کد خبر: 798355
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳
رهبر جناح كنفرانس حريت و از رهبران ارشد استقلال‌طلب كشمير در نامه‌اي به تعدادي از كشورهاي اسلامي، سازمان ملل، اتحاديه اروپا و آ. سه. آن، خواستار حمايت از مردم كشمير در برابر سركوب هند شده است.
رهبر مسلمانان كشمير از كشورهاي اسلامي كمك خواستايرنا، روز دوشنبه نوشت: «سيد علي شاه گيلاني» در اين نامه، خواستار فشار بر هند براي خروج نيروهاي نظامي از منطقه كشمير و احترام به حقوق مسلمانان شده است.  «ميرواعظ فاروق»، «سيدعلي‌شاه گيلاني» و «ياسين ملك» از رهبران استقلال‏طلب كشمير، چهارشنبه هفته گذشته در يك راهپيمايي از سوي نيروهاي امنيتي هند بازداشت شدند.  درگيري بين معترضان و نيروهاي امنيتي در كشمير در 10 روز گذشته 45 كشته و 3هزار و 100 مجروح برجا گذاشته است. اين درگيري كه به دنبال كشته شدن «برهان مظفر واني» رهبر حزب المجاهدين كشمير از شنبه هفته گذشته بعد از تشييع جنازه وي دركشمير آغاز شد، بعد از 10 روز همچنان ادامه دارد.  نيروهاي امنيتي هند روز جمعه هفته گذشته با حضور در نماز جمعه منطقه «انانتاگ» در ايالت جامو و كشمير، برهان مظفر واني و دو همراهش را كشتند.  دولت هند براي مهار اعتراضات از روز دوشنبه گذشته انتشار هرگونه روزنامه و نشريه در اين منطقه را ممنوع و از 10 روز پيش ارتباط اينترنتي و تلفني آنجا را قطع كرده و به اين ترتيب تمامي كانال‏هاي اطلاع‌رساني انانتاگ ‏ را مسدود كرده است.  «نارندرا مودي» نخست‌وزير هند نيز سه‌شنبه هفته گذشته در بازگشت از سفر افريقا با انتقاد از عملكرد رسانه‌ها، اعلام كرد كه رسانه‌ها با انتشار اخبار برهان مظفر واني از وي يك قهرمان ساخته‌اند.  پليس كشمير براي كنترل اوضاع از روز شنبه هفته گذشته ممنوعيت رفت‌و‌آمد و تجمع را در شهرهاي سرينگر، پولواما، انانتيگ، شوپيان، كوپوارا و كولگام به مرحله اجرا گذاشت.  علاوه بر اين دولت هند 2هزار نيروي نظامي را در نقاط مختلف كشمير مستقر كرده است.  با اين حال در روزهاي اخير با افزايش تلفات درگيري در كشمير، تعداد زيادي از مسلمانان در روزنامه‌ها و شبكه‌هاي اجتماعي، انتقادات تندي به عملكرد دولت و نيروهاي امنيتي كردند. امري كه باعث شد «محبوبه مفتي» سروزير ايالت جامو و كشمير نيز به نيروهاي امنيتي و پليس در خصوص رفتار خشونت‌آميز هشدار بدهد.
كشمير تنها ايالت هند با اكثريت مسلمان است و درگيري ميان مسلمانان كشمير و نيروهاي امنيتي هند از سال 1989 تاكنون 68 هزار كشته برجا گذاشته است.  بخشي از خاك كشمير در خاك هند و بخش ديگر در خاك پاكستان است، ولي هر دو كشور ادعاي مالكيت بر كل كشمير را دارند و همين موضوع يكي از علل اصلي مناقشه ديرينه ميان دهلي نو و اسلام آباد از زمان استقلال پاكستان از هند در سال 1947 است.  هند هميشه مسلمانان كشمير را متهم به همكاري با پاكستان مي‌كند و مدعي است كه آنها مي‌خواهند كشمير به پاكستان ملحق شود، درحالي كه كشميري‌ها اميدوارند با تداوم مبارزاتشان كشوري مستقل تشكيل دهند.
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
1
به داد مردم کشمیر برسید..........
اصل مردم هستند........
جریانها را رها کنید......
خواست مردمی شرط است نه..........
کشورهای مسلمان : به داد مردم مسلمان در کشمیر برسید......
هر کجا نامی از اسلام و مسلمانی هست ، در آنجا مبارزه هم هست ......
کشورهای اسلامی ؛ به داد کشمیر برسید........
به داد مظلومین کشمیر برسید .......
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
1
0
از قول ما به رهبر مسلمانان کشمیر بگید بیخودی دلش رو صابون نزنه کشورهای اسلامی فعلا مثل سگ و گربه به جون هم افتادن و دارن همدیگه رو تکه پاره میکنند شما بری از همون کفار درخواست کمک کنی زودتز به نتیجه میرسی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
0
سلام
مابایدهر کاری که ازدستمان برمی آیدبرای نجات مسلمانان کشمیرانجام دهیم .وزارت خارجه بهتره که سفیرهند رواحضارکنه ومراتب اعتراض مسلمانان ایران رو به گوش دولتی های ... هند برسونه ،حکومت ما بایدواکنش درخورنشون بده.
لبیک یاخامنه ای
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۰
0
1
چرا ایران نسبت به مسئله کشمیر ساکت است؟!!!!!!!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
2
با سلام
اگه یه مطلب جک یا غیر اینها بود هزار هزار لاک و نظر داشت ولی موضوع کشتن مسلمانان فقط در کشمیر توسط حکومت کودک کش هند فقط 3 الی 4 تا نظر
خدا اخر عاقبتمون رو به خیر کنه
حامد
|
Canada
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
0
0
کشمیر جای پای استعمار هست همه ی این مشکلات از جای دیگر آب میخورد آمریکا در مشرق زمین این دو را به جان هم انداخت و خودش در حال تماشای این جنگ هست.
اما وظیفه ی ما مسلمانان در مقابل با هندو های غاصب ، داد رسی به مسلمانان هست مسلمان هرکجای دنیا باشد هم وطن ماست
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار