کد خبر: 799436
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص آخرين ميزان فروش كتاب در طرح تابستانه كتاب گفت: تا كنون 3 ميليارد و 840 ميليون تومان كتاب در طرح تابستانه كتاب به فروش رفته است.
عباس صالحي، معاون فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از بازديد از كتابفروشي گيتاشناسي در جمع خبرنگاران در خصوص طرح تابستانه كتاب گفت: تاكنون مبلغ 3 ميليارد و 840 ميليون تومان كتاب در طرح تابستانه كتاب به فروش رسيد كه به طور طبيعي 768 ميليون تومان آن يارانه‌اي است كه معاونت فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پرداخت مي‌كند. در اين طرح 503 كتابفروشي حضور دارند و طبق آخرين آمار و ارقام 232 هزار و 363 جلد كتاب در اين طرح به فروش رسيد.

وي افزود: استان‌هاي تهران، اصفهان و خراسان رضوي جزو استان‌هاي پرفروش و انتشارات قدياني، ققنوس و نسل نوانديش پرفروش‌ترين انتشاراتي‌ها هستند. كتابفروشي‌هاي پرفروش اين طرح را مي‌توان كتابفروشی شهر كتاب مشهد، مهام اهواز و كتابفروشي رشد اهواز اعلام كرد. صالحي تصريح كرد: تلاش شده است كه در طرح تابستانه كتاب از طريق نظارت‌هاي مناسب دقت بيشتري در كار شود تا يارانه‌ها به خريد كتاب اختصاص يابد. اين مسئله را از طريق فاكتورهاي ثبت شده، بازديد حضوري، اعزام ناظران و شيوه‌هاي جايگزين كه اطمينان بيشتري به آن داشته باشيم، مي‌توان به دست آورد. معاون فرهنگي در خصوص دستورالعمل واگذاري امور به ناشران اظهار داشت: آيين‌نامه مربوط به واگذاري امور به ناشران به تصويب شوراي فرهنگي رسيده است. هم اكنون در فضاي تحقق اجرايي آن هستيم. هيئت نظارت مي‌تواند كارگروه‌هايي را انتخاب كند كه به طور حتم تنها در وزارت ارشاد نباشد، بلكه در تهران، استان‌ها و حتي انتشارات اين هيئت نظارت حضور داشته باشد، انتشاراتي‌هايي كه هيئت علمي داشته باشند و به تأييد هيئت نظارت هيئت علمي آنها برسد تا در واگذاري امور به ناشران هيئت علمي آنها شركت داده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار