کد خبر: 799326
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
همزمان با دو مرداد ماه سالروز شکست هیمنه آمریکا در آبهای نیلگون خلیج فارس توسط سردار سرافراز سپاه اسلام شهید نادر مهدوی، «یادگار نادر» در چهار قسمت از شبکه مستند سیما پخش می شود.
به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، شهید نادر مهدوی که در سال ۹۴ به عنوان شهید شاخص سال توسط بسیج معرفی شد، در دوران دفاع مقدس در نبرد مستقیم با آمریکایی‌ها به همراه یارانش درس بزرگی به آنها داد و این جوان ۲۴ ساله هیمنه آمریکا را شکست. 
«یادگار نادر» گذری بر زندگی این سردار شهید است که از دوران کودکی تا شهادت وی در چهار قسمت تولید شده است. برای ساخت این مستند طی تحقیقاتی 6ماهه ابعاد مختلفی از زندگی شهید و همچنین ابعاد مختلفی از شخصیت او به تصویر کشیده می شود.
این مستند میکوشد ناگفته هایی را که بسیاری از نزدیکان و دوستان شهید از آن بی اطلاع هستند، بیان کند. راوی این مستند نیز زهرا مهدوی دختر شهید نادر مهدوی است. زهرا که 40 روز پس از شهادت پدر متولد شده، در این مستند برای شناخت بیشتر از پدر قدم در راهی می گذارد که ابعاد مختلفی از شخصیت او را عیان می کند.
«یادگار نادر» در مکانهای مختلفی از جمله محل تولد شهید، جزیره فارسی، جزیره خارک، شهر تهران و استان خوزستان تصویربرداری شده است.
اولین قسمت این مجموعه شنبه دوم مرداد ساعت 22 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و بازپخش آن یکشنبه سوم مرداد ساعت 15 خواهد بود.
سه قسمت دیگر «یادگار نادر» در سه هفته آینده شنبه ها ساعت 22 روی آنتن شبکه مستند سیما خواهد رفت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار