کد خبر: 799441
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۲
«فراكسيون اعتدال»، اعتدال اصلاح‌طلبان را به هم زد!
تشكيل فراكسيون جديد در مجلس از دل فراكسيون اميد به شدت پدرسالاران اصلاح طلب را به‌هم ريخته است، به طوري كه از عرب سرخي گرفته تا تاج‌زاده بر «عبور نكردن از روحاني» تأكيد مي‌كنند. به نظر مي‌رسد روحاني با گردش ملايم به راست يا تظاهر به گردش ، ريسمان نيم بند اتصال تجديدنظرطلبان به نظام را متزلزل كرده است و اين جماعت كه هنوز موفق به اعتمادسازي در نظام نشده‌اند به‌شدت نگران هستند.  عدم انسجام فراكسيون اميد در مجلس تعجب جريان اصلاحات را برانگيخته است تا جايي كه از «مديريت بيروني» و «كم تجربگي» يا «دفن اخلاق»  نام مي‌برند. صادقي، نماينده تهران علت تشكيل فراكسيون جديد را ترس اين جماعت از رد صلاحيت در آينده مي‌داند. اما به نظر مي‌رسد اشتباهات ساختارشكنانه اسلاف از يك سو و توقع پدرسالاران از نئو اصلاح‌طلبان براي قرار گرفتن در ريل سابق باعث شده است نمايندگان اصلاح طلب مجلس فعلي اينطور خود را بنمايانند كه پيرو اسلاف نيستند و به خدمت در چارچوب نظام فكر مي‌كنند. علت شكل‌گيري فراكسيون جديد را شايد بتوان در اين فضا بهتر جست‌وجو كرد.

كمونيست‌ها از علي مطهري مجوز حزب بگيرند!
علي مطهري گفته كمونيست‌ها هم مي‌توانند حزب داشته باشند و فعاليت كنند. اين اظهار نظر زماني عجيب به نظر مي‌رسد كه فلسفه تشكيل حزب را بدانيم. احتمالاً ايشان خواسته مقلد پدر باشد كه معتقد بود ماركسيست‌ها مي‌توانند كرسي تدريس داشته باشند. كرسي تدريس و حرف و سخنراني شايد قابل دفاع باشد اما مطهري توضيح نداده چطور مي‌شود با قانون اساسي اسلامي و با هويت حقيقي نظام مستقر، يك حزب كمونيست براي رسيدن به قدرت مبارزه كند و احياناً پيروز هم بشود و بخواهد برمبناي كمونيسم جامعه را اداره كند؟! شايد بهتر است مطهري براي تنوير افكار مشخص كند كه معني تحزب و فلسفه تشكيل آن را نمي‌داند يا به عرفي‌گرايي در سياست معتقد است يا  اينكه بدون توجه به محتواي انديشه و سخنان پدر در 40سال پيش، كليشه وار به تقليد روي آورده است. با اين اوصاف خدا پدر اصلاح‌طلبان را بيامرزد كه تاكنون علناً از كمونيسم حمايت نكرده‌اند. نتيجه ادغام سياست‌ورزي و روشنفكري چيزي جز اپوزيسيون عليه خود نيست.

حرف‌هاي هاشمي از زبان شهرام در آرمان !
روزنامه آرمان ديروز در اقدامي غافلگير‌كننده و برخلاف مشي ثابت خود، در صفحه اول روزنامه هيچ تصوير و خبري از آيت‌الله هاشمي يا خانواده‌اش منتشر نكرد و ترجيح داد به جاي عكس بزرگ صفحه اول خود كه همواره جاي ثابت هاشمي است، عكس گفت‌و‌گو با شهرام جزايري، محكوم مالي را كه چندي پيش دوران محكوميتش تمام شد، كار كند. البته غافلگيري اصلي وقتي اتفاق مي‌افتد كه مخاطب آرمان مي‌بيند تمامي ادعاها و دغدغه‌هاي آيت‌الله هاشمي در سال‌هاي اخير، اين بار در روزنامه آرمان از قول همين محكوم مالي عنوان شده است! «يارانه نقدي به اين سبك من درآوردي است» و «دولت قبل دارايي مردم را يكصدم كرد» از جمله اظهارات شهرام جزايري در گفت‌و‌گو با آرمان است كه آيت‌الله هاشمي نيز در سال‌هاي اخير همواره با ادبيات خود به آن پرداخته است.  آرمان براي اين گفت‌و‌گو تيتر «اگر احمدي‌نژادي‌ها مصلح‌اند به مفسد بودنم افتخار مي‌كنم» را انتخاب كرده است اما برخي اظهارات جزايري به گونه‌اي است كه خواننده را خود به خود به ياد جريان اشرافي‌گراي بعد از انقلاب مي‌اندازد و به همين خاطر به نظر مي‌رسد اين گفت‌و‌گوي آرمان بر اساس همان سبك سابق اين روزنامه تنظيم شده است. جزايري گفته است: «ماهي 500ميليون تومان خرج مي‌كنم – سلبريتي هستم – پول‌سازي مكتب اقتصادي من است.»

فيش صفدر حسيني ما را ديوانه كرد
افشاي فيش‌هاي نجومي و پاداش‌هاي كهكشاني مديران دولتي راه گريزي براي مقصران و مسببان باقي نگذاشته اما ظاهراً فيش نجومي برخي اصلاح‌طلبان برجسته، بد جوري روي اعصاب آنان راه مي‌رود. «ع – ب» و «ب – ن» در جلسات خود گفته‌اند: «فيش صفدر حسيني ما را ديوانه كرده است. او بيشتر از همه به ما نزديك بود و بيشترين ضربه را به جريان ما زد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Russian Federation
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
0
0
عجب مملکتی !!
حرامخواران و ظالمینی مثل شهرام ها و رفیقدوست ها و کرباسچی ها و بابک ها و صدقی ها و سرخه ها و صفدرها و فریدون ها و ... و فائزه ها و مهدی ها و ..... ، در دادگههای مملکت تبرئه و یا بخششی و تخفیفی و ...... میگردند و سپس کارآفرین و صلح طلب و آزاداندیش و مترقی و نخبه و فرهیخته و کاساز و پولساز و ثروت آور و وطن پرست و مسلمان و شیعه و مردمی و با تقوا و عاقل و منطقی و ..... خواهنده میشوند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار