کد خبر: 799540
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
آیت‌الله فاضل گلپایگانی با بیان اینکه مدیران متخلف باید شناسایی و مجازات شوند، گفت: اگر انسان اسیر نفس و شیطان شود دنبال اشرافی‌گری می‌افتد و از بیت‌المال برای هوی و هوس خودش استفاده می‌کند.
تسنیم: آیت‌الله محمدحسن فاضل گلپایگانی(زالی) نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، درباره مسئله حقوقهای نامتعارف و لزوم برخورد با آن اظهار کرد: راه‌حل مسئله حقوقهای نامتعارف این است که رؤسای قوا و ارگانهایی که مسئولیت پیگیری و رصد این مسائل را دارند، مدیران متخلف و کسانی که سوءاستفاده کردند را شناسایی کنند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند متخلفین باید از کار برکنار شوند و پولها را به بیت‌المال برگردانند.

آیت‌الله فاضل گلپایگانی افزود: مردم اگر این شفافیت را ببینند به مسئولین و نظام امیدوار و دلگرم می‌شوند اما اگر این مسئله تنها در رسانه‌ها گفته شود و شعار بدهند، در گذر زمان دلسردی ایجاد می‌کند و بر روی کارگزاران دولت اثر منفی می‌گذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه پولهای پس گرفته‌شده باید به اقتصاد برگردد و به واحدهایی که دستگاههایشان تعطیل شده تزریق شود تا بتوانند کارهای تولیدی انجام دهند، خاطرنشان کرد: این پولها باید به مردمی که واقعاً مستضعف هستند اما پایبند به نظام و خون شهدایند برگردد. دلگرمی آنها در این است که چرخ زندگی‌شان در حد مطلوب بچرخد. اگر این کار جدی گرفته شود موجب دلخوشی کارگزاران نظام و مردم می‌شود.

آیت‌الله فاضل گلپایگانی درباره بیانات رهبر معظم انقلاب که یکی از علل وقوع پدیده زشت حقوقهای نامشروع را آسیبهای ناشی از «مستی اشرافی‌گری» دانستند، خاطرنشان کرد: خوی اشرافی‌گری نشأت گرفته از این است که انسان خودش را از یاد ببرد. نتواند نفس خود را کنترل کند و تهذیب نفس نداشته باشد. اگر نفس را رها کنیم انسان را به زشتی‌ها می‌کشاند.

وی افزود: شیطان دشمن آشکار انسان است و انسانی که از نفس خودش مراقبت نکند، در مسیر آداب و اخلاق اسلامی قرار نگیرد و به مقتضیات فطرت خدادادی‌اش توجه نکند انسانی خودمحور و خودخواه می‌شود. اگر انسان خودش را از یاد ببرد، خدا را از یاد می‌برد و اگر خدا را از یاد ببرد به حقوق مردم توجهی نمی‌کند و نتیجه آن اشرافی‌گری می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر انسان اسیر نفس و شیطان شود دنبال اشرافی‌گری می‌افتد و از بیت‌المال و پول مردم برای هوی و هوس خودش و هرچه بهتر زندگی کردن استفاده می‌کند، گفت: این افراد اقلیت هستند اما اگر این روحیه پیش برود موجب می‌شود در آینده بسیاری به این مسئله گرفتار شوند. اما اگر این را جدی بگیرند و برخود کنند، دیگران هم حساب کار دستشان می‌آید و مجبورند خودشان را کنترل کنند و دنبال اشرافی‌گری نمی‌روند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار