کد خبر: 799684
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
پس از غربي‌ها، اکنون آل‌سعود هم به ایرانی‌ها اهانت می‌کند
«حسن روحاني» نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري چند روز مانده به برگزاري انتخابات در گفت‌وگو با شبكه جهاني جام‌جم بيان مي‌كند: «همه سؤالات به سياست خارجي بازمي‌گردد. بايد بدانيد كه ارزش پاسپورت علامت نوع رابطه ما با دنياست، اگر روابط ما با كشوري، قاره‌اي يا كل جهان صميمي و بر مبناي احترام متقابل و منافع متقابل، روابط گرمي شد، آن وقت شهروند ايراني در آن كشور جايگاه ديگري پيدا مي‌كند، در آن صورت چهره ايراني را كه مي‌بينند، به عنوان چهره دوست نگاه مي‌كنند و پاسپورت هم جايگاه خود را پيدا مي‌كند.»
«حسن روحاني» نامزد يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري چند روز مانده به برگزاري انتخابات در گفت‌وگو با شبكه جهاني جام‌جم بيان مي‌كند: «همه سؤالات به سياست خارجي بازمي‌گردد. بايد بدانيد كه ارزش پاسپورت علامت نوع رابطه ما با دنياست، اگر روابط ما با كشوري، قاره‌اي يا كل جهان صميمي و بر مبناي احترام متقابل و منافع متقابل، روابط گرمي شد، آن وقت شهروند ايراني در آن كشور جايگاه ديگري پيدا مي‌كند، در آن صورت چهره ايراني را كه مي‌بينند، به عنوان چهره دوست نگاه مي‌كنند و پاسپورت هم جايگاه خود را پيدا مي‌كند.»
وي همچنين ادامه مي‌دهد: «قول مي‌دهم كه اعتبار و احترام را به پاسپورت ايراني برگردانم.»
به اين ترتيب «بازگرداندن اعتبار به پاسپورت ايراني» به يكي از شعارهاي انتخاباتي حسن روحاني تبديل شد و امروز پس از سه سال از روي كارآمدن وي افكار عمومي همچنان منتظر آن هستند تا اين شعار رنگ تحقق به خود بگيرد.
محمود سريع‌القلم مشاور ارشد روحاني هم در كتاب «عقلانيت و توسعه‌يافتگي ايران»، پذيرش گذرنامه يك ايراني توسط كشورهاي مطرح غربي نظير فرانسه، انگليس و امريكا را اوج احترام يك دولت به شهروندان خود بيان مي‌كند، اين اظهار نظر و اظهارات مشابه برخي دولتمردان اين باور را به ذهن متبادر مي‌كرد كه محترمانه سخن گفتن غربي‌ها درباره جامعه ايراني و تكريم شهروندان ايراني در ساير كشورها يك اولويت براي دولت يازدهم است و چنانچه رفتار يا اقدامي خلاف چنين رويه‌اي صورت بگيرد قطعاً با پاسخ در خور دولتمردان يازدهم مواجه خواهد شد.
اما آنچه در 36 ماه اخير تجربه شده است آن بوده كه نه تنها رفتار و مواضع غربي‌ها با مقامات كشورمان و جامعه ايراني رويكرد مناسبي را تجربه نكرده است بلكه گستاخي و توهين‌هاي مقامات غربي توسعه قابل توجهي داشته و تا آنجا پيش رفته است كه برخي از شيوخ منطقه‌اي هم از آن كپي‌برداري كرده و تلاش كرده‌اند توهين و تحقير ايرانيان را يك اصل بي‌بديل در موضع‌گيري‌هاي بين‌المللي خود عنوان كنند.
با بررسي رويكرد آل‌سعود در طول سه سال اخير مي‌توان به‌خوبي مشاهده كرد كه سياستمداران سرزمین حجاز نه تنها از برخورد خصمانه خود با جمهوري اسلامي ايران دست نكشيده‌اند بلكه با اضافه كردن چاشني‌اي به نام «توهين و تحقير» با مقامات و جامعه ايراني روبه‌رو شده‌اند، آنگونه كه وزير امور خارجه اين كشور در طول ماه‌هاي اخير به بهانه‌های مختلف شمشير را براي طرف ايراني از رو بسته و هر آنچه يك مقام دولتي در مورد يك دشمن بايد عنوان كند را به زبان آورده است؛ از «متهم كردن جمهوري اسلامي ايران به دخالت در امور داخلي ساير كشورها» گرفته تا «متهم كردن ايران به تروريست‌پروري» و «زير پا گذاشتن حقوق بشر و آزادي‌هاي عمومي در ايران» را مي‌توان در سخنراني‌هاي مختلف عادل الجبير جست‌وجو كرد؛ اظهاراتي كه سطح دشمني آل‌سعود با جمهوري اسلامي ايران را به بالاترين سطح خود در طول سال‌هاي گذشته رسانده است.
 
  گستاخی علیه ایران به شیوخ منطقه رسید!
در يكي از آخرين گستاخي‌هاي رژيم آل‌سعود، وزير امور خارجه اين كشور در مصاحبه با تلويزيون يورونيوز با تأكيد بر اينكه «ايران ۳۵ سال است به ما تجاوز مي‌كند»، در پاسخ به اين سؤال كه «آيا عربستان دستيابي به سلاح هسته‌اي را در برنامه دارد؟» گفت: «عربستان براي پاسداري از مردم و كشورش به هر كاري دست مي‌زند... ۳۵ سال تجاوز از سوي اين كشور به پادشاهي عربستان سعودي و متحدانش كافي است. ما چنين چيزي را تحمل نخواهيم كرد.»
وي ادامه مي‌دهد: «... به گمانم براي داوري كردن بايد ديد آيا تغييري در رفتار ايران وجود دارد يا نه، ولي ما شاهد چيز خاصي نيستيم.» وزير خارجه سعودي كه در ماه‌هاي اخير مواضع خصمانه و هتاكانه خود عليه كشورمان را به سطح خيره‌كننده‌اي رسانده است در نشستي خبري بعد از پايان اجلاس فوق‌العاده شوراي همكاري خليج‌فارس مي‌گويد كه كشورش اقداماتي بيشتر عليه ايران اتخاذ خواهد كرد. وي ادامه مي‌دهد: اگر ايران به سياست‌هاي فعلي‌اش ادامه دهد، ما اقداماتي بيشتر عليه اين كشور اتخاذ خواهيم كرد.
عادل الجبير در حالي در اين نشست به جوسازي عليه جمهوري اسلامي ايران پرداخت كه رژيم آل‌سعود از پنج سال پيش در سوريه از طريق دهها هزار تروريست مزدور خود تاكنون دهها هزار شهروند سوري بي‌گناه را قتل‌عام كرده و در يمن هم از 9 ماه پيش جنگ ويرانگري به راه انداخته و هزاران يمني بي‌گناه را به كام مرگ كشانده است، وي مدعي شد كه ايران نقش منفي در يمن و سوريه ايفا مي‌كند.

   انفعال، همه پاسخ ما به هتاکی‌ها
اما هر چه از عمر دولت يازدهم گذشت و مقامات غربي و منطقه‌اي جمهوري اسلامي ايران را به انواع و اقسام توهين‌ها و اتهامات مورد خطاب قرار دادند، در اين سو مقامات دولت يازدهم به ويژه دستگاه ديپلماسي كشور ترجيح داد با سكوت با چنين رويكرد خصمانه‌اي مواجه شود كما اينكه در طول 36ماه گذشته هر باري كه جمهوري اسلامي ايران و مردمان اين سرزمين مورد هجوم توهين‌هاي يك مقام رسمي ساير كشورها قرار گرفتند در بهترين حالت – كه آن را هم بايد انگشت‌شمار دانست - سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان جملاتي كلي و مبهم پاسخي خنثي را به طرف مقابل داده و تلاش كرده به اين وسيله سيل انتقادات داخلي را نسبت به برخورد منفعلانه كمرنگ كند. برخورد حداقلي سخنگوي دستگاه سياست خارجه گاه آنقدر گلايه‌برانگيز و غيرمتوازن بود كه برخي از حاميان دولت نيز زبان به انتقاد گشوده و تغيير رويكرد دولت در مواجهه با چنين رويكردي را خواستار شدند.  زير سؤال بردن اعتبار پاسپورت ايراني با محروم ماندن نماينده دولت در سازمان ملل (حميد ابوطالبي) آغاز شد و با ويزا ندادن به علي جنتي وزير فرهنگ و ارشاد براي سفر به عربستان سعودي وارد فاز جديدي شد.  پس از فاجعه منا محمدجواد ظريف و حسن روحاني كه سفر خود به نيويورك را لغو نكرده بودند – موضوعي كه واكنش‌هاي منفي بسياري را در داخل به همراه داشت – با رد پيشنهاد ملاقات از سوي عادل الجبير وزير امور خارجه عربستان مواجه شدند كه پيرو آن عكسي از محمدجواد ظريف منتشر شد كه در مقابل امير كويت به صورتي كاملاً دوستانه بر زمين نشسته و در كنار ميز وي مشغول گفت‌وگو است. اتفاقات و حواشي اين سفر بار ديگر بحث زير سؤال رفتن پاسپورت ايراني در دولت يازدهم را به بحث داغ رسانه‌ها تبديل كرد.
«قانون محدوديت ويزا» كه طي آن شهروندان 38 كشور در صورتي كه به ايران سفر كنند براي رفتن به ايالات متحده دچار محدوديت مي‌شوند و سفرشان به اين كشور با موانع اساسي و جدي روبه‌رو خواهد شد، رويداد ديگري بود كه اعتبار پاسپورت ايراني را به چالش كشاند و توهين آشكاري بود به جامعه ايراني چراكه در متن اين قانون از ايران به عنوان كشوري تروريست‌پرور ياد شده بود. وزارت خارجه كشورمان نيز مانند اتفاقات مشابه بدون اتخاذ موضع محكمي در اين باره، اعلام كرد كه طرح كنگره را بررسي مي‌كند و سيدعباس عراقچي، مسئول پيگيري برجام نيز در همين زمينه اميدوارانه عنوان مي‌كرد كه «اين مصوبه هنوز نهايي نشده»! است، آن هم در صورتي كه در كمتر از چند روز اين مصوبه توسط باراك اوباما تأييد و نهايي شد.  به هر روي جامعه ايراني به اعتبار و پاسپورت خود و تحريم‌هايي كه 37 سال است عليه آنان اعمال شده است عادت دارد و با دشمن‌شناسي مناسب اعتباري براي مواضع تند و خصمانه مقامات غربي و منطقه‌اي قائل نيست اما سؤال اساسي اين است كه چرا دولت يازدهم به گونه‌اي درباره روابط بين‌المللي با ساير كشورها و بازگرداندن اعتبار به پاسپورت سخن گفت كه امروز بايد «زير سؤال رفتن اعتبار و احترام به پاسپورت ايراني» يكي از انتقادات جدي به دولت يازدهم باشد؛ انتقادي كه هيچ‌گاه دولتمردان تلاش نداشته‌اند نسبت به آن پاسخي قانع‌كننده به افكار عمومي ارائه دهند.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
2
1
زیاد اگه ناراحتید خب کشورهای شیوخ رو نرید
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
2
ای بابا ول کن اون موقع یه چیزی گفتم که راِ بیاروم.
این روش از اول انقلاب مرسوم بوده بوده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
5
از این روحانی ... گو چه توقعاتی دارید .این بی عرضه مثل خاتمی است .
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
4
اقای روحانی در وعده ای موفق نبود مگر در فحش دادن و افشاکردن دولت نهم ودهم
اصلاروحانی کاری نداشت جز انتقاد از احمدی نژاد حالا که سه سال هم از دولت می گذرد هنوز احمدی نژاد را ول نکرده این مردم بدبخت تا کی چوب ناکارمدی این دولت را بخورند بابا دولت احمدی نژاد هر غلطی کرد سه سال تمام شده بس است یه کاری بکنید بیکاری تورم رکود فساد و ..... دارد کشور را فلج می کند اقا هنوز دست از دولت دهم برنداشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
متاسفانه این دولت مثل دولت هفتم که دوره اصلاحات بود وبلکه بدتراز آن به سیاه کاری دولت قبل مشغول است ومطمئنا با این رویه که پیش گرفته انشاالله سال آینده بازنده اصلی انتخابات ولی به قیمت اینکه تعداد کثیری که بیکارمی شوند بنده فعالیت دولت اصلاجات وحامیانش را مدتها مدنظر داشتم سال 1378وزیر دولت اصلاجات وزارت ارشاد خاتمی مهاجرانی گفت که وزیرارشاد دولت سازندگی یعنی مهندس میرسلیم چقدر دزدی کرده است .. خیربه گوش میرسلیم رسید وقتی میرسلیم ازمهاجرانی شکایت کرد مهاجرانی ازترس اینکه دردادگاه محاکمه شود وآبرویش ریخته شود ازسخن خود صرفنظر کرد و میرسلیم هم شکایتش را پس گرفت .این رویه اصلاح طلبان ودولت به اصطلاح تدبیروامید است وکاری هم دراین مورد نمی توان کرد .تنها کاری که می توانیم بکنیم آن است که با رای عدم اعتماد بالا به این دولت .باعث شویم که آنها به خود آیند وبا مردم صادقانه تر برخورد نمایند .درغیر اینصورت درصورت انتخاب مجدد این دولت همین آش وهمین کاسه است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
اگر هزار سال بگذره من هم احمدی نزاد را ول نمی کنم .بی کارم و علتش دولت قبلیه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
2
موقعی که درایران به مردم ارزشی قائل نیستن شما چه انتظاری دارید که دنیا به مااحترام بگذارد اعتبارکشورهای افریقای ویاجای دورترنریم افغانستان اعتبارش ازمابیشتره واین برمیگرده به سیاست دولت که خنثی میباشد...شمامتن پاسپورت یک ایرانی راباکشورهای دیگه مقایسه کنید پی به ماجرامیبرید.یک کلام ایرانی رابه لطف این دولت توی خارج آدم حساب نمی کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
کدام دولت ؟اگر به خاطر دولت فعلیست قبلا چی ؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
2
2
سلام
خب بیچاره اقای روحانی راست میگویند زحمت هم کشیده.
انصافا اعتبار پاسپورت را برگدندانده است ! چون از 10000 ریال ، رسانده به 1270000 ریال این خودش خدمت کمتری نیست .
ازرش ، اعتبار و احترام ان هم ان شاء الله فرصت هست یک سالی ، خدا برزگه.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
1
1
سلام شرمنده
100000 ریال
ده هزار توامان درسته
اشتباه شد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
2
2
بعدا قرار شد وزیر خارجه کشورمان دو زانو مقابل وزیر خارجه کویت خم شود
اذری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
3
2
وقتی ما از بغل گوش ناو امریکائی موشک پرت میکنیم وقتی باز زبان عبری روی موشک می نویسیم اسرائیل باید از بین بود ان هم کشوری که سازمان ملل ان را به رسمیت شناخت انظار دارید ایرانی قابل احترام باشه ما خودمان برجام را مخدوش کردیم تا حرف کسانی که میگفتند به این گفتگو بدبینیم خراب نشه ملت فدای مشتی نظامی تمامیت خواه شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
اولا این سازمان ملل خودش هم زیردست آمریکا واسرائیل است چون اگر زیردست وی نبود به کشتارکودکان لبنانی وفلسطینی اعتراض خود را اعلام می کرد محکوم کردن بدون ضمانت اجرایی هیچ ثمری ندارد ثانیا این ایران نبود که از بغل گوش آمریکایی ها موشک پرتاب کرد بلکه این آمریکاییها واسرائیلیها هستند که از فرسنگهادورمی آیند در کنارهمسایه های ایران یا تروریست آموزش می دهند یا سایت وپایگاه موشکی می سازند .اگر دروجود آنها مرض وانگل نیست چرا درکشورخود این کاررا نمی کنند چرا مدام نزدیک ایران می آیندتروریست پرورش داده به کشورما می فرستند تا با بمب وخمپاره مردم مارا شهید یاترور کنند.(خبری که بارها از وزیراطلاعات شنیدیم که آنها(داعشی های دست پرورده آمریکا واسرائیل وعربستان ودولتهای غربی وعربی) قصد خرابکاری وبمب گذاری درنقاطی از شهرتهران را داشتند)شما توقع دارید که آنها به ما یک سیلی بزنند وما بنشینیم ونگاه کرد ه آنگاه قسمت دیگر رخ خودرا به آنها نشان داده تا آن را سیلی باران کنند.این چه توقعی است که برخی از ملت ودولت ما دار ند.دردنیا آن ها که عقب افتاده شده اند همه از سایتهای موشکی وبمب هسته ای خود نمی گذرند .حالا رهبرما امام خامنه ای (ایده الله تعالی) خرید وفروش بمب هسته ای را حرام اعلام کرده وسربازان ما این اموررا انجام نمی دهند وبارها ازطرف دولت ایران به دنیا اعلام شده است که ما به دنبال سلاح هسته ای نبوده ونیستیم .حالا ازما چه توقعی دارند .دراین دنیا می شود که یک نفرزورگو با خودش شرط کند که من می خواهم با مشت توصورت همه مردم دنیابزنم به شرط آنکه آنها مرا نزنند ؟،که این دولتهای مدعی حقوق بشر اینچنین توقعاتی از مردم دارند؟ به جای این حرفهای بیهوده ،بروند رفتارخودرا بامردم دنیا درست کنند .چراکه این دنیا دارمکافات است اگر یک موشک یا یک خرابکاری دولتی انجام دهد باید تبعات این حرکت خودکه مقابله به مثل توسط همان دولت مورد تجاوز قرار گرفته یا مردم آن دولت را پذیراباشد.
ناشناس
| United States
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
احسنت جناب آذري دلواپسان با اين حركات باعث توقف برجام وبي اعتباري ايران شدند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
حرف دل مردم را اذری زد .کارمند از تهران
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
1
1
درجواب ناشناس ساعت 17:42باید بگویم
اولا دلواپسان درزمان دکتراحمدی نژاد هم بودند ولی به دلیل استکبارستیزی ایشان به او انتقاد نمی کردند با این حال دولت ایران درزمان دکتراحمدی نژاد ازنظراهمیت وعزت درجایگاه اول دنیا بود.ولی ازوقتی که این دولت به اصطلاح راستگوی اعتدال(که ماازاین دولت جزدروغ ونیرنگ چیزی ندیدیم)روی کارآمد همه دنیا به ایران با چشم حقارت نگریستند آن بی اعتبارشدن پاسپورت های ایرانی،آن بالا کشیدن یک میلیاردی درآمدبلوکه شدن ایران توسطآمریکا،آن تحریمهای پی درپی توسط آمریکا که به گفته همه نقض برجام محسوب می شود.همه وهمه نتیجه خنده ولبخند دیپلماسی این دولت به آمریکا وقبول هولوکاست های اسرائیلی وآمریکایی این دولت بود که این هم شد نتیجه برجام.بنابراین ناشناس عزیز.این انفعال دولت مورد حمایت شما بود که باعث توقف برجام شد نه انتقادهای منتقدین این دولت که شما آنها را دلواپسان تندرو می خوانید .ضمنا باید عرض کنم اصلا با لا کشیدن آن یک میلیارد درآمد بلوکه شده ایران توسطآمریکا اصلا هیچ ارتباطی به دولت قبل ندارد .چون این درآمدها ازسال 1362(برحسب مدارک مستند ومستدل تاریخی) بلوکه شده بود ودردولتهای خودمیرحسین موسوی ،هاشمی رفسنجانی وخاتمی با انهمه انفعالش دربرابرغرب،واحمدی نژاد از حالت بلوکه شدن به حالت سرقت توسطآمریکا مبدل نشده بود.ولی با آن لبخندی که این دولت داشت تمام درآمدها ی بلوکه شده ایران به بادرفت . شکایت دولت ایران هم دراین زمینه بدون نتیجه باقی خواهد ماند .چون این دولت آمریکا اگر عقل وانصاف داشت.بابت اشتباهی که درخصوص حمله به هواپیمای مسافربری ایرباس ایران کرده بود ودر دادگاه محکوم هم به پرداخت غرامت هم شده بود ،آن غرامتهارا می پرداخت .معذرت خواهی آمریکاییها درخصوص خیانت به مصدق،همه وهمه هم سیاه بازی است ناشناس جان.بنابراین این عملکرد منفعلانه وضعیف دولت اعتدال دربرابرغرب وگوش نکردن به توصیه های امام خامنه ای ودلواپسان مبنی برخوشبین نبودن به مذاکره با آمریکا سبب توقف برجام خواهدشد.فهمیدی عزیزم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
شما مطمنید دلیل در کانون توجه بودن دولت جناب اجمدی نژاد دلیل مثبتی بوده ؟بهتر است با معیارهای عادی و رایج این محبوبیت را توضیح دهید .
ایثارگر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
1
در نظام مقدس ما فقط کسانی که به قلدری و پشتوانه کشور را به یغما میبرند و بزرگان نظام هم سکوت میکنن پاسبورت انها معتبره روحانی اشتباه کرده ببخشید
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
0
حال از کی تا حالا شما نگران عزت و احترام ایرانی ها شدید 35 ساله که دنیا ایرانی ها رو به چشم تروریست و آدم خوار میبینند و این به لطف اقدامات برادران عزیز در برخی از نهادهای نظامی میسر شده فراموش نکنید تا پیش از انقلاب برای رفتن به اروپا و آمریکا اصلا نیازی به داشتن پاسپورت نبود که کسی بخواد بهش بی احترامی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
ما که نمی گوییم که آمریکا بیاید به ما توجه کند اروپابیاید به ما توجه کند.چرا؟چون سیاستمداران اروپایی همه اشان بدون دلیل ومنطق این کارها راانجام می دهند.بلکه می گوییم این دولت که شاگردسیاست خارجی خاتمی لیدر اصلاحات است وخودش را حقوقدان می داند چرا نتوانسته است ازاین حقوقدانی خود به نفع ایرانیان استفاده کندوذهن غربیها وبیشترمردم آنهارا از اسلام هراسی نچات دهد؟چرا احترام به ایرانیان فقط درورق ویاروی ورق است ولی درعمل ما چیزی ندیدیم ؟دلیلش فقط وفقط یک چیزاست وآن فقط وفقط به رفتاربدون منطق وغیرکارشناسی سیاست خارجی اروپا برمی گردد. وآن هم به این دلیل است که همه سیاستمداران اروپایی طفیلی وجود آمریکا واسرائیل هستندو(البته رفتارغیرکارشناسی وبدوراز عقل برخی ازسیاستمداران دولت فعلی هم دراین رفتارها بدون تاثیر نبوده است .آنها اگر حداقل مثل دکتراحمدی نژاد با آنها رفتارمی کردند ویا این سیاست خارجی دولت قبل را تقویت کرده ومحکم تروقاطع تر با آنها برخورد می کردندما این وضع رانداشتیم)والا به قول شما باید اروپاییها خیلی بهتردراین سه سال با دولت وملت ایران کنارمی آمدند.دنیا اکنون متحول شده است وبرای هرچیز نیازی به زورنیست چطوردراین دنیا کره شمالی می تواندبا بیان خود همه اجانب را توجیه کند وحرفش را به کرسی بنشاند تاآزمایشهای موشکی خودرابه آسانی انجام دهدولی ما باید تحریم موشکی شویم آنهم به ازای اینکه این همه امتیازدادیم وکره شمالی اصلابه آمریکا ومخالفانش دربرابرآزمایشات هسته ای هنچ امتیازی نداد؟چرا ؟چون وزیر خارجه کشورما بدون منطق وبدون عقل به دشمن خود ایران درتوئیترپیک فرستاد"آن کسی که هولوکاست را انکارمی کند دردولت ما جایگاهی ندارد"برای چه مااینقدرماباید درمقابل کسی که این همه ازما امتیاز گرفته ودرمقابل به ماهیچ امتیازی نداده اینچنین سخیفانه اظهارنظر کنیم ؟اگر محکم باشیم این خفت درسیاست ما جایی نداشت.به خدا قسم درطی این سه سال که تحت تاثیر سیاست خارجی اصلاح طلبان این دولت حرکت کرد مارا آنچنان حقیروخوار وبی مقدارکرد که ما درطی هشت سال دوره ریاست جمهوری دکتر محمود احمدی نژاد(ایده الله تعالی)خوارنشدیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار