کد خبر: 798760
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
رئیس ایمنی بهداشت و محیط زیست شرکت پالایش نفت بندرعباس از نصب سامانه آنلاین پایش گازهای خروجی دودکش های شرکت پالایش نفت بندرعباس خبر داد.

خاورسنگری با بيان اينکه اين سامانه بر روی پنج دودکش پالایشگاه بندرعباس  با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد در حال نصب و راه اندازی است گفت: این طرح با هدف پایش مستمر، کنترل و کاهش آلاینده های زیست محیطی و حفظ آن در محدوده مجاز در حال آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه پالایشگاه بندرعباس در نصب این سامانه در بین پالایشگاهها، جزو پالایشگاه های پیشرو کشور است افزود: این طرح هم اکنون ۹۵.۵ درصد پیشرفت دارد.

خاور سنگري افزود: تجهیزات پایش آلاینده های زیست محیطی که در پالایشگاه بندرعباس در حال نصب است در مقایسه دستگاههای اندازیه گیری آلودگی از دقت و حساسیت بالاتری برخوردار است و پارامترهایی مانند گازها، ذرات خروجی و دما را به طور آنلاین پایش می کند.

رئیس ایمنی بهداشت و محیط زیست پالایش نفت بندرعباس با بیان اینکه هم اکنون با مراقبت و اجرای طرح های زیست محیطی میزان انتشار آلاینده ها در پالایشگاه نفت بندرعباس کمتر از حد استاندارد است بیان کرد: با اقدامات صورت گرفته میزان انتشار گازهای و همچنین میزان انتشار گاز CO بسیار کمتر از استانداردهای تعیین شده توسط سازمان محیط زیست است.

وي افزود: نصب و راه اندازی ایستگاه سیار و ثابت سنجش آلایندها با قابلیت اندازه گیری ۱۴پارامتر از آلاینده های زیست محیطی و ۶پارامتر هواشناسی، کاهش ضایعات، طرح تصفیه و بازیافت لجن های حوضچه تبخیر، سامانه پایش آلودگی آب و خاک و توسعه فضای سبز از دیگر طرح های اجرا شده در پالایشگاه بندرعباس به منظور حفظ و صیانت از محیط زیست است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار