کد خبر: 797994
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
ياسمين خيلي زود از كما خارج شد و دليل آن هم اين بود كه داروهايي با دز بالا به او تزريق كردند در صورتي كه طبق صحبتي كه با چند پروفسور داشته‌ام بايد دارو‌ها را با دز پايين تزريق مي‌كردند تا ياسمين آرام آرام به هوش آيد. حالا عوارض آن داروها باعث شده پروتئين كليه او 480 باشد و مدام داروهاي ضد تشنج مصرف كند.
ماجراي به كما رفتن ياسمين دختر بچه 7 ساله تهراني از يك دل درد ساده شروع شد كه با مراجعه به بيمارستان و يك تزريق عجولانه، به يك تشنج طولاني مدت و از دست دادن هوشياري و كما انجاميد و پس از بيست و چهار ساعت هوشياري اش را بدست آورد. اكنون كبد و كليه او دچار آسيب شده و مادرش دليل آن را خطاي عمدي پزشكي مي‌داند.


مادر ياسمين با تشريح جزئيات به «جوان‌آنلاين» گفت: شب عيد فطر ياسمين دل درد داشت كه با مراجعه به درمانگاه، دكتر مقداري دارو تجويز و توصيه كرد در صورت ادامه دل درد، ياسمين را به بيمارستان ببريم.  


وي ادامه داد: با ادامه دل درد و با توجه به اينكه تعطيلات بود، همان شب ياسمين را به بيمارستاني در شمال تهران رساندم و پس از انجام سونوگرافي و آزمايش‌هاي لازم تشخيص دكتر اين بود در سونوگرافي مقداري التهاب در شكم بچه ديده شده و به سرعت يك داروي ضد التهاب به او تزريق كردند.


بر اساس نظر پزشك تزريق داروي ضد التهاب هيچ عوارضي براي ياسمين ندارد و با وجود حال نامساعد او را مرخص مي‌كنند. هنوز ده دقيقه از مرخص شدن اين دختر بچه نگذشته بود كه دچار استفراغ و تشنج مي‌شود و به سرعت مجددا او را به بيمارستان مي‌رسانند. در اوژانس بيمارستان تشخيص مي‌دهند حال نامساعد ياسمين به دليل عوارض تزريق داروي ضد التهاب است و آنقدر نسبت به شرايط او بي‌توجهي مي‌كنند كه ياسمين به كما مي‌رود.


مادر ياسمين با انتقاد از عملكرد پزشكان و پرسنل بيمارستان ادامه مي‌دهد: پس از اينكه ياسمين به كما رفت و براي بستري شدن او در آي‌سي‌يو، حسابداري از ما 7 ميليون تومان درخواست كرد. سرانجام ياسمين ساعت 5 صبح به بخش آي‌سي‌يو منتقل شد و بدون اينكه پزشك متخصصي بالاسر بچه من بيايد و تنها با حضور چند پزشك معمولي او پس از 24 ساعت حضور در اين بخش هوشياري‌اش را به دست آورد. اما نه حرف مي‌زد و نه راه مي‌رفت فقط به هوش آمده بود.        


وي اضافه كرد: ياسمين خيلي زود از كما خارج شد و دليل آن هم اين بود كه داروهايي با دز بالا به او تزريق كردند در صورتي كه طبق صحبتي كه با چند پروفسور داشته‌ام بايد دارو‌ها را با دز پايين تزريق مي‌كردند تا ياسمين آرام آرام به هوش آيد. حالا عوارض آن داروها باعث شده پروتئين كليه او 480 باشد و مدام داروهاي ضد تشنج مصرف كند.


مادر ياسمين گفت: اكنون تشخيص داده‌اند علت آن دل درد ياسمين معده‌اش بوده كه بايد يك قرص آمپروزال تجويز مي‌كردند. اما بچه سالم من كه ده روز پيش از اين چكاپ كامل شده بود و هيچ مشكلي نداشت حالا دچار نارسايي كليه مي‌شود و هميشه بايد مراقب باشيم ديگر تشنج نكند چون براي او بسيار خطرناك است.


وي در پايان اظهار داشت: امروز هم بدون اينكه نتيجه آخرين آزمايش‌هاي ياسمين را بررسي كنند و از بابت اتفاقات رخ داده عذرخواهي كنند به منظور ترخيص، ما را براي تسويه حساب به حسابداري فرستادند.  

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سمیرا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
واقعا جای تاسف داره
وقتی عین کارخونه نوشمک سازی، پزشک تولید میشه، نتیجه اش اینه
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
نه نوشمک سازی از نزدیک دیدید نه دانشکده پزشکی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار