کد خبر: 798774
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
عضو شورای ملی زیتون:
امروز نیاز مبرم به توسعه کشت زیتون به جهت نیاز مردم به روغن سالم داریم .نازخند صبحی عضو شورای ملی زیتون با عنوان كردن مطلب فوق و با بیان اینکه با روند رو به رشد جمعیت و نیاز مردم جهان به مصرف روغن سالم، افزایش تولید روغن زیتون نیز ضرورت می‌یابد، افزود: این بدان معنی است که امروز نیاز مبرم به شناسایی مناطق جدید زیتون و شناسایی ارقام مناسب آن مناطق احساس می‌شود...
وی با اشاره به اینکه توسعه باغات زیتون بر اساس دستورالعمل‌های فنی کشت در مناطق جدید توسعه صورت می‌گیرد تا نیاز مردم به روغن سالم زیتون برآورده شود، تصریح کرد: در ایران از دیرباز مناطق جدید توسعه شناسایی و ارقام جدید کشت می‌شود که در آینده نزدیک در رقابت با ترکیه در شرایط منطقی و مناسب قرار خواهد گرفت.

صبحی با یادآوری اینکه خوشبختانه روند توسعه کمی و کیفی تولید زیتون در کشور در سال 1404 به گونه‌ای خواهد بود که از ترکیه که قدمت یک‌صد ساله در توسعه باغات زیتون دارد، سبقت خواهد گرفت، اظهار کرد: ایران آمادگی خود را برای پذیرش مرکزیت منطقه‌ای شورای بین‌المللی زیتون اعلام می‌کند. شورای بین‌المللی زیتون از سال 1958 رسما زیر نظارت سازمان ملل متحد قرار گرفته و ایران نیز از سال 1382 با تصویب دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام به عضویت این شورا در آمده است.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار