کد خبر: 798970
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
كشف ميلياردها تومان كالاي قاچاق در مركز توليدات داخلي
مديركل دفتر قرنطينه سازمان حفظ نباتات جزئيات توقيف محموله بزرگ خشكبار قاچاق را در يكي از استان‌هاي غربي تشريح كرد و گفت: به رغم مخالفت برخي از مديران، روز گذشته يك محموله ميوه در اين استان امحا شد.
افزايش واردات انواع كالا در سال‌هاي اخير موجب شده كه قاچاقچيان نيز كالاهاي قاچاق را به راحتي وارد و به فروش برسانند، به طوري كه انواع خشكبار يا لوازم يدكي كه در سطح خرده‌فروشي‌ها و فروشگاه‌ها به فروش مي‌رسد، مشخص نيست كه به صورت قاچاق وارد شده يا قانوني، از اين رو با تأكيدات مكرر رهبري در ماه‌هاي اخير مبني بر مبارزه گسترده با قاچاقچيان بزرگ، ستاد مبارزه با قاچاق كالا و نيروي انتظامي ضمن رصد مرزهاي كشور و انبار‌ها در سراسر كشور ميليارد‌ها تومان انواع كالاي قاچاق را كشف كرده‌اند كه بخشي از آنها از جمله مواد غذايي، ميوه و خشكبار بايد امحا و نابود شوند.
گفته مي‌شود رويه سازمان حفظ نباتات و ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز اين است كه محصولات كشاورزي كه به صورت قاچاق وارد كشور مي‌شوند، امحا شوند و ما كاري به سلامت اين محصولات نداريم چراكه هيچ‌كس نمي‌تواند زير بار اين مسئوليت برود كه اين محصولات سالم هستند. مديركل دفتر قرنطينه سازمان حفظ نباتات در اين خصوص با بيان اينكه اگر محصولي به شكل رسمي وارد شود، اسناد و گواهي بهداشت گياهي كشور مبدأ را دارد، گفت: اين اسناد سلامت آن محصول را تأييد مي‌كند، بنابراين اطمينان ما زياد است و اگر كالاي وارد شده، آلوده باشد مي‌توانيم به كشور مبدأ اعتراض كنيم و اعتمادمان از آنها سلب خواهد شد.

اكبر آهنگران با اشاره به اينكه درباره محصولات قاچاق، هيچ كشوري مسئول نيست، گفت: معمولاً در اين زمينه مبدأ مشخص نيست و اگر هم باشد، حفظ نباتات و قرنطينه آن كشور تأييديه‌اي براي اين محصولات صادر نكرده است. آهنگران با بيان اينكه ممكن است محصولات قاچاق هر نوع آلودگي داشته باشد، افزود: همچنين در اين زمينه بحث اگروتروريسم و بيوتروريسم مطرح است، بدين معنا كه ممكن است عده‌اي به صورت عمدي درون محصول وارداتي را آلوده كنند تا روي انسان‌هاي كشور مقصد تأثير بگذارد، ضمن اينكه اين احتمال وجود دارد در درون آن محصولات، عوامل بيماري‌زا و آفاتي ايجاد كرده كه محصولات كشاورزي كشور مقصد را دچار مشكل كنند.

وي تأكيد كرد: كسي كه به دنبال اقدامات اگروتروريسم و بيوتروريسم در كشورهاي ديگر است، آفات و بيماري‌ها را به گونه‌اي در محصول ايجاد نمي‌كند كه به راحتي كشف شود يا مشخص باشد.
مديركل دفتر قرنطينه سازمان حفظ نباتات اضافه كرد: براي تأييد سلامت ميوه‌هاي قاچاق بايد هر كدام از آنها را به تنهايي برش داد و بررسي كرد تا مطمئن شد آنها سالم هستند و چون چنين كاري امكانپذير نيست بايد اين محصولات امحا شود. آهنگران با بيان اينكه محصولات قاچاق، پس از كشف به دستگاه‌هاي مسئول از جمله سازمان اموال تمليكي تحويل داده مي‌شوند تا آن سازمان بررسي كند كه با اين محصولات بايد چه كرد، گفت: معمولاً اين سازمان به دنبال اين است كه اموال توقيف شده را بفروشد كه اين اقدام درباره محصولات كشاورزي امكانپذير نيست.
وي تصريح كرد: در اين زمينه ما نامه‌اي به آن سازمان ارسال كرديم تا هرگونه محصول كشاورزي قاچاق كه تحويل آنها مي‌شود را امحا كنند.
  
امحا نكنيد، پولش كنيم!
مديركل دفتر قرنطينه سازمان حفظ نباتات، كشف يك محموله قاچاق در يكي از استان‌هاي غربي كشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: مسئولان اداره تمليكي اين استان به همكاران ما فشار آوردند كه اين محموله امحا نشود و به مصرف برسد تا درآمدي از اين زمينه حاصل شود. آهنگران با بيان اينكه مسئولان حفظ نباتات استان مذكور در برابر اين موضوع مقاومت كردند، گفت: هيچ محصولي از اين محموله به فروش نرفت و همه آنها امحا شده است، ضمن اينكه اين محموله قاچاق شامل خشكبار نيز بوده و حدود ۲۰ تن مغز گردو در آن وجود داشته است.
وي ادامه داد: ديروز نيز يك محموله ميوه قاچاق با حضور مسئولان حفظ نباتات و اداره تمليكي اين استان امحا شد كه معمولاً اين ميوه‌ها شامل مركبات، سيب درختي و ليموترش هستند.
 
كشف «تخمه چيني» و لوازم يدكي قاچاق
همچنين فرمانده انتظامي شرق استان تهران از كشف ميلياردها تومان لوازم يدكي چيني، هزاران كپسول آتش‌نشاني، هزار دستگاه ماشين لباسشويي، چندين تن تخمه‌آفتابگردان و صدها هزار ليتر اسيد و سوخت قاچاق در ۲۴ ساعت اوليه عمليات مشترك ذوالفقار ۹۵ خبر داد.
سرهنگ عبدالرضا ناظري در گفت‌وگو با تسنيم، با اعلام دومين مرحله از عمليات مشترك ذوالفقار 95 كه در شرق استان تهران و در شهرستان پاكدشت برگزار شد، با تشريح برخي از دستاوردهاي اين عمليات مشترك اظهار كرد: در جريان اجراي دومين مرحله از عمليات مشترك ذوالفقار 95 كه با پشتيباني اطلاعاتي گسترده و با مشاركت تمامي يگان‌هاي پليس اطلاعات، مواد مخدر، آگاهي، فتا و... در شهرستان پاكدشت برگزار شد، همكاران ما موفق شدند طي 24 ساعت علاوه بر دستگيري تعداد زيادي از مجرمان فراري، ميلياردها تومان كالاي قاچاق را كشف و ضبط كنند. اين در حالي است كه در كشفيات به دست آمده، مشروبات الكلي، سلاح و مهمات و مواد مخدر نيز وجود داشت.
فرمانده انتظامي شرق استان تهران ادامه داد: در راستاي تأكيدات رهبري مبني بر ضرورت مبارزه با قاچاق كالا و برنامه‌ريزي‌هاي نيروي انتظامي براي برخورد هدفمند با قاچاقچيان دانه‌درشت، همكاران ما پس از ماه‌ها اقدامات پليسي و اطلاعاتي موفق شدند در جريان اين عمليات، يك انبار بزرگ لوازم يدكي و بدنه خودرو را كشف كنند كه به گفته كارشناسان، ارزش كالاهاي اين انبار بالغ بر 30 ميليارد ريال است.
ناظري با اعلام خبر كشف 20 هزار ليتر سوخت قاچاق و 100 كيلوگرم ترياك اضافه كرد: علاوه بر اين موارد بيش از 220 هزار ليتر اسيد و «سود» قاچاق كه در توليد شوينده‌ها استفاده مي‌شود، كشف و ضبط شد.
  
زيره به كرمان!‌
فرمانده انتظامي شرق استان تهران با تأكيد بر ضرورت برخورد با قاچاقچيان كالا گفت: متأسفانه ورود كالاي قاچاق لوازم يدكي كه گفته مي‌شود از مبدأ چين به كشور وارد شده است، در شرايطي به اين شهرستان انجام شده است كه در شهرستان پاكدشت، چند كارخانه ساخت لوازم يدكي باكيفيت بالاتر وجود دارد،. البته نكته جالب توجه اينجاست كه كشف تخمه‌هاي آفتابگردان در حالي انجام مي‌شود كه اين شهرستان معدن توليد تخمه آفتابگردان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار