کد خبر: 799105
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۹
2 حادثه جنايي در يك ساعت رقم خورد
قتل پسر كبوترباز و زني سالخورده، دو حادثه جداگانه‌اي بود كه ساعت 3 بامداد پنج‌شنبه، بازپرسان ويژه قتل تهران را به دو نقطه از پايتخت كشاند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت 3 بامداد پنج‌شنبه 31 تيرماه قاضي منافي‌آذر، بازپرس ويژه قتل تهران با تماس تلفني مأموران كلانتري 126 تهرانپارس از قتل پسري در ساختماني مسكوني حوالي منطقه قنات كوثر با خبر و همراه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي در محل حاضر شد.
تيم جنايي در محل حادثه با جسد پسر 27 ساله‌اي در پشت‌بام ساختمان روبه‌رو شد  كه با اصابت ضربه چاقو به قلبش به كام مرگ رفته بود. مأموران كنار جسد، كبوتري بال و پر بسته را يافتند كه احتمال مي‌رفت حادثه به خاطر اين كبوتر رقم خورده باشد. بررسي‌هاي اوليه نشان داد لحظاتي قبل خانواده مقتول با شنيدن فريادهاي دلخراش از پشت‌بام در محل حاضر و از حادثه با خبر شده‌اند.
   
حر‌ف‌هاي خانواده مقتول
يكي از اعضاي خانواده مقتول كه موضوع را به پليس خبر داده بود، گفت: لحظاتي قبل در آپارتمان خواب بودم كه متوجه شدم پسرم همراه يكي از دوستانش وارد شد. آنها در حالي كه با هم حرف مي‌زدند به پشت‌بام خانه رفتند. دقايقي بعد صداي دلخراشي به گوشم رسيد. بلافاصله به پشت‌بام رفتم كه با جسد غرق در خون اكبر روبه‌رو شدم. در حالي كه به شدت شوكه شده بودم، ديدم دوستش به سرعت از خانه ما فرار كرد.
   
شناسايي دوست قاتل در محل حادثه
كارآگاهان در تحقيقات ميداني از افرادي كه در محل تجمع كرده بودند، متوجه شدند يكي از دوستان مقتول ساعتي قبل از حادثه همراه او بوده است. آنها بعد از شناسايي پسر جوان در محل، از او تحقيق كردند. او گفت قاتل پسري 23 ساله به نام پيمان است. او توضيح داد: من، مقتول و پيمان و دو نفر از دوستان مشتركمان كه همه بچه يك محل هستيم تا دير وقت بيرون بوديم. پيمان به اكبر قول داده بود، كبوتري به او بدهد به همين دليل به خانه‌شان رفت و كبوتري با خودش آورد و همگي به طرف خانه اكبر رفتيم. پيمان و اكبر به داخل خانه رفتند و ما سه نفر بيرون منتظرشان بوديم كه صداي درگيري آنها را از پشت‌بام شنيديم. لحظاتي بعد پيمان به سرعت از خانه بيرون آمد و گفت اكبر را با چاقو زده است. او با دو نفر ديگر فرار كردند، اما من اينجا ماندم تا ببينم چه اتفاقي براي اكبر افتاده است.
   
قاتل به قتلگاه بازگشت
پس از شناسايي قاتل فراري بود كه پسر جوان تحت آموزش پليس قرار گرفت. كارآگاهان با اين روش موفق شدند، عامل قتل را كه همراه دو نفر ديگر به قتلگاه بازگشته بود، بازداشت كنند. او در اولين بازجويي‌ها به قتل اكبر اعتراف كرد.
   
به بهانه ديدن لانه كبوتر مقتول را به پشت‌بام كشاندم
وي گفت: من و مقتول با هم دوست بوديم تا اينكه مدتي قبل متوجه شدم نیت شومی دارد به خاطر همین با هم اختلاف پيدا كرديم. من هر روز از او بيشتر كينه به دل مي‌گرفتم تا جايي كه تصميم به انتقام سختي گرفتم. مقتول علاقه زيادي به كبوتر داشت و در پشت‌بام خانه‌شان تعداد زيادي كبوتر نگهداري مي‌كرد تا اينكه متوجه شدم تمامي كبوترهايش را فروخته است. من دنبال نقشه‌اي بودم تا از او انتقام بگيرم تا اينكه به او گفتم حاضرم يكي از كبوترانم را به عنوان هديه به او بدهم. مقتول هر روز از من مي‌خواست تا كبوترم را به او بدهم و امشب هم اصرار زيادي كرد. پس از شب‌نشيني با هم به خانه‌ام رفتم و كبوترم را برداشتم و همگي با او به در خانه‌اش آمديم. من به بهانه اينكه مي‌خواهم لانه كبوترانش را از نزديك ببينم با مقتول به پشت‌بام رفتيم و آنجا ناگهان به او حمله كردم و ضربه‌اي با چاقو به او زدم و از محل گريختم.
همزمان با انتقال جسد به پزشكي قانوني، متهم به قتل و سه دوست همراهش به دستور قاضي منافي آذر بازداشت شدند و براي تحقيقات بيشتر در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفتند.
    
پسر ناخلف، مادرش را به بهانه ارثيه به قتل رساند
در حالي كه بررسي‌ها در جريان بود، مرد ميانسالي با مأموران كلانتري 190 مجيديه تماس گرفت و مدعي شد، مادر 65 ساله‌اش را به قتل رسانده است. پس از آن بود كه تيمي از مأموران كلانتري راهي محل حادثه كه یک خانه قديمي در خيابان 16 متري اول بن بست ياس بود، حاضر شدند. مأموران در محل حادثه با جسد زني به نام عشرت داخل پذيرايي روبه‌رو شدند. مأموران همچنين پسر 45 ساله مقتول را كه كنار جسد نشسته بود و مدعي بود مادرش را به قتل رسانده است، بازداشت كردند و موضوع را به قاضي مرادي، بازپرس ويژه قتل دادسراي جنايي تهران اطلاع دادند. لحظاتي بعد بازپرس همراه كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي، مأموران تشخيص هويت و تيمي از پزشكي قانوني در محل حادثه به تحقيق پرداختند.
پزشكي قانوني در نخستين معاينات در محل حادثه علت مرگ زن ميانسال را اصابت چندين ضربه جسم سخت به سر و اصابت جسم نوك‌تيز به بدن مقتول اعلام كرد. بررسي‌هاي بعدي نشان داد مقتول از چندين سال قبل همراه پسرش در اين خانه زندگي مي‌كرده است تا اينكه از سوي پسرش به قتل رسيده است.
   
مادرم پدرم را به قتل رسانده بود
قاتل در بازجويي‌ها در ادعايي گفت: 10 سال قبل مادرم در شهرستان عباس آباد مازندران پدرم را به خاطر به دست آوردن اموالش به قتل رساند. پس از اين حادثه من و برادرم رضايت داديم و مادرم چند سال بعد از زندان آزاد شد. پس از اين حادثه در حالي كه زن و دو فرزند داشتم به بيماري روحي و رواني دچار شدم تا جايي كه زنم از من جدا شد و همراه فرزندانم به شهر ديگري رفتند. پس از اين من و مادرم اين خانه را اجاره كرديم و با هم زندگي مي‌كرديم. وي ادامه داد: من هميشه به خاطر قتل پدرم از مادرم عصباني بودم به طوري كه احتمال مي‌دادم مادرم به خاطر به‌دست آوردن همه ارثيه مرا هم خواهد كشت. شب قبل در خانه خواب بودم که بوي گاز به مشامم رسيد و از خواب بيدار شدم. وقتي خانه را بررسي كردم، ديدم مادرم شير گاز را باز گذاشته و خودش از خانه بيرون رفته تا مرا به قتل برساند. به همين دليل از مادرم كينه به دل گرفتم تا اينكه مادرم به خانه آمد و خوابيد. ساعت 3 بامداد بود كه با‌ گوشت‌كوب و قيچي به سراغش رفتم و. . . . پس از حادثه از خانه بيرون آمدم و ساعتي در خيابان‌ها گشتم تا اينكه دوباره به خانه برگشتم و ديدم مادرم فوت كرده است. ساعتي كنار جسدش نشستم و بعد موضوع را به پليس خبر دادم.
همزمان با ادامه تحقيقات، جسد براي انجام آزمايش‌هاي لازم و مشخص شدن علت اصلي مرگ به پزشكي قانوني منتقل شد. متهم به دستور قاضي مرادي، بازپرس جنايي براي تحقيقات بيشتر و بررسي صحت و سقم ادعايش در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي قرار گرفت. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار