کد خبر: 799720
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۰
مدير شبكه قرآن سيما تشريح كرد
محمدحسين محمدزاده از اجراي طرح قرآني 1450 در تابستان امسال با محوريت شبكه قرآن و مشاركت همه شبكه‌هاي راديو و تلويزيوني صداوسيما و نهاد‌هاي مرتبط فرهنگي خبر داد.
محمدصادق عابديني
محمدحسين محمدزاده از اجراي طرح قرآني 1450 در تابستان امسال با محوريت شبكه قرآن و مشاركت همه شبكه‌هاي راديو و تلويزيوني صداوسيما و نهاد‌هاي مرتبط فرهنگي خبر داد. اين طرح به منظور گسترش فرهنگ قرائت و حفظ قرآن انجام مي‌شود.

نشست خبري محمد‌زاده، مدير جديد شبكه قرآن سيما با موضوع طرح قرآني 1450 روز گذشته در اين شبكه برگزار شد. در اين نشست مدير شبكه قرآن با اشاره به برگزاري طرح قرآني 1450 در تابستان امسال اين طرح فراگير را در جهت غني‌سازي قرآني اوقات فراغت خانواده‌ها ناميد كه با محوريت رسانه ملي و با تمركز روي شبكه‌هاي قرآني راديو و تلويزيون و مشاركت نهاد‌هاي فرهنگي برگزار مي‌شود. وي وجه تسميه اين نامگذاري را تعداد سال‌هايي كه از زمان نزول قرآن بر پيامبر(ص) گذشته است، عنوان كرد و گفت: امسال اين طرح قرآني با شعار قرآن كتاب زندگي برگزار مي‌شود.

مدير شبكه قرآن افزود: درانجام اين طرح رسانه‌هاي مختلف مكتوب، تصويري و مجازي عهده‌دار اجرا خواهند بود و رسانه‌ها در طرح 1450 در بخش‌هاي آموزشي، مسابقه (تفريحي و سرگرمي)، اطلاع‌رساني و ديگر كاركرد‌هاي رسانه دخيل خواهند شد. محمدزاده طرح 1450 را طرحي فراگير ناميد و گفت: از اين جهت اين طرح فراگير است كه جنبه‌هاي مختلف قرآني در آن پرداخته شده و امسال تلاش كرده‌ايم با توجه به تجربه سال‌هاي گذشته و ارزيابي ها، نكات مثبت ارزيابي شده را حفظ كنيم و بر ارزش آنها بيفزاييم. وي يكي از مزاياي اين طرح را فعال كردن برخي هنر‌ها و فعاليت‌هاي قرآني مانند جمع‌خواني قرآن دانست و گفت: يكي از هنر‌هاي قرآني بعد از پيروزي انقلاب قالب تواشيح بود كه در چند سال اخير دچار ركود شده بود كه تلاش شده گروه خواني قرآن و تواشيح دوباره تجديد  حيات پيدا كند.

مدير شبكه قرآن سيما با اشاره به اينكه امسال سوره حديد براي طرح قرآني 1450 انتخاب شده است، گفت: مسابقه جمع‌خواني اين سوره امسال برگزار مي‌شود و پس از ارزيابي به گروه‌هاي برتر جوايزي تعلق مي‌گيرد. وي تأكيد كرد: علاوه بر اين مسابقه، مسابقه خوشنويسي سوره حديد و احتمالاً مسابقه عكاسي و همچنين مسابقه فعاليت‌هاي مجازي در قالب طراحي سايت، وبلاگ، كانال و صفحات مجازي با محوريت سوره حديد از جمله مسابقاتي خواهد بود كه در طرح قرآني 1450 اجرا مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار