کد خبر: 799718
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از برخورد با تخلفات خارج از نمايشنامه‌هاي مصوب در تئاترها خبر داد.
محمد صادقي
در حاشيه برگزاري سومين اجلاس مديران ادارات كل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزير ارشاد در جمع خبرنگاران حاضر شد و درباره برخي از مسائل روز حوزه فرهنگ، از جمله تعامل با كميسيون فرهنگي مجلس، وضعيت تئاتر، همكاري با نيروي انتظامي و همچنين جشنواره رضوي توضيحاتي ارائه كرد.

علي جنتي درباره وضعيت تئاتر گفت: سالن‌هاي تئاتر كشور عموماً و خوشبختانه پر از مخاطبان علاقه‌مند به اين هنر نمايشي بوده و حتي بسياري از سالن‌ها تا پايان سال برنامه هايشان را بسته‌اند و با مجموعه اقدامات صورت گرفته مي‌توان گفت در واقع حوزه تئاتر بيدار شده است. وزير ارشاد تأكيد كرد: گاهي ممكن است تخلفاتي خارج از نمايشنامه‌هاي مصوب ديده شود كه با اين موارد برخورد مي‌شود اما در مورد نمايشنامه‌ها هم دقت زيادي صورت مي‌گيرد كه طبق ضوابط قانوني اجرا شود. اين گفته وزير را مي‌توان واكنشي به انتقاد از وضعيت ولنگاري فرهنگي در حوزه تئاتر دانست كه «جوان» نيز چند روز پيش در گزارشي به آن پرداخته و از تسامح وزارت ارشاد انتقاد كرده بود. از سوي ديگر وزير ارشاد در پاسخ به سوالي درباره تعامل با كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به ديدار زير مجموعه‌هاي وزارت ارشاد با كميسيون فرهنگي، تاكيد كرد: در اين ديدار گزارشي از فعاليت‌هاي اجمالي انجام شده در حوزه‌هاي مختلف فرهنگ و هنر و رسانه ارائه شد. وي افزود: قرار شد از اين پس نيز جلسات مختلف با حضور معاونين اين وزارتخانه با اعضاي محترم كميسيون فرهنگي برگزار شود. جنتي ادامه داد: بر اين اساس قرار شد يكايك معاونين طرح‌هاي خود را مطرح كنند و نظرات مجموعه مجلس را بشنويم و در كل همكاري خوب و صميمانه‌اي در اين دوره با كميسيون فرهنگي وجود دارد.

وزير ارشاد همچنين در توضيح مصوبه جديد دولت درباره اصلاح قانون اداره اماكن، توضيح داد: طبق اين مصوبه نظارت داخل سالن‌ها بر عهده حراست اين وزارتخانه است و اگر خارج سالن مشكلاتي مثل ترافيك باشد، رفع آن بر عهده نيروي انتظامي خواهد بود كه از قبل نيز اين وظيفه را عهده دار بوده‌اند. در آستانه برگزاري اختتاميه چهاردهمين جشنواره فرهنگي رضوي، وزير ارشاد اين جشنواره را كامل‌ترين و مقيدترين رويداد فرهنگي، معنوي و هنري توصيف كرد و گفت: پس از چندين دوره برگزاري امروز اين جشنواره به رشد مطلوب رسيده است. جنتي تاكيد كرد اين جشنواره با بدست آوردن تجربيات فراوان هر سال پر بارتر، متنوع‌تر و گسترده در سراسر كشور و چندين كشور دنيا برگزار مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار