کد خبر: 798818
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
مدیر‌کل شیلات شمال استان کرمان از توليد 4800 تن ماهی در استان کرمان در سال جاري خبر داد.
رها ابوالقاسمی با اشاره به اينکه با ارائه تسهیلات 30 میلیارد ریالی در زمینه شیلات امسال بیش از 4 هزار و 800 تن ماهی در استان کرمان تولید می‌شود، گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری شده، توسعه شیلات استان در دستور کار قرار دارد. وی افزود: طرح جامع آبزی‌پروری در استان کرمان تدوین و به تمام مراکز شهرستان‌ها ارسال شده است.

ابوالقاسمی ادامه داد: با وجود اینکه آبزی‌‌پروی در استان کرمان نوپاست، اما عملکرد خوبی داشته و سال گذشته از 20 واحد آبزی‌پروری در ریگان بیش از 80 تن ماهی روانه بازار مصرف شد‌. وی گفت: طی برنامه پیش‌بینی شده در ریگان امسال بیش از 230 تن ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. مدیر کل شیلات کرمان افزود: با توجه به اینکه بیش از 9 موتور پمپ کشاورزی در منطقه ده‌رضای ریگان وجود دارد، دهکده آبزی‌پروری در شرق استان در ریگان راه‌اندازی می‌شود.

ابوالقاسمی با بیان اینکه تسهیلات کم بهره در زمینه آبزی‌پروری به کشاورزان اعطا می‌شود، ادامه داد: با تسهیلات 30 میلیارد ریالی در زمینه شیلات امسال بیش از 4 هزار و 800 تن ماهی در استان تولید می‌شود.

اين مقام مسئول افزود: با توجه به شرایط منطقه پرورش ماهیان گرمابی و ماهی خاویار در شهرستان ریگان در دستور کار قرار دارد. فرماندار ریگان نيز گفت: شهرستان ریگان در شرق استان کرمان ظرفیت آبزی‌پروری را دارد.

امین باقری همچنين ادامه داد: با توجه به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی نامگذاری‌، این اقتصاد باید به سمت اقتصاد مردمی پیش رود. اکنون 78 درصد درآمد مردم شهرستان در زمینه دامپروری و کشاورزی است و باید تلاش شود تا ریگان از تک محصولی خارج شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار