حجت اله غلامی افزود : احداث این آزادراه در استان اصفهان در کم کردن زمان سفر، کاهش آلاینده های ناشی از حمل ونقل، حفظ محیط زیست، تسهیل در تردد از طریق کریدور شمال – جنوب و کاهش تلفات جاده ای بسیار موثر خواهد بود.
وی ادامه داد: برای هر سه قطعه پیمانکار جداگانه در نظر گرفته شده که هر سه پیمانکار می توانند همزمان و به صورت دوشیفت عملیات اجرایی را آغاز نمایند. مبلغ قرارداد با سرمایه گذار برای احداث قطعه 1 و 2 این پروژه 3300 میلیارد ریال و قطعه سه این پروژه با توجه به کوهستانی بودن وعبور از منطقه حفاظت شده کلاه قاضی نیاز به احداث تونل و پل بزرگ بر روی رودخانه زاینده رود دارد که حدود 4500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با احتساب این مبلغ، برای کل پروژه حدود 8000 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که در این راستا مقدمات مشارکت قطعه سه و توافقات اولیه با شرکت آتیه صبا انجام گردیده که ظرف 3 ماه آینده اعلام خواهد شد .