کد خبر: 799464
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
سید جواد علوی- کارشناس طب سنتی گفت: مصرف ماست در افراد سرد مزاج موجب بروز آبریزش بزاق دهان هنگام خواب، استخوان درد، یبوست، سردی اندام انتهایی مانند دست و پاها، کم خونی، درد مفاصل، خارپاشنه، زانو درد، درد سیاتیک و کمر درد می‌شود.
سید جواد علوی گفت: برنج سالم و نان سالم مهم‌ترین نقش را در سلامت خانواده بر عهده دارد و جزو اصلی‌ترین ماده غذایی است که در اولویت تولید قرار گرفته است.

وی افزود: مصرف ماست در افراد سرد مزاج موجب بروز آبریزش بزاق دهان هنگام خواب, استخوان درد, یبوست، سردی اندام انتهایی مانند دست و پاها, کم خونی, درد مفاصل, خارپاشنه, زانو درد, درد سیاتیک و کمر درد می‌شود.

این کارشناس طب سنتی اظهار کرد: بهتر است که ماست همراه با پونه کوهی, نعنا, زنیان یا دارچین مصرف شود تا از مضراتش کاسته شود.

علوی گفت: غربی‌ها غذاهای به ظاهر ساده اما شفابخش مثل آبگوشت، کلجوش، نرگسی، سکنجبین و... را گرفتند و به جای آن غذاهای با طبع سرد خودشان را مثل ماکارونی، گوشت گاو، سوسیس و کالباس، سالاد، سس، نوشابه‌های گازدار که سر منشاء بسیاری از بیماری هاست را به ایرانیان دادند.

وی افزود: فست فودها، کالباس، سوسیس، چیپس و پفک تماما مضر است و عامل بروز کبد چرب، جوش‌های صورت، نازایی و ... است.

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد: در یکی دو نسل گذشته مردم همواره با توجه به مزاج خود, فصل، سن، مزاج مکان غذا مصرف می‌کردند مثلاً در تابستان غذاهای حاضری و غیر پختنی مصرف می‌کردند و در زمستان غذاهای با کیفیت و سنگین تر مصرف می‌کردند و به همین دلیل از عمر طولانی تری برخوردار بودند.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
یه زمانی میگفتند سالم ترین غذا ماست است که حاوی کلسیم واستحکام استخوانها است وجلوی چاقی شدن میکیره
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار