کد خبر: 799338
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
يك كارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد
هاني‌زاده گفت: اكنون عربستان سعودي يكي از مهم‌ترين كشورهايي است كه در تقويت گروهك‌هاي تروريستي داعش جبهه النصره، احرار الشام و جيش‌الاسلام نقش دارد و تاكنون 36 ميليارد دلار كمك مالي در اختيار گروهك‌هاي تروريستي سوريه قرار داده و اين در حالي است كه متاسفانه وزير خارجه عربستان تلاش مي‌كند در واقع از طريق اتهام‌زني به ايران چهره سعودي‌ها را از نظر افكار عمومي ترميم كند.
تشكيل جبهه عبري - سعودي براي فشار بر ايرانجوان‌آنلاين: حسن هاني‌زاده، كارشناس مسائل خاورميانه در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» با اشاره به اظهارات اخير عادل الجبير، وزير خارجه عربستان در خصوص ايران گفت: اظهارات عادل الجبير نشان مي‌دهد كه رژيم عربستان به دليل وررشكستگي سياسي تلاش مي‌كند تا به نوعي از طريق فرافكني و اتهام زني نسبت به ايران به نوعي ايران را منزوي كند.
 
هاني‌زاده ادامه داد: اكنون عربستان سعودي يكي از مهم‌ترين كشورهايي است كه در تقويت گروهك‌هاي تروريستي داعش جبهه النصره، احرار الشام و جيش‌الاسلام نقش دارد و تاكنون 36 ميليارد دلار كمك مالي در اختيار گروهك‌هاي تروريستي  سوريه قرار داده و اين در حالي است كه متاسفانه وزير خارجه عربستان تلاش مي‌كند در واقع از طريق اتهام‌زني به ايران چهره سعودي‌ها را از نظر افكار عمومي ترميم كند.     
 
اين كارشناس مسائل خاورميانه افزود: مقامات سعودي از جمله عادل الجبير، وزير خارجه و همچنين انور عشقي، يكي از مقامات سابق عربستان سعودي سفرهاي متعددي به فلسطين اشغالي داشتند و در اين سفرها هيئت‌هاي سعودي با مقامات رژيم صهيونيستي گفت‌وگوهايي انجام دادند كه در واقع يك نشانه آشكاري از برقراري روابط ميان رياض و تل‌آويو تلقي مي‌شود.
 
هاني‌زاده ادامه داد: با توجه به اينكه عربستان سعودي از سال‌ها پيش و به ويژه بعد از توافقاتي كه ميان ايران و 1+5 صورت گرفت از همه ابزارهاي خود به منظور انزواي ايران اسلامي استفاده مي كند؛ از جمله افزايش سطح صادرات نفتي عربستان به يك ميليون بشكه در روز بود در حالي كه در گذشته عربستان سعودي ده ميليون بشكه صادر مي‌كرد و با افزايش يك ميليون بشكه موجب شد قيمت نفت به صورت بسيار پاييني تنزل پيدا كند تا يك ضربه اقتصادي به ايران وارد كند.
 
وي افزود: از سوي ديگر تشكيل يك جبهه عبري- عربي از سوي عربستان براي تقابل با جمهوري اسلامي ايران موجب شد كه برخي از روابط پشت پرده ميان رژيم صهيونيستي و رژيم وهابي عربستان ايجاد شود و همين لابي صهيونيستي و در حقيقت به فشار عربستان و كمك مالي اين كشور به لابي صهيونيستي باعث شده كه كنگره امريكا ده‌ها قطعنامه يا ده‌ها مصوبه عليه جمهوري اسلامي ايران داشته باشد و تحريم‌ها را تشديد كند.
 
اين كارشناس مسائل خاورميانه اظهار داشت: سفر، اظهار نظر عادل الجبير و تغييراتي كه در اتحاديه عرب به وجود آمد از جمله بركناري العربي و آمدن دبير كلي احمد ابوالغيظ كه يكي از مهره‌هاي وابسته به اسرائيل است، نشان مي‌دهد كه عربستان سعودي درصدد تغيير جنگ عربي صهيونيستي به جنگ عربي ايراني است و لذا تلاش سعودي بر اين است كه در واقع افكار عمومي جهان عرب را عليه ايران بسيج كند.
 
وي همچنين با اشاره به واكنش وزير خارجه عربستان نسبت به كودتاي نظامي در تركيه عنوان كرد: اخيرا عادل الجبير به طور تلويحي از كودتا چيان تركيه پشتيباني كرد زيرا مصر با عربستان در خصوص حاكميت رجب طيب اردوغان و حزب عدالت و توسعه ديدگاه مشتركي دارند و هر دو كشور مايل نيستند كه حاكميت رجب طيب اردوغان ادامه پيدا كند اما در خصوص سوريه به هر حال نقطه نظرات عربستان و تركيه مشترك است اما به دليل اختلاف نظر ميان حاكميت مصر و حاكميت تركيه، عربستان اخيرا با تركيه اختلاف نظر پيدا كرده است و اين موجب شده عربستان از كودتاچيان حمايت كند.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
0
0
امپراطوری عثمانی را روتچیلد ها تجزیه نموده وبرای هرکدام از کشورهای جدید مسئولی انتخاب نمودنند .هم رهبران اسرائیل وهم عربستان توسط روتچیلدها انتخاب ورهبری میگردنند.
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
کشورمان لازم است دیپلماسی خارجی هرجه بیشتر تقویت نماید ونیاز به تدبیر ومسلط به شزایط منطقه بوده وبا نزدیک شدن به دول روسیه واروپا بازی اختلاف به نفع خود به اتمام برساند بقول غربی ها ازسیاست چماق وهویج استفاده نماید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار