کد خبر: 799716
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
حضور موفق انيميشن ايراني ضد اسرائيلي در جشنواره‌هاي بين‌المللي
انيميشن بين‌المللي «آنتراكت» به نويسندگي و كارگرداني سيدمحمدرضا خردمندان از تازه‌ترين محصولات باشگاه فيلم سوره كه به موضوع كودك‌كشي در جهان مي‌پردازد، موفق شد به جشنواره بين‌المللي خيروناي اسپانيا راه يابد.
هادي فيروزمندي
در ادامه حضور موفق انيميشن‌هاي ايراني، اين بار اثري پويانمايي با موضوع مقاومت و نشان‌دادن جنايات صهيونيست‌ها در قبال مردم مظلوم فلسطين موفق شد به يك جشنواره بين‌المللي راه يابد. «آنتراكت» با راه‌يابي به جشنواره انيميشن اسپانيا دومين حضور بين‌المللي خود را بعد از جشنواره سئول تجربه خواهد كرد. اين انيميشن برگرفته از «entract» كلمه‌اي فرانسوي و به معناي حدفاصل بين دو پرده موسيقي است. فيلم نيز در فاصله بين دو قطعه موسيقي روايت مي‌شود. ايده «آنتراكت» برگرفته از داستان تك تيراندازي اسرائيلي است كه در جريان جنگ 2014 غزه با انتشار پستي در صفحه اينستاگرام خود ادعا كرد در يك روز توانسته 13 كودك فلسطيني را هدف قرار دهد. «آنتراكت» واكنشي به اين اتفاق است.
 
اين انيميشن كوتاه كه اخيراً به بخش مسابقه پويانمايي جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت راه يافته است، توانسته در جشنواره‌هاي خارجي نيز مورد توجه قرار گيرد. «آنتراكت» به‌رغم موضوع ضدصهيونيستي خود توجه داوران جهاني انيميشن را نيز برانگيخته است و در ابتداي مسير جهاني بين‌المللي خود، پس از برگزيده شدن و نمايش در جشنواره بين‌المللي انيميشن سئول (سيكاف)، به تازگي به بخش مسابقه بيست و هشتمين دوره جشنواره بين‌المللي خيروناي اسپانيا نيز راه يافته است. سيدمحمدرضا خردمندان، كارگردان اين اثر درخصوص اين انيميشن بيان داشت: موضوع انيميشن «آنتراكت» درباره ادعايي است كه يك سرباز رژيم صهيونيستي در جنگ با غزه داشته است. اين سرباز كه يك تك تيرانداز است، ادعا كرده بود ۱۳ كودك فلسطيني را در يك روز مورد هدف گلوله قرار داده و كشته است.

بنابراين اين نگراني وجود دارد با توجه به اينكه «آنتراكت» شناسنامه‌دار است و بر اساس يك ادعاي واقعي شكل گرفته، به‌رغم كيفيت بالايش با بي‌مهري‌هايي در فضاي بين‌المللي روبه‌رو شود. وي در ادامه خاطرنشان كرد: كارگرداني اين انيميشن كه يك سال به طول انجاميد برعهده من بود و تهيه كنندگي آن را محمدرضا شفاه انجام داده است. كارگرداني هنري و فني كار برعهده بهزاد رجبي‌پور بود و «آنتراكت» محصول باشگاه فيلم سوره است. خردمندان افزود: اين فيلم، يك انيميشن كوتاه با مدت زمان پنج دقيقه است كه به صورت 3D ساخته شده است.

اين كارگردان درخصوص مخاطبان اين انيميشن بيان داشت: «آنتراكت» براي مخاطب بين‌الملل و مخاطباني كه با سانسور اخبار مواجهند، ساخته شده و اميدوارم به دست آن دسته از مخاطبان ما كه در خارج از كشور هستند، برسد. اين كارگردان پيش از اين با توليد آثاري چون «بچه و مرد»، «ميم»، «پدر»، «دوئل» و «گزارشگر» توانسته بود جوايز متعددي از جشنواره‌هاي داخلي، همچون جشنواره فيلم صد، رويش، فيلم كوتاه تهران، رضوي و شهر دريافت كند. بيست و هشتمين دوره جشنواره بين‌المللي خيروناي اسپانيا از هفتم تا دهم مهرماه در شهر خيرونا در ايالت كاتالونياي اين كشور برگزار خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار