کد خبر: 799437
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵
واكنش هنرمندان ايراني به كشتار مسلمانان در كشمير
كشتار مسلمانان در كشمير كه اين روزها در سكوت معنادار رسانه‌ها در جريان است، توسط هنرمندان ايراني محكوم شد.
محمدصادقي
چندين تن از هنرمندان ايراني طي پست‌هايي كه در شبكه‌هاي مجازي منتشر كردند، اين نسل‌كشي را محكوم كردند.
ناآرامي‌ها در كشمير تحت اشغال هند از دو هفته پيش و به دنبال قتل يكي از رهبران مسلمانان اين منطقه آغاز شده است و در روزهاي گذشته نيروهاي امنيتي در سركوب اعتراضات مسلمانان از خشونت استفاده كرده و ضمن ضرب و جرح مردم كشمير عده زيادي از مردم اين منطقه را كشته‌اند.
تا امروز چند تشكل دانشجويي در بيانيه‌هايي به نسل‌كشي مسلمانان در كشمير اعتراض كرده و خواستار واكنش جهاني به اين كشتار بي‌رحمانه و نقض حقوق بشر شده‌اند. چند چهره هنرمند نيز در فضاي مجازي اقدام به محكوميت اقدامات نيروهاي هندي در قتل‌عام مسلمانان كشمير كرده‌اند. اين هنرمندان تلاش كرده‌اند در سكوت دولت‌ها و بي‌تفاوتي مجامع جهاني صداي مظلوميت مردم كشمير را به گوش جهان برسانند. چندين هنرمند با قرار دادن پوستر‌هايي با متن انگليسي «stop killing in kashmir» خواستار توقف خشونت‌ها عليه مسلمانان اين منطقه شده‌اند. مرتضي طاهري، مداح اهل بيت(ع) در صفحه اينستاگرامش نوشت: دنيا شماها را تماشا كرد، وقتي كه زخم از تير مي‌خورديد، آهاي مسلمانان كشميري‌ اي كاش در پاريس مي‌مرديد...

علي رام نورايي نيز در صفحه اينستاگرامش با انتشار عكسي از ضرب و شتم مسلمانان كشميري نوشته است: باز هم سكوت خيلي‌ها، كشتار وحشيانه در كشمير باز هم تفاوت در رنگ خون!
مهدي مهديان طراح و گرافيست در اينستاگرامش نوشته است: «اون شبي كه در فرانسه بمبگذاري شد يا  آن شبي كه در تركيه كودتا شد، دولت تدبير و اميد و مخصوصاً وزارت محترم امور خارجه و شخص آقاي ظريف عملاً در صدور بيانيه و ابراز تأسف و بيان تسليت، آنقدر عجله كردند كه عملاً طلوع آفتاب نشده، ابراز همدردي‌هايشان به دست سران دو كشور اروپايي رسيد و به نوعي حتي خروس‌ها هم غافلگير شدند! اما با گذشت چند شبانه‌روز از كشتار مسلمانان در كشمير هند، دريغ از يك موضع‌گيري قاطعانه و حداقل يك فشار ايميلي و حتي يك ايميل خشك و خالي!» در پست‌هاي مشابه نيز برخي از چهره‌ها نسبت به كم‌كاري دستگاه ديپلماسي در قبال مردم كشمير و رفتار غير انساني كه اين روزها با اين مردم مي‌شود، اعتراض شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار