کد خبر: 799715
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
گزارش «جوان» از مراسم امحاي داوطلبانه 100 هزار گيرنده ماهواره
سردار‌نـقدي: اگر برخي مسـئولان فكر مي‌كنند که ماهواره موجب تحکیم خانواده و ازدواج و کم‌شدن فساد اجتماعی می‌شود، به مردم هم خبر دهند چون 75درصد مردم در نظرسنجی ماهواره را مضر می‌دانند...
جواد محرمي
فعاليت فرهنگي براي آگاهي‌بخشي به مردم از جمله اموري است كه سازمان بسيج مستضعفين در قالب طرح جمع‌آوري داوطلبانه گيرنده‌هاي ماهواره مدتي است در سراسر كشور به آن ورود كرده و توفيقات زيادي هم به دست آورده است.

يكصد‌هزار گيرنده ماهواره طي مراسمي كه روز گذشته با حضور سردار نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين، جمعي از فعالان فرهنگي پايگاه‌هاي مقاومت بسيج كشور و نمايندگان رسانه انجام گرفت، امحا شد. اين تعداد گيرنده ماهواره در قالب طرحي با عنوان جمع‌آوري داوطلبانه دجال‌واره به منظور اعلام ابعاد مختلف اين طرح مردمي از مردم دريافت شده است.
سردار محمدرضا نقدي طي سخناني در اين مراسم گفت:‌ برنامه‌هاي فرهنگي سازمان بسيج مستضعفين در جهت روشنگري مردم درباره مضرات ماهواره بحمدالله آثار خوبي را به همراه داشته است. خوشبختانه بيش از يك ميليون نفر از خانواده‌ها از اين طرح استقبال كرده‌اند و اين يك حركت مهم مردمي است كه براي حفظ اصالت‌هاي فرهنگي و نيز حفظ ايمني و آرامش رواني جامعه برنامه‌ريزي و اجرا شده است.
  
كسي كه كار فرهنگي مي‌كند بايد مانند يك پزشك دلسوز عمل كند
سردار نقدي با تأكيد بر اينكه ما بايد با مردم خودمان صادق و روراست باشيم، خاطرنشان كرد: واقعيت علمي و تجربه شده اين است كه شبكه‌هاي ماهواره‌اي غالبا مفسده‌انگيز و مخرب هستند و اخلاق، تربيت و فرهنگ جامعه را رو به انحراف مي‌برند و دستاورد اصلي اين شبكه‌ها براي جامعه افزايش آمار بزه‌هاي اجتماعي و خانوادگي از جمله طلاق، فروپاشي خانواده‌ها، ناامني و اعتياد است؛ اينها امروز اثبات شده است؛ امروز اگر شما به دادگاه‌هاي خانواده مراجعه كنيد مي‌بينيد كه اغلب پرونده‌ها ريشه فرهنگي دارد كه از طريق ماهواره به خانواده‌ها رسوخ پيدا كرده است. اينها را بايد روراست و صادقانه به مردم گفت و مردم هم اغلب قبول مي‌كنند. كسي كه كار فرهنگي مي‌كند بايد مانند يك پزشك حاذق و دلسوز عمل كند. پزشكي كه روراست است دارويي مي‌نويسد كه تلخ است اما پزشكي كه به دنبال سوداگري است ممكن است جوري عمل كند كه بيمار او شرايط بدتري پيدا كند. ما در قبال فرهنگ مردم مسئوليم. نبايد به مردم دروغ بگوييم؛ نبايد سرآنها را كلاه بگذاريم. نبايد براي اينكه مردم از ما خوششان بيايد جوري حرف بزنيم كه به ضرر آنها باشد. كسي كه شبكه‌هاي ماهواره را ترويج مي‌كند آدم مسئوليت‌شناسي نيست. خوشبختانه صداقت و روراستي كه بچه‌هاي بسيجي با مردم محله خودشان داشته‌اند سبب شده آمار رو به رشد استفاده از گيرنده‌هاي ماهواره با كاهش مواجه شود.
  
ما با گردش آزاد اطلاعات در جامعه هيچ مخالفتي نداريم
رئيس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تصريح كرد: برخي به بهانه مسئله گردش آزاد اطلاعات از توسعه گيرنده‌هاي ماهواره‌اي حمايت مي‌كنند و القا مي‌كنند در صورت آزادي گردش اطلاعات جامعه پيشرفت مي‌كند. من اينجا اعلام مي‌كنم ما با گردش آزاد اطلاعات در جامعه هيچ مخالفتي نداريم بلكه خواهان آن هستيم؛ سال‌هاست كه بسيجيان مي‌گويند شماره حساب و موجودي حساب همه مسئولان كشور در دسترس قرار بگيرد. مرتب اين مطالبه صورت مي‌گيرد منتهي به اين خواسته تن نمي‌دهند. اين نشان مي‌دهد اينها از جريان آزاد فساد در جامعه حمايت مي‌كنند نه جريان آزاد اطلاعات، بنابراين بايد هوشيار باشيم به بهانه آزادي در تله فساد نيفتيم. اگر گردش آزاد اطلاعات براي اين است كه فاسدان رسوا و محاكمه شوند ما از آن حمايت مي‌كنيم؛ شما در اين سال‌هايي كه پرونده‌هاي كلان مفاسد اقتصادي رسيدگي شده حتي يك مورد براي نمونه پيدا نمي‌كنيد شبكه‌هاي ماهواره‌اي منشأ افشاگري اين مفاسد باشند بلكه حامي مفسدان هستند. اگر شبكه‌هاي ماهواره‌اي حامي گردش آزاد اطلاعات بودند بسياري از سوء استفاده‌هاي اقتصادي بايد از سوي اينها كشف مي‌شد، در صورتي كه اينگونه نيست. از همين‌جا مي‌توان فهميد اينها مأموريت دارند جامعه را به سمت فساد ببرند. جوان ايراني براي ابرقدرت‌ها و مفسدان عالم خطرناك است چون در مكتب عدالت‌پرور اهل بيت(س) فعاليت مي‌كند و زير بار زور نمي‌رود. بايد جوان ايراني را فاسد كنند تا به مقابله با او برنخيزد و اين رسالت شبكه‌هاي ماهواره‌اي است. اين طرح جزو برنامه‌هاي دائمي بسيج خواهد بود. اين يك فعاليت فرهنگي بدون اعمال زور است و بنابراين اگر كسي با آن مخالفت كند معلوم است كه ريگي در كفش اوست.
  
ما بايد درباره فرهنگ با مردم صادق باشيم
سردار نقدي در پاسخ به سوالي درباره سخنان اخير وزير ارشاد درخصوص اصلاح قانون ماهواره گفت: من نمي‌دانم منظور ايشان از اصلاح قانون چيست. بنده عرض كردم ما بايد با مردم صادق باشيم. اگر ايشان حقايقي مي‌دانند كه براساس آن حقایق، ماهواره موجب تحكيم خانواده و احترام بيشتر فرزندان به پدرو مادر و بالا رفتن آمار ازدواج و كم‌شدن فساد‌هاي اجتماعي مي‌شود به مردم اطلاع‌رساني كنند تا مردم هم آگاه شوند ولي بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه اينگونه نيست. از معلمان اگر سوال كنيد به شما خواهند گفت كه برنامه‌هاي ماهواره در تحصيل و اخلاق بچه‌ها اخلال ايجاد كرده است. نظرسنجي بزرگي كه يكي از مؤسسات نظرسنجي مرتبط با بسيج در كل كشور از ميان جامعه آماري نزديك به 180‌هزار نفر انجام داده نشان مي‌دهد مردم در پاسخ به اين سوال كه آيا اعتقاد داريد ضرر برنامه‌هاي ماهواره‌اي بيشتر از نفع آن است 43 درصد گفته‌اند كاملا موافقيم؛ 32 درصد گفته‌اند موافقيم كه جمع اينها مي‌شود 75 درصد، يعني اكثريت كساني كه از گيرنده ماهواره استفاده مي‌كنند معتقدند ضرر آن بيش از نفعش است. 12‌درصد سوال شوندگان بي نظر بوده‌اند؛ 10‌درصد مخالف و نزديك به 3‌درصد كاملاً مخالف بوده‌اند.
يكي از خواهران بسيجي فعال در اين طرح كه از پايگاه مقاومت حوزه حضرت خديجه (س) در اين مراسم حضور داشت در حاشيه اين مراسم با بيان اينكه ما فعاليت فرهنگي براي سلامت جامعه را جهاد مي‌دانيم به خبرنگار جوان گفت: سعي كرديم با برگزاري جلسات اقناعي و گفت وگو با همشهريان و دوستان، پخش فيلم و سخنراني، دعوت از مردم محله در پارك‌ها يا حتي از تجمع مردم در سيزده به در استفاده كنيم و مضرات برنامه‌هاي ماهواره را اطلاع‌رساني كنيم. يكي ديگر از بسيجيان فعال در اين طرح كه به عنوان نماينده حوزه 175 شهيد موحد دانش در اين مراسم حضور داشت نيز با اشاره به اينكه ما در قالب حلقه‌هاي صالحين جزوه دجال‌واره را بين مردم توزيع كرديم، گفت: بحمدالله موفق بوديم و مردم هم استقبال خوبي نشان دادند. فاطمه دريادل، نماينده بسيج پايگاه فاطمه‌الزهراي شهرستان ملارد نيز با اشاره به اينكه مردم همكاري خوبي نشان دادند به خبرنگار جوان گفت: مردم آثار مثبت خروج گيرنده‌هاي ماهواره از زندگي‌شان را با ما در ميان مي‌گذارند. مردم به ما مي‌گويند كه ماهواره روي پوشش، خلقيات و اعتقادات آنها تأثير مخربي گذاشته بود و ما اين را به مرور در زندگي احساس مي‌كرديم.
مسلم هاشمي از پايگاه فرهنگي شهيد هاشمي نيز از موفقيت در برگزاري نشست‌هاي روشنگري مسجد در كنار فعاليت‌هاي فرهنگي در قالب دعوت از كارشناسان براي سخنراني درباره آسيب برنامه‌هاي ماهواره سخن گفت و به اين موضوع اشاره كرد كه حدود 370 دستگاه گيرنده توسط اين پايگاه از مردم تحويل گرفته شده است.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
1
3
هر پدیده جدید هم معایب دارد وهم محاسن . اما در هر صورت با هیچ پیشرفت علمی و فرهنگی با زور نمی توان مخالفت نمود. مانند مخالفت با حمام دوش وبرق ودرس خواندن دختر ها وتلویزیون و ودیو از جمله ماهواره . بجای صرف وقت و پول کشور برای دخالت در امور زندگی ملت و اجبار کردن به زندگی همه هم مانند زندگی باور خاصی .این نیرو را باید برای امنیت ورفاه مردم خرج نمود. چون حتی به زندگی های گذشتگان هم اگر بنگریم پر از اشکال و مشکل بوده است . مانند طلاق های اسان و خرید کنیز و برده و00000 . ضمنا خداوند نیز خود معبود ها را تحت فشار قرار نمی دهد و هر گناهی را البته غیر از حق مردم می بخشد .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
7
0
سلام علیکم
خداوندخیربدهدبه کسانی که این طرح (سوزاندن ماهواره )رااجراکردند.مردم مانبایدذهن وگوش خودرابه دستگاه دروغ پراکنی دشمنان بسپرند.ماهواره باعث سست شدن اعتقادات دینی مخاطبانش وهمچنین سست شدن بنیان خانواده هامی شود.
مرگ برآمریکا-مرگ برانگلیس-مرگ بردشمنان اسلام
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
5
1
سلام علیکم
درشبکه های بیگانه اینطورنیست که فقط به مردم ومخاطبانشون دروغ بگویند،چون اگه فقط دروغ بگن ،همه به دروغگویی اونها پی می برندودیگه به حرفاشون اعتمادنمی کنند.بنابراین می آیندو راست ودروغ راباهم مخلوط می کنند.مثلاچندتاخبرراست رو می گویندومیان آنهاچندتادروغ هم می گویند،این طوری امر را برمردم مشتبه می کنندودروغ هایشان رابه مردم می خورانند.آخه ازدشمن به غیرازدشمنی چه انتظاردیگه ای می توان داشت .خداریشه ی این تمدن غربی رو باهمه ی سردمدارانش بسوزاند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
5
2
سلام علیکم
ماهواره یه شری هست که اگر وارد یه خونه ای شد،باخودش خرابی وویرانی ورواج بی اعتمادی بین اعضای خانواده رو هم میاره .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
6
2
سلام علیکم
توی این شبکه های ماهواره ای مثل سگ به مردم دروغ می گن ،از بس چشم ندارن که پیشرفت اسلام ونظام مقدس جمهوری اسلامی رو ببینند.عاقلانه نیست که آدم یه ماهواره بخره و ببره بذاره تو خونش وزن وبچه ی خودش رو به فسادبکشه .
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
شايد رسانه مييييييييييلي را گرفتي
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
6
1
لعنت برماهواره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
3
2
سلام
مسئولین بایددرراستای جمع آوری این پدیده شوم (ماهواره )هم فرهنگ سازی کنندوهم همه ی اقدامات لازم راانجام دهند.متاسفانه درسالهای اخیرنه تنهاماهواره جمع نشدبلکه این شبکه های اجتماعی فاسدهم رواج پیداکرد.من نسبت به عملکردمسئولین خیلی گلایه دارم .آقایون مسئول ،شمابایدطی برنامه ای ،شر ماهواره راازاین مملکت می کندیدنه این که درهای کشوررابه روی این شبکه های اجتماعی فاسدهم بازکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
4
از بس صدا وسیما دروغ میگوید اصلا برنامه ندارد مردم میروند سراغ ماهواره شما مشکل حل نمیکنید هی شعار میدهید
ناشناس
|
United States
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
1
2
اين ماهواره چرا مثلا در عراق اين فجابع را نمي آفريند با بصيرت جان ايراد جاي ديگري هست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
1
2
مردم نون ندارن بخورن اینو درست کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
1
1
آخه مگه دیش سوزانده میشه ؟ مگه کاغذه مگه چوبه آخه این چه حرفیه که می زنید !!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار