کد خبر: 797940
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
شيخ الاسلام در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» مطرح كرد
شيخ‌الاسلام گفت: اخيرا شاهد شروع تغييراتي در رابطه با سياست‌هاي تركيه مقابل سوريه بوده‌ايم (به ويژه اظهارات اخير نخست وزير اين كشور) اين در حالي است كه عادل الجبير، وزير خارجه عربستان صحبت‌هاي تند و نپخته‌اي عليه تركيه داشته و اين كشور را به عمليات تروريستي تهديد كرد.
مواضع تند وزير خارجه عربستان عليه مقامات تركيهجوان‌آنلاين: كودتاي نافرجام نظامي در تركيه يكي از مهم‌ترين خبرهايي بود كه بر خروجي رسانه‌هاي جهان قرار گرفت و همه را شوكه كرد. مشاور بين‌الملل رئيس مجلس در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» يكي از  دلايل اين كودتا از سوي ارتش را تغيير مواضع اخير تركيه مقابل سوريه مي‌داند و معتقد است ارتش به دليل تماس‌هاي مستمري كه از سابق با امريكا داشته و تماس‌هاي اخيري كه با شاهنشاهي سعودي و مصر برقرار كرده، اين كودتاي نپخته را انجام داده است. اين در حالي است كه پوشش خبري العربيه به نفع كودتاگران تركيه بود و از سوي ديگر  مصر مانع صدور بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت اين کودتا شد و بر كسي پوشيده نيست كه رئيس كودتاگران تركيه روابط نزديكي با رژيم صهيونيستي دارد.
 

حسين شيخ‌الاسلام، مشاور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» گفت: اخيرا شاهد شروع تغييراتي در رابطه با سياست‌هاي تركيه مقابل سوريه بوده‌ايم (به ويژه اظهارات اخير نخست وزير اين كشور) اين در حالي است كه عادل الجبير، وزير خارجه عربستان صحبت‌هاي تند و نپخته‌اي عليه تركيه داشته و اين كشور را به عمليات تروريستي تهديد كرد.
 

شيخ‌الاسلام با اشاره به تهديد عربستان عليه تركيه اظهار داشت: اين تهديد مثل تهديد بندربن‌سلطان با پوتين است كه روسيه را تهديد به عمليات تروريستي كرد.
 


وي افزود: عادل الجبير تركيه را تهديد كرد و اين مي‌تواند به دليل تماس‌هاي مكرر بين شاهنشاهي سعودي و ارتش تركيه براي ساختن ارتش منطقه‌اي ضد ايران برقرار شده باشد. در هر صورت همه مي‌دانيم كه امريكا خواستار دموكراسي در اين منطقه نيست و بيشترين پشتيباني را از شاهنشاهي‌ها، مستبدين و ديكتاتورها در منطقه دارد. همچنين شاهنشاهي سعودي مخالف دموكراسي در منطقه است و گسترش دموكراسي براي وجود خود را سم مي‌داند. اين در حالي است كه تغيير موضع تركيه در خصوص سوريه براي اين شاهنشاهي خيلي گران تمام مي شود.
 

شيخ‌الاسلام گفت: اگر ارسال كمك‌هاي تركيه از جمله اسلحه، مواد منفجره و تروريسم از خاك تركيه به سوريه متوقف شود، آن زمان حكومت سوريه به راحتي مي‌تواند تروريست را سركوب كند و خيلي زود تروريست‌ها از بين خواهند رفت و اين شكست براي عربستان يك مسئله حياتي، حيثيتي و وجودي است. 
 


وي در پايان تاكيد كرد: بايد به دنبال عناصر جديد بود كه چرا ارتش تركيه دست به كودتا زد، جديدترين عنصري كه مي‌توان در اين خصوص پيدا كرد تغيير موضع اخير تركيه مقابل سوريه است و بايد در نظر داشت كه اين كودتا يك كودتاي نتپخته و عجولانه‌اي است. بعيد نمي‌دانم كه اين كودتا طراحي مشترك امريكا، سعودي، ساختار اطلاعات امنيت مصر كه با كودتاي سعودي روي كار آمد و رژيم صهيونيستي باشد چرا كه صهيونيست‌ها هم اخيرا تبادل نظر نزديكي با رژيم مصر داشتند، به هر حال نابودي تروريست‌ها در سوريه يك ضرر بزرگ راهبردي براي رژيم صهيونيستي محسوب مي‌شود. 
 
 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
همه ملت های دنیا باید بدانند"که امریکا
غیر از برقراری منافع واهداف خود"هیچ حکومتی را برنمی تابد"مگز ان حکومت در
مسیر او گام بردارد"والا با کوچکترین
چرخش "همان بلائی را بر سر حکومت
ان کشور"مانند ترکیه در می اورد "پس از همه خوش خدمتی هائی که اردوغان به امریکا"کرد"و امریکا خواست ناز شستی به اردوغان نشان دهد."تا اورا مطیع تر از قبل برای خود کند"چرا؟ که
کندوی زنبور" هنوز در امریکاست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
1
مرگ برآمریکا،مرگ برانگلیس ،مرگ برآل سعود،مرگ برهمه دشمنان اسلام
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار