کد خبر: 798775
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
با توجه به اينكه میانگین فرسایش (آبی) خاک استان ۱۳.۵ تن در هکتار است ۴۳ درصد از مساحت البرز با فرسایش شدید مواجه است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اعلام اين مطلب وبا تاکید بر اینکه میانگین سالانه رسوبات پشت سدهای استان البرز ۹۱۶ هزار و ۴۵۳ متر مکعب در سال است، گفت: "اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه سدها، تهیه و اجرای طرح کنترل کانون های بحرانی فرسایش بادی و مقابله با بیابانزایی، محورهای اصلی مقابله با فرسايش خاك این اداره کل است.

حامد فرضی درخصوص وضعيت فرونشست زمين در اين استان نيز افزود :" میزان فرونشست زمین در اثر بهره برداری بی رویه از آبخوان ها در دشت ساوجبلاغ ۲۲ سانتیمتر است".

اين مسئول با بیان اینکه ۴۳ درصد از مساحت استان البرز با فرسایش شدید مواجه است، ادامه داد: پیشگیری از ورود رسوبات به مخازن سدها، پیشگیری از آسیب ها و خطرات احتمالی بالایای طبیعی و شناسایی مناطق حساس به فرسایش از جمله اقدامات آبخیزداری است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج و ارزیابی انجام شده از ۲۵ پروژه آبخیزداری و ۳۸ ایستگاه آبخوان‌داری حجم آب استحصالی سالیانه به طور متوسط ۵۳۰ متر مکعب در هکتار بوده است، گفت: نفوذ سالیانه یک‌هزار متر مکعب آب در هکتار و افزایش تولید علوفه سالیانه به مقدار ۱۲۰ کیلوگرم در هکتار از دیگر نتایج این مهم است


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار