کد خبر: 798807
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰
تا کنون 223 مدرسه در شهرستان بندرعباس در طرح مروج سلامت مورد ارزیابی قرار گرفتند.
رویا شریفی کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس با اعلام اين خبر ارتقای مفاهیم سلامت در بین دانش‌آموزان را از اهداف اصلی برنامه مدارس مروج سلامت عنوان كرد.وی افزود: همه مدارس مروج سلامت باید نشان مدارس مروج را در مركز آموزشي خود نصب کنند و مطالب آموزشی در تابلوی اعلانات مدارس با هدف آموزش بهداشت در تمام سال تحصیلی قرار گیرد.

کارشناس بهداشت مدارس مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس اضافه کرد: گروه هدف مدارس اولیا، کارکنان و دانش‌آموزان هستند که باید نسبت به اهداف برنامه مدارس مروج، توجیه شوند.

وی گفت: باید معاینه‌های بهداشتی و پزشکی برای دانشآموزان پایههای اول ابتدایی، هفتم و نهم انجام شود و در صورت وجود مشکلات در هر دانش‌آموز، اقدامات ارجاعی، پیگیری شود.

شریفی با تأکید بر اهمیت وجود تعداد سرویس‌های بهداشتی متناسب با تعداد دانش‌آموزان گفت: رعایت نظافت سرویسهای بهداشتی و نصب پوستر مواد غذایی مجاز و غیر‌مجاز در بوفه مدارس اهمیت دارد.

وی افزود: فضای فیزیکی بوفه، مواد غذایی عرضه شده در بوفه و بهداشت متصدی بوفه از نظر داشتن کارت سلامت و رعایت نکات بهداشتی، مهم است و در صورت مشاهده موارد تخلف، مدرسه از دریافت ستاره محروم می‌شود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار