کد خبر: 798982
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
فرمانده کل سپاه خبر داد
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از ردپاي برخي سياسيون در شبکه فساد بزرگ اقتصادي خبر داد.
همين سه‌شنبه هفته گذشته بود که رئيس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اظهارنظري از ورود اين سازمان به پرونده مفاسد اقتصادي کلان کشور خبر داد. حجت‌الاسلام طائب در گفت‌وگو با تسنيم با تأکيد بر اينکه «پشت‌پرده تخلفات اخير را رصد مي‌کنيم»، گفته بود: پرونده مفاسد اقتصادي کلان کشور در دستورکار سازمان اطلاعات سپاه است. وي با اشاره به اينکه اين سازمان همانند گذشته به پرونده‌هاي مفاسد اقتصادي کلان کشور ورود مي‌کند، اعلام کرد: اطلاعات سپاه در موضوع تخلف‌هاي اقتصادي و مسائل ديگر کشور هميشه فعال بوده و در حال حاضر پرونده‌هاي جدي در دستور کار دارد. طائب در آن گفت‌وگو با تأکيد بر اينکه سازمان اطلاعات در حال رصد کردن پشت‌پرده تخلفات است، هشدار داده بود، اگر اين روند را متخلفان ادامه بدهند مطمئن باشند با برخورد قاطع و قانوني روبه‌رو خواهند شد.

هشدار طائب اما چندان طول نکشيد که درست يک هفته بعد با دستگيري و بازداشت دو مدير بانکي رنگ عملياتي به خود گرفت. فارس روز سه‌شنبه نوشت: علي رستگار، مديرعامل معزول بانک ملت با دستور مراجع قضايي و توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شده است. رستگار يکي از مديراني بود که در جريان افشاي حقوق‌هاي نجومي مديران دولتي و بانکي از سمت خود استعفا کرده بود! همچنين معاون بين‌الملل رستگار  به دست سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شد.

سردار سرلشکر محمدعلي جعفري، فرمانده کل سپاه که براي شرکت در همايش فرماندهان و مسئولان نيروي زميني سپاه به مشهد سفر کرده است، روز گذشته در حاشيه اين همايش وقتي که با خبرنگاران مواجه شد، در پاسخ به سؤالي، ابعاد جديدتري از دستگيري‌هاي روز سه‌شنبه باز کرد. وي درباره دستگيري مديرعامل معزول بانک ملت گفت: فرد مذکور به سبب حضور در پرونده اقتصادي بزرگ‌تري که برخي سياسيون و افراد ديگر در آن حضور داشته‌اند، دستگير شده است. جعفري در توضيح بيشتر گفت: يکي از پروژه‌هاي اطلاعاتي سپاه رصد و بررسي پرونده‌هاي مرتبط با مباحث امنيتي، بحث نفوذ و بحث فسادهاي اقتصادي است که دنبال مي‌کند. اين هم يکي از پروژه‌هايي است که وقتي به قوه قضائيه گزارش شد، ما دنبال کرديم و پس از صدور حکم توسط دستگاه قضايي، دستور دستگيري نيز صادر شد. فرمانده‌کل سپاه پاسداران عنوان کرد: مردم تصور مي‌کنند اين دستگيري در رابطه با دريافت حقوق‌هاي نجومي بوده است؛ قطعاً دريافت آن حقوق‌ها يکي از تخلفات بوده، اما فرد مذکور به‌دليل حضور در يک فساد اقتصادي بزرگ‌تر دستگير شده ‌است. وي در پاسخ به اينکه آيا دستگيري‌ها ادامه دارد، اظهار داشت: در اين پرونده برخي سياسيون و افراد ديگر نيز حضور داشته‌اند.
 
تلاش‌هاي داخلي و خارجي براي تضعيف سپاه
بخش ديگري از سخنان فرمانده کل سپاه اشاره به تلاش عوامل داخلي و خارجي براي تضعيف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود. وي گفت: دشمن، امريکايي‌ها و مخالفان داخلي به دنبال اين هستند تا ارزش‌هاي انقلاب اسلامي را استحاله و حرکت انقلاب را در کشور کند کنند، از اين رو در تلاشند سپاه را که پرچمدار حفظ و نگهداري انقلاب اسلامي است، با فعاليت‌هاي خود تضعيف کنند. فرمانده‌ کل سپاه پاسداران با اشاره به آمادگي قابل وصف نيروهاي سپاه در سراسر کشور تأکيد کرد: آمادگي و روحيه تمامي کارکنان سپاه در کشور به‌گونه‌اي است که از اهداف خود دست نخواهند کشيد و همواره به توسعه و نشر انقلاب اسلامي ادامه خواهند داد. سرلشکر جعفري افزود: امروزه با توجه به شرايط منطقه و اتفاقات کشورهاي همسايه مردم بايد بيشتر قدر اين امنيت را بدانند و براي حفظ آن در کنار نيروهاي نظامي و اطلاعاتي تلاش کنند.
 
پيام رزمايش‌ها آمادگي دفن کردن دشمن در خليج فارس
سرلشکر جعفري در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به برگزاري رزمايش‌هاي متعدد در طول سال در سراسر کشور گفت: امسال رزمايش‌هاي بسياري در کشور برگزار خواهيم کرد تا ضمن حفظ آمادگي نيروي نظامي خود، پيام خود را به دشمن مبني بر آمادگي دفن‌کردن آنها در آب‌هاي خليج‌فارس برسانيم. وي در رابطه با دستگيري‌هاي تيم‌هاي تروريستي اخير در کشور اظهار داشت: تنها برخي از نيروهايي که در کشور دستگير شده‌اند وابسته به داعش بوده‌اند و ساير تروريست‌ها به گروه‌هاي ضدانقلاب تعلق داشته‌اند. داعش در زمينه اقدام و انجام عمليات‌هاي تروريستي در کشور هيچ قدرتي نداشته و با فعاليت‌هاي اطلاعاتي نيز درصدد هستيم جلوي اين اتفاقات را بگيريم. فرمانده کل سپاه پاسداران ادامه داد: برخي از اينها ضدانقلاب‌هاي معمولي هستند که هر ماه تعدادي از آنها در جنوب‌شرق و شمال‌غرب کشور توسط چشم‌هاي بيناي سپاه رصد شده يا توسط دستان پر توان نيروهاي اطلاعاتي دستگير يا کشته مي‌شوند. سرلشکر جعفري ضمن تقدير و تشکر از تمامي مردم ايران تأکيد کرد: مردمي ‌بودن امنيت در کشور ما يک عامل بسيار مهم است و مي‌توان گفت که ما عزت، اقتدار و امنيت خود را پس از الطاف الهي مديون مردم هستيم. 
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
1
1
باسلام
ضمن تشکر و قدر دانی از گزارش شما عزیزان باید قدردان برادرانمان در اطلاعات سپاه باشیم که همیشه در مبارزه با فساد بسیار فعال می باشد. سپاس, سپاس, سپاس
کرمی
|
Romania
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
1
سپاه باید بیدارتر از گذشته باشد چون دشمن با تمام توان ظاهر شده دسشون درد نکنه باید زودتر از اینها اقدام می کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
1
1
اگر بتوان خرالکاری اقتصادی نوکران استکبار را مهار کنیم . باید بفکر احتمال حمله نظامی بود. لذا قبل از ظرر های زیاد باید با دوستان در باره روش ها دفاعی و توان های قدرتی استکبار به مشورت نشست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
1
1
باز چه کلکی ساز کرده اید؟ کدام حلقه ارتباطی تان با اسرائیل لو رفته که با این جنجال می خواهید پنهانش کنید؟ خودتون را به ... نزنید. یا خیال می کنید مردم ... نمی فهمند؟ نفوذ دشمن که آقا می فرمایند در لبنیاتی محل ما که نیست تو جاهای حساس مثل سپاه است. دانسته یا ندانسته شما اسباب بازی دست اسرائیل شده اید. برید جاسوسهای موساد را تو سپاه پیدا کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
آقای محترم ،به نظرمی رسد شما سوراخ وسنبه های دعا را گم کرده اید جاسوس موساد توی هیئت دولت و ولنگاری های فرهنگی ایشان است نه درسپاه که به فرموده امام "اگر سپاه نبود ملت هم نبود"ولی اگر این دولت نباشد مردم دولت دیگر ی انتخاب می کنند.بنابراین نسنجیده سخن نگویید این ولنگاری ها ی فرهنگی که متاسفانه وزارت ارشاد این دولت درمقابل آن دم نمی زند این فسادهای نجومی برخی از مدیران ارشد دولت به اصطلاح تدبیروامید (که ما تاکنون هیچ نشانه ای از امید وتدبیراموررا از آنها ندیدیم) اینها جاسوس موساد هستند نه سپاه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۲
سپاهی وغیر سپاهی باهم برادراند تمامی دولت های قبلی وفعلی همگی باهم برادرند واگر خدای نکرده دشمن کوچکترین تعرضی به این مرزوبوم بکند خواهید دید که تمامی اختلافها کنار گذاشته خواهد شدهم ملت وهم دولت این موضوع رادر8سال دفاع مقدس به اثبات رسانده است البته این همانچیزی است که دشمن نمی خواهد اوخواهان تفرقه است
مرتضی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
0
درود خدا به شما پاسداران اسلام برزگ محمدی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار