کد خبر: 798087
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
يک کارشناس مسائل سياسي:
نماينده مجلس نهم در مجلس با بيان اينکه عربستان يکي از عوامل پشت پرده کودتا در ترکيه است، گفت: عربستان به اين دليل که مي‌خواهد بر جهان اهل سنت سلطه کامل داشته باشد و بتواند در راستاي برنامه‌هاي امريکا جهان اسلام را مديريت کند سناريويي را که در مصر اجرا کرده بود، تکرار کرد.
منصور حقيقت‌پور در گفت‌وگو با رسا، با اشاره به عوامل پشت پرده کودتاي نظامي عليه دولت ترکيه گفت: اينکه برخي تحليل مي‌کنند که اين کودتا از سوي اردوغان صورت گرفته باشد تحليل غلطي است چراکه اين کار بسيار پر‌خطر و هزينه‌بردار است. وي در ادامه با تأکيد بر اينکه وقتي کودتايي صورت مي‌گيرد به معني اين است که در آن کشور ثباتي در امنيت وجود ندارد، ابراز داشت: با انجام کودتا در هر کشوري اعتبار حکومت وقت آن کشور به صورت کلي زير سؤال مي‌رود.
اين کارشناس مسائل سياسي ابراز داشت: دولت ترکيه اخيراً روابط خود را با روسيه اصلاح کرد و براي اصلاح ارتباط با سوريه در حال مقدمه‌چيني بود که عربستان احساس کرد صف ترکيه که مي‌توانست ليدر جهان اسلام باشد از صف سعودي و امريکا جدا شده است. حقيقت پور در پايان تأکيد کرد: اصل مطلب اين است که امريکايي‌ها و سعودي‌ها تصميم داشتند گوشمالي‌اي جزيي به اردوغان بدهند تا مواضع خود را اصلاح کند و از صف آنها خارج نشود.

غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
0
0
بنظر من اگر آمریکا اینکارراکرده بود؛اردوغان اینطور تهدیدش نمیکرد بلکه گوش بفرمان امریکا مبشد.
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۴
0
0
کودتا گاهی منشا نارضایتی داخلی هم است که بخشی ازمردم ونیروهای نظامی از عملکرد اردوغان ناراضی هستند وگاها سیاست های غلط اردوغان درمورد تروریسم وفشار به اقلیت های جامعه کشورش را به صحنه نبرد متضاد داخلی وخارجی بدل کرده بود وفشار سنگینی ونظامی به ارتش وارد کرده بود وهمین بهانه ای برای کشورهای خارج ایجاد کند وهدایت گر این کودتا باشند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار