت آمریکایی‌ها بین 20 تا 40 درصد بوده است.

این نظرسنجی پس از سیل اخیر خشونت‌ها میان پلیس و شهروندان سیاه پوست در آمریکا صورت گرفته که منجر به تشدید تنش‌های نژادی شد.

براساس این نظرسنجی نگرانی‌ها نسبت به روابط نژادی افزایش یافته و 18 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند، روابط نژادی یا نژادپرستی بزرگترین مشکلی است که این کشور با آن مواجه است. این درصد نسبت به ماه گذشته 13 درصد افزایش داشته است.

پایگاه نظرسنجی گالوپ گفت: با توجه به گردهم‌آیی‌های سیاسی و احتمال ناآرامی‌های نژادی بیشتر، انتظار می‌رود میزان رضایت از امور دولتی آمریکا همچنان پایین بماند چرا که بلاتکلیفی‌ها دست کم تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر ادامه خواهند داشت.

این نظرسنجی‌ بین 13 تا 17 ژوئیه (23 تا 17 تیر) صورت گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار