کد خبر: 799747
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
زيبا‌كلام نگران نظام شد
صادق زيبا كلام كه همواره نظام اسلامي را به كج فهمي در سياست خارجي و توهم در دشمني امريكا و غرب متهم مي‌كند، حالا نگران نااميدي جوانان از نظام شده است.  وي به روزنامه اعتماد گفته است: «بخش‌هاي تند و راديكال اصولگرايان برنامه‌ريزي كرده‌اند تا به صورت جدي وارد عرصه انتخابات شوند. جناح تند اصولگرايان مي‌داند كه محبوبيت چنداني در جامعه ايران ندارد. سند اين ادعا هم 4 ميليون رأي سعيد جليلي است. نكته‌اي كه از ديد آنها پنهان مانده اين است كه اگر مردم و به ويژه نسل جوان از دولت حسن روحاني نااميد شود، هيچ چيز به اندازه نااميدي بخش جوان جامعه براي يك نظام سياسي خطرناك نخواهد بود.» ظاهراً زيبا كلام تركيب سني غالب رأي‌دهندگان به روحاني را جوان مي‌داند كه نگران نااميدي جوانان از روحاني است. بايد ديد اين تحليل خود را از متوسط سن هيئت دولت و توجه روحاني به مديران جوان گرفته است يا از برنامه‌هاي مبسوط دولت براي اشتغال‌زايي جوانان و بيكاران يا از ناتواني جوانان از دريافت وام‌هاي ازدواج در مقابل وام‌هاي كلان مديران پيرمرد دولت؟!

آقاي وزير بهداشت!
لطفاً روده‌هاي راست را نپيچون

به نظر مي‌رسد بخشي سنگين از پروژه دولت براي انحراف افكار از حقوق‌هاي نجومي و پاداش‌هاي كهكشاني به وزير بهداشت سپرده شده است تا آنجا كه وي و وزارتش علاوه بر مقابله با اصل پديده حقوق‌هاي نجومي و از شير مادري حلال‌تر دانستن آن، اين روزها به سياق برخي اعضاي كابينه به سراغ دولت گذشته رفته و در مواردي اظهارات چالش‌برانگيز به زبان مي‌آورند. ديروز پس از آنكه قاضي‌زاده هاشمي گفت«موقعي كه ما آمديم مردم كف زمين زايمان مي‌كردند»، كامران باقري لنكراني وزير بهداشت دولت نهم واكنش نشان داد و گفت: «نمي‌دانم چه بگويم فقط مي‌توانم بگويم كه از زحمات همكارانمان در دولت يازدهم تشكر مي‌كنم!»
هاشمي همچنين در يك منت‌گذاري آشكار كه دون شأن پزشكان است، گفت: «يك عده از سياسيون همواره با جامعه پزشكي خوب نبوده‌اند، مگر اينكه مريض شده‌اند و آن وقت حاضرند همه ثروت خود را بدهند تا درمان شوند اما بعد از خوب شدن، دوباره شروع مي‌كنند به گفتن حرف‌هاي ناصواب.» اين سخنان در خلوت پزشكان كم نيست اما در زبان يك وزير بهداشت دولت كه بايد خود را نوكر مردم بداند، رنگ و بوي خود‌بزرگ‌بيني دارد و نشاني از خدمتگزاري در آن نيست.
وزير بهداشت ديروز همچنين در ادامه حرف‌هاي شاذ خود، ادعاي عجيبي هم درباره حقوق‌هاي نجومي كرد و گفت: «مردم مي‌گويند شما هر چه مي‌خواهيد برداريد اما گرهي هم از كار باز كنيد !»
ظاهراً وزير بهداشت نمي‌تواند حال و روز مردم مستضعف را درك كند و ميانه‌اي هم با منش خدمتگزاري  در نظام جمهوري اسلامي كه مسئولان آن بارها خود را نوكر ملت خطاب كرده‌اند، ندارد.

فراكسيون اميد شب‌ها خواب ريزش نيرو مي‌بيند!
پس از انتخابات هيئت رئيسه مجلس و تشكيل فراكسيون‌هاي مختلف كه آمار واقعي ليست اميد را رو كرد، حالا اعضاي فراكسيون اميد كه شب‌ها خواب ريزش نيرو مي‌بينند، روزها از حفظ وحدت و ائتلاف دم مي‌زنند.
محمدرضا تابش به ايلنا گفته است: «راهبرد فراكسيون اميد، همچنان حفظ وحدت و انسجام فراكسيوني است و با وجود اينكه در انتخابات رياست مجلس نسبت به انتخابات رياست فراكسيون اميد، با مقداري ريزش رأي روبه‌رو بوديم، تمامي اعضاي فراكسيون و همچنين شخص دكترعارف همچنان با سعه صدر كامل، حفظ راهبرد استراتژيك اتحاد ميان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرايان را مدنظر قرار داديم و به تعامل مثبت با دولت، همزمان با حفظ استقلال نمايندگان و وجهه مجلس، خواهيم پرداخت.»
وي در در واكنش به تشكيل هيئت رئيسه موقت فراكسيون مستقلان مي‌گويد: «قطعاً تشكيل فراكسيون‌هاي سياسي به بالندگي مجلس ياري مي‌رساند، اما آنچه مسلم است، تشكيل اين فراكسيون هيچ تأثيري در روند حركتي و عملكرد فراكسيون اميد نخواهد داشت.»
تابش معتقد است هر كس از ما نباشد اصولگراست! و مي‌گويد: «در واقع اسامي جديد، ماهيت افراد و گروه‌هاي سياسي را دگرگون نمي‌كند و هر فراكسيوني كه در مقابل فراكسيون اصلاح‌طلب-اعتدال‌گراي اميد تشكيل شود، طبيعتاً فراكسيون اصولگرايي خواهد بود و اگر منظور از تشكيل اين فراكسيون جديد، احياي رهروان ولايت مجلس نهم باشد كه ديگر بحثي در رابطه با گرايش اصولگرايي اين فراكيسيون وجود ندارد.»

نوبت به حضرتي در كاستن از «فشارفريدون» رسيد
پس از انتشار اخبار و گزارش‌هاي مستند از «فشار فريدون» در اعطاي وام‌هاي چندصد ميلياردي بدون بهره به افراد و انتصابات دولتي، برخي روزنامه‌هاي يارانه‌بگير حامي دولت، مأموريت پيدا كرده‌اند در كاستن از اين اتهامات و تبرئه فريدون دست به كار شوند. ديروز نوبت به الياس حضرتي رسيد كه در دو روزنامه خود ـ اعتماد و تعادل ـ بر شفافيت اقتصادي در دولت يازدهم و انتصاب مديران بدون فشار سياسيون، تأكيد كند. دراين دو روزنامه گفت‌و‌گويي واحد از وزير اقتصاد منتشر شده با طرح اين سؤال مشخص كه: «گفته مي‌شود توصيه‌ها و فشارهايي در جريان انتصاب‌ها (مديران اقتصادي و بانكي) وجود داشته است» و سپس از قول وي نوشته‌اند: «قاطعانه اعلام مي‌كنم كه هيچ كدام از شخصيت‌هاي سياسي در فرايند انتصاب نقشي نداشته است ... بنده در سه سال گذشته بيش از 600 انتصاب در مجموعه وزارت اقتصاد داشته‌ام كه در هيچ كدام، شخص رئيس‌جمهور در آنها دخالتي نداشته است.»
 روزنامه‌هاي حامي دولت بدون توجه به مطالبه گسترده مردم درباره فيش‌هاي نجومي و صحيح و غيرقابل خدشه بودن اصل مطلب، معمولاً قضيه فيش‌ها را «جنجال» و داراي پشت پرده معرفي مي‌كنند! گويي مديران نجومي و دولت به صرف وجود يك پشت‌پرده – حتي قوانين ضعيف - در پرداخت و دريافت اين حقوق‌ها بي تقصير مي‌شوند!
روزنامه اعتماد براي اين گفت‌وگو  تيتر «پشت پرده جنجال فيش‌هاي نجومي» را انتخاب كرده و روزنامه تعادل براي همين گفت‌وگو، «پرچمدار شفافيت رئيس‌جمهور است» را تيتر كرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار