کد خبر: 799435
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴
واكنش تهيه‌كننده «۲۴ سپتامبر» به خبر يك رسانه‌ در جهان عرب
چندي پيش خبري در يكي‌ از رسانه‌هاي جهان عرب در ارتباط با فيلم «۲۴ سپتامبر» با تيتري مبني بر «بحران جديد در روابط تهران-رياض با نمايش فيلم ۲۴ سپتامبر» منتشر شد كه...
چندي پيش خبري در يكي‌ از رسانه‌هاي جهان عرب در ارتباط با فيلم «۲۴ سپتامبر» با تيتري مبني بر «بحران جديد در روابط تهران-رياض با نمايش فيلم ۲۴ سپتامبر» منتشر شد كه برخي رسانه‌هاي داخلي نيز آن را باز نشر كردند. مريم‌ ابراهيم‌وند، تهيه‌كننده اين فيلم در اين رابطه گفت: كتمان واقعيت فاجعه منا همانند كتمان وقايع تاريخي ديگر امكان‌پذير نبوده است و جاي تحقيق و تأمل بسيار دارد.
چندي پيش فيلم سينمايي «خانم سادات» كه به نام «۲۴ سپتامبر» تغيير نام داد، فيلمبرداري‌‌اش به پايان رسيد. اين فيلم سينمايي در ارتباط با زندگي يكي از حافظان قرآن كريم با نام حاجي حسني كارگر است كه در فاجعه منا به شهادت رسيد. چندي پيش خبري در يكي‌ از رسانه‌هاي جهان عرب در ارتباط با اين فيلم با تيتري مبني بر «‌بحران جديد در روابط تهران-رياض با نمايش فيلم ۲۴ سپتامبر» منتشر شد كه برخي رسانه‌هاي داخلي نيز آن را باز نشر كردند كه تهيه‌كننده و كارگردان فيلم سينمايي «۲۴ سپتامبر» مريم ابراهيم‌وند توضيحات ذيل را جهت تنوير افكار عمومي ارائه كرد:

۱ ـ فيلم ۲۴ سپتامبر (خانم سادات) برداشتي آزاد از زندگي يك حافظ قرآن با رويكردي صرفاً توصيفي بوده و حاوي هيچ‌گونه پيام يا محتواي سياسي نيست، بلكه تمركز آن بر بعد معنوي يك شخصيت قرآني و مصائب خانواده وي است. قطعاً تماشاگران و منتقدان پس از ديدن اين فيلم مي‌توانند در اين خصوص قضاوت كنند.

۲ ـ تمام بودجه ساخت اين فيلم تا به امروز توسط بخش خصوصي و صرفاً به دليل وجود علاقه به اين حافظ قرآن تأمين شده و حمايت‌هاي دولتي از اين پروژه سينمايي صحت ندارد.

۳ ـ كتمان واقعيت فاجعه منا همانند كتمان وقايع تاريخي ديگر امكان‌پذير نبوده و جاي تحقيق و تأمل بسيار در مورد علل، عوامل، قربانيان و بستر چنين حوادثي وجود دارد كه اين فيلم مي‌تواند نقطه آغازي براي شناخت ابعاد مختلف اين فاجعه باشد؛ هر چند نگاه كارشناسي با نگاه هنري تفاوت‌هايي دارد.

۴ ـ با سپاس از تلاش رسانه‌ها در جهت روشنگري جا دارد با درايت و هوشمندي كافي در انتشار چنين اخباري دقت لازم صورت بگيرد تا مسير سوء‌استفاده براي ايجاد تنش‌هاي آتي هموار نشود. در دنياي امروز كه رسانه‌ها در خط مقدم جنگ نرم قرار دارند، گاهي ايجاد برخي فضاسازي‌ها، تاكتيك‌هايي از طرف دشمنان جهت ضربه زدن به منافع ملي است كه چنين مواردي بصيرت ويژه‌اي را مي‌طلبد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار