کد خبر: 798793
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از رشد 24 درصدي تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در بندر لنگه خبر داد.
محمود صابری با اشاره به انجام تخليه و بارگيري کالاها سه ماهه نخست سال 95 در بندر تجاری لنگه گفت: در مدت یاد شده 194 هزار و552 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد. از این میزان 193 هزار و 897 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 655 تن مربوط به کالاهای نفتی بوده است که در بخش غیرنفتی 24 درصد افزایش تخلیه و بارگیری به ثبت رسید.

وي از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر لنگه خبر داد و افزود: در مدت یاد شده 106 هزار و 432 تن کالا از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 28 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ادامه داد: در این مدت، 53هزار و 672 تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد. به گفته این مقام مسئول امسال 22 هزار و 230 تن انواع کالا به ویژه خودرو سواری از این بندر ترانزیت شد.

صابری، خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف را عمده کالاهایی اعلام کرد که از مبدأ به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

وی از کابوتاژ 9 هزار و 825 تن انواع کالای غیرنفتی و ثبت افزایش 73 درصدی در این بخش از عملیات بندری سخن به میان آورد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ادامه داد: امسال 643 تن صادرات و 12 تن واردات کالاهای نفتی در این بندر به ثبت رسید.

صابری افزود: طی سه ماهه نخست امسال، 20هزار و 785 نفر در مسیرهای دریایی ایران به مقصد کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از طریق بندر لنگه جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشانگر رشد 15 درصدی است.

این مقام مسئول همچنین از رشد 69 درصدی عملیات جابجایی کالاهای کانتنیری در بندر لنگه خبر داد و گفت: در این مدت، تخلیه و بارگیری 127 TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسید.

وی مجموع شناورهای متردد به بندر لنگه را 1251 فروند عنوان کرد که 10 درصد افزایش داشته است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار