کد خبر: 799415
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶
سراج: وزیر اقتصاد تحت فشار است / پرونده تخلفات بانك توسعه صادرات در رابطه با دستمزدهاي نجومي در حالي هم‌اكنون در دادسراي ديوان محاسبات به سر مي‌برد كه بانك مركزي و ساير مسئولان برخورد با پرونده فيش‌هاي نجومي تاكنون در اين‌باره هيچ گونه اطلاع‌رساني انجام نداده‌اند!
هادی غلامحسینی
پرونده تخلفات بانك توسعه صادرات در رابطه با دستمزدهاي نجومي در حالي هم‌اكنون در دادسراي ديوان محاسبات به سر مي‌برد كه بانك مركزي و ساير مسئولان برخورد با پرونده فيش‌هاي نجومي تاكنون در اين‌باره هيچ گونه اطلاع‌رساني انجام نداده‌اند!
به گزارش «جوان»، رئيس ديوان پيشين محاسبات مجلس شوراي اسلامي در حالي تخلف در پرداخت‌هاي غيرقانوني سال 94 بانك توسعه صادرات را محرز دانسته و پرونده اين بانك تخصصي كاملاً دولتي را به دادسراي ديوان ارسال كرده است كه متأسفانه تاكنون از سوي دولت تدبير و اميد در رابطه با شفاف‌سازي دستمزد مديران بانك‌هاي تماماً دولتي چون توسعه صادرات، مسكن، صنعت و معدن، توسعه تعاون اقدامي انجام نداده است.
  
كلام رهبري فصل‌الخطاب است
در جريان توفاني كه با موضوع فيش‌هاي نجومي مديران دولتي به راه افتاده است، مقام معظم رهبري در بخش پاياني خطبه دوم نماز عيدفطر سال 95، به موضوع حقوق‌ها و برداشت‌هاي ظالمانه اشاره كردند و با تأكيد بر اينكه چنين برداشت‌هاي نامشروعي از بيت‌المال، گناه و خيانت به آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است، افزودند: مسئله عزل و بركناري و بازگرداندن اموال به بيت‌المال بايد در دستور كار مسئولان باشد، زيرا افكار عمومي نسبت به اين موضوع حساس است و اگر پيگيري لازم نشود، از اعتماد مردم به نظام اسلامي كاسته خواهد شد.
كلام و توصيه‌هاي رهبري در مبحث برخورد با مديران متخلف كه حقوق‌هاي نجومي از بيت‌المال مسلمين دريافت مي‌كرده‌اند، براي افرادي كه مسئوليت برخورد با مديران متخلف را برعهده دارند، به مثابه يك فصل‌الخطاب شرعي، قانوني و عرفي است، بدين ترتيب حتي در صورت اينكه وزير يا مسئولي در رابطه با بركناري و برخورد با مديران متخلف از سوي هر جناح يا طيف سياسي تحت فشار باشد نبايد در بركناري مديران متخلف لحظه‌اي درنگ و اهمال كند چراكه مردم در مقوله پرونده مهم فيش‌هاي نجومي، رفتار مسئولان در برخورد با اين تخلفات را با حساسيت هر چه تمام رصد مي‌كنند و خواستار برخورد جدي و قاطع مسئولان با مديران متخلف دولتي هستند.
  
سكوت دستگاه‌های مسئول
البته افكار عمومي بعد از اينكه رئيس پيشين ديوان محاسبات مجلس و همچنين دادستان ديوان، تخلف در پرداخت‌هاي غيرقانوني سال 94 بانك توسعه صادرات را محرز دانستند و پرونده اين بانك را به دادسراي ديوان ارسال كردند، تعجب مي‌كنند كه چرا با وجودي كه تخلفات در برداشت‌هاي غيرقانوني از بيت‌المال براي پرداخت حقوق و پاداش‌هاي نجومي منجر به تغيير مديران عامل بانك‌هاي رفاه، صادرات و قرض‌الحسنه مهر ايران شده است، دستگاه‌های دولتی درباره تغيير مديرعامل بانك توسعه صادرات كه كليه سهامش متعلق به دولت است، ‌اقدامي انجام نداده‌اند!
  
تخلفات بانك توسعه صادرات محرز است
امين‌حسين رحيمي، رئيس پيشين ديوان محاسبات مجلس در تيرماه 95 در جريان آخرين حضور خود در رسانه ملي گفت: بانك توسعه صادرات پرداختي‌هايش نامتعارف نيست، بلكه تخلفات غيرقانوني انجام داده است و به همين دليل بانك توسعه صادرات پرونده‌اش در 95/3/18 به دادسرا رفته است. رحيمي با بيان اينكه مردم اطمينان داشته باشند كه ديوان محاسبات و نهادهاي نظارتي بيدار هستند و در حال برخورد با تخلفات غيرقانوني هستند، افزود: پرداختي‌هاي غيرمتعارف بانك توسعه صادرات، بيمه مركزي، بيمه ايران، شركت ملي نفت ايران، سازمان توسعه معادن ايران، سازمان شهرك‌هاي كوچك صنعتي، سازمان گسترش، سازمان اموال تمليكي، شركت بيمه سرمايه‌گذاري، بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، بانك سپه، بانك توسعه تعاون، ‌صندوق حمايت از تحقيقات و... در همين مدت كم مورد بررسي قرار گرفته است. در حالي هيئت دولت و به ويژه رئيس كل بانك مركزي درخصوص تخلفات بانك توسعه صادرات در سال 94 كه در دوران مديريت علي صالح‌آبادي بوده است تا كنون اطلاع‌رساني نكرده‌اند كه به گفته دادستان ديوان محاسبات بانك توسعه صادرات تخلفش محرز شده است.
  
فيش حقوقي مديران بانكي چه شد
 در اين بين با وجود گذشت هفته‌ها از بررسي دستمزد مديران دولتي، خبري در رابطه با دستمزد بانك‌هاي تخصصي دولتي، توسعه صادرات، مسكن،  صنعت و معدن، توسعه تعاون منتشر نشده است.
  
درخواست سهامداران بانك پاسارگاد و اقتصادنوين
در اين بين در فضاي مجازي شائبه‌هاي زيادي در درخصوص دستمزد دو بانك خصوصي پاسارگاد و اقتصادنوين مطرح شده است و هزار سهامدار بورسي اين بانك‌ها، وقتي در مجامع بورسي از مديران اين بانك‌ها خواستند كه در مورد دستمزدشان اطلاع‌رساني كنند و مديران اين دو بانك از اين موضوع طفره رفتند، از رسانه‌ها درخواست كردند دستمزد مديران اين دو بانك خصوصي بورسي را مورد پرسش قرار دهند.
  
مسئولان برخورد با نجومي‌ها كوتاه نيايند
سكوت خبري درباره حقوق و دستمزدي كه مديران دولتي دريافت مي‌كنند، اين شائبه را در افكار عمومي ايجاد كرده است كه نكند افرادي كه وظيفه بررسي و برخورد با مديران متخلف دولتي را دارند، در اثر فشار جريان‌هاي مختلف دست از تكليف قانوني و شرعي و عرفي خود در رابطه با حقوق‌هاي نجومي و مديران اشرافي بردارند. گفتني است كه رهبر معظم انقلاب از مسئولان برخورد با نجومي‌ها خواسته بودند كه كار برخورد با اين افراد مشمول مرور زمان نشود.
  
سراج: وزير اقتصاد تحت فشار است
البته سراج رئيس كل بازرسي كل كشور طي روز‌هاي اخير با بيان اينكه وزير اقتصاد، 9 مدير را بركنار كرد و بدانيد كه قطعاً به همين دليل تحت فشار قرار مي‌گيرد به نوعي پيش بيني كرده بود كه وزير اقتصاد براي برخورد با مديراني متخلف تحت فشار قرار مي‌گيرد اما بايد از طرفي توجه داشته باشد پاي اعتماد مردم شهيد‌پرور ايران به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در ميان است و بنا به اظهارات مقام معظم رهبري بايد مديران متخلف بركنار شوند و اموال به يغما رفته به بيت‌المال بازگردد، چراكه به نظر ايشان پاي اعتماد مردم به نظام در ميان است.
بدين ترتيب دولت يازدهم و به ويژه وزير اقتصاد بايد بداند كه رفتار امروزشان در مورد برخورد با مديران متخلفي كه از اعتماد نظام به خود سوء‌استفاده كرده‌اند، بي‌شك در آينده‌اي نه‌چندان دور توسط افكار عمومي و مردم شهيدپرور ايران مورد نقد و قضاوت قرار خواهد گرفت، از اين رو بهتر است تكليف شرعي خود در برخورد با متخلفات را پيوسته مدنظر قرار دهند.
البته بايد عنوان داشت كه در جريان مقوله فيش‌هاي نجومي برخي از مديران دولتي و نهادهاي وابسته و به ويژه بخش‌هايي چون بانك‌هاي دولتي، وزير اقتصاد به شدت تحت فشار است، اما نبايد فراموش كند كه مقام معظم رهبري به عنوان بالاترين مرجع در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواستار برخورد قاطع با مديران دولتي متخلف و بركناري آنها شده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
1
0
خاک عالم تو سرش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
1
0
من یک سوال کلی در مورد حقوق ها وپاداش های نجومی وفساد ها دارم
ایا در این کشور فقط مدیران انسان هستند و حق زندگی خوب وراحت واشرافی را دارند؟
ایا بقیه ملت را خدا فقط برای خدمت به مدیران و ایثار واز خود گذشتگی افریده است؟
ایا ملت باید فقط ناظر مدیریت بد مدیران باشند و تاوان نادانی و وطن فروشی و خیانت ان ها را بپردازند ؟
ایا وقت مجازات مدیران خائن واشراف وطن فروش نرسیده است ؟
ایا تا کی باید چشم روی جرم های کامل اشکار مانند معوقات بانکی و زمین خواری و قاچاق بست ؟ بطوری که حتی نام بردن هر کدام از ان ها ممنوع باشد . اما یک مجرم معمولی را در رسانه ها معرفی کرد؟
ایا این عدالت است که در کشوری که این همه بی کار دارد و فقر بی داد می کند . مدیران حقوق ها نجومی دریافت کنند و هر کدام در چند جا مصدر کار باشند ؟
ایا این اشراف جز با خیانت به کشور وملت به این ثروت های افسانه ای رسیده اند ؟
و ایا 000000000000000000000000
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
چه کسی ، مقامی و سازمانی باید دزدان به بیت المال را محاکمه ، برکنار کند و پول های به یغما رفته را به خزانه برگرداند آیا مقاماتی که یا همدست دزد بودنند ویا موافق به تاراج رفتن ثروت مردم بودنند و هیچ اقدامی علیه آنان نکردند می شود انتظار داشت علیه این خیانت ها اقدام انقلابی شود؟ نقش دولت در به تاراج رفتن ثروت ملی چیست ؟ در واقع نقش دولت در به تاراج رفتن اعتماد ملت شهیدپرور چیست ؟ پس خیلی ساده لوحانه است که از دزد و یا از همدستان دزد بخواهیم حقوق به تاراج رفته از اعتمادمردم به ملت برگردانند و خائنین به کشور را به سزای عملشان برسانند . قطعا این اتفاق نخواهد افتاد مگر اینکه سازمانی و یا ارگانی ذیصلاح ، جدا از دولت " که دولت خود متهم است " این اقدام انقلابی را انجام دهد. و الا ... خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
ناشناس
|
United States
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
باید متوقف کند و گرنه دولتی نمی ماند، مدیر که جای خودش!؟
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
1
0
سایت محترم"چگونه اردوغان برای رهائی
از افکار گولن در ترکیه"مقابل کودتای او "
با تمامی هیاهوهای غرب "او هم کودتا
کرد" افرادبسیاری زیاد ی را اخراج کرد. بنابراین وقتی چنین بی قانونی در تغییر مسیراهداف انقلاب بسوی اشرافی گری "در مقابل حمایت از مستضعفان
"که ازاهداف امام بود"عبور کردند "و
خواستندبه این ارمان صدمه بزنند"درواقع
این افراد زنجیره ای "یک کوتای خاموش
را راه اندازی کرده بودند.خطای انها بر
همگان روشن شده ست"بنابراین لازم ست"قوه قضائیه با قدرت "و درمسیر سخنان رهبری"با جدیت افرادخلافکاررا از کار بر کنار کند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
كودتاي اردغان ساختگي بود براي ديكتاتوري محض
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
1
1
باسلام
با تشکر از گزارش خوبتون, وقتی رهبرمان می فرماید باید این افراد برکنار گردند دیگر جای شک و تامل نیست و باید سریعا نسبت به انجام این کار مبادرت نمایند.
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
به عقیده من باید یک تحول ساختار اقتصادی شروع کرد وبصورت انقلابی وارد شد الخصوص تغیر وعوض کردن منابع نیروی انسانی دربحث مدیریت وفرسودگی دراین بخش به اوج خود رسیده است افراد مادام العمری هستند به میز ریاست چسبیده هستندکه برای خود مافیای قدرت وباند وخویشاوند ودوست ساخته اند که برای شکستن این سد کنار گذاشتن این اشخاص بوده که درحال حاضر بدون واهمه پول پارومیکنن وچون در صورت غرق شدن این افراد تعداد زیادی با خود غرق میکنن سکوت کرده اند مسولین محترم دولتی حوصله بی مشروعیت شدن خود ودوستان ندارند ومی خواهند هرطوری شده تا انتخابات کشتی فرسوده خود را به منزلگاه انتخابات بعدی برسانند
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
0
به عقیده من باید یک تحول ساختار اقتصادی شروع کرد وبصورت انقلابی وارد شد الخصوص تغیر وعوض کردن منابع نیروی انسانی دربحث مدیریت وفرسودگی دراین بخش به اوج خود رسیده است افراد مادام العمری هستند به میز ریاست چسبیده هستندکه برای خود مافیای قدرت وباند وخویشاوند ودوست ساخته اند که برای شکستن این سد کنار گذاشتن این اشخاص بوده که درحال حاضر بدون واهمه پول پارومیکنن وچون در صورت غرق شدن این افراد تعداد زیادی با خود غرق میکنن سکوت کرده اند مسولین محترم دولتی حوصله بی مشروعیت شدن خود ودوستان ندارند ومی خواهند هرطوری شده تا انتخابات کشتی فرسوده خود را به منزلگاه انتخابات بعدی برسانند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
0
پاسخ به ناشناس محترم"اگر کودتا به نظر شما وگولن ساختگی بود"این افراد اخراج شده از ارتش و وزارت خارجه و اموزش وپرورش "که ارگان های مهم یک کشوررا تشکیل می دهند"تفکرات فردی
را دنبال کنند""که در امریکا فعالیت سیاسی می کند"ایا؟ امریکا به هر کسی چنین فرصتی می دهد"غیر از
اینکه گولن را در اب نمک خوابانده باشد.
ایا؟این تصور را داشته اید " بدون حمایت امریکا گولن چگونه می تواند با ارتش
ترکیه هماهنگی لازم برای کودتا در ترکیه ترتیب دهد.ایا؟ سرکوب افرادی که
کودتای ارتش با تفکرات وحمایت امریکا را بر حکومت اردوغان با همه اشتباهاتش" اما با ارای مردم خودانتخاب شده ست" را ترجیح دهد"می توان این افراد را وطن پرست وخیرخواه ترکیه دانست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار