کد خبر: 797937
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
پس از اظهارات جنجالی وزیر صنعت و معدن در جمع فعالان اقتصادی یاسوج هیئت وزیران ،عزل یکی از منتخبین خود را از شورای حقوق و دستمزد تصویب کردند.
باشگاه خبرنگاران جوان: طبق یکی از اولین مصوبات دولت روحانی در مهرماه سال 92، وزیران آموزش و پرورش و صنعت، معدن و تجارت به عنوان دو وزیر منتخب هیات وزیران در شورای حقوق و دستمزد تعیین شده بودند؛ مصوبه آن روزها مدتی است که ازسوی هیات دولت کمی دچار تغییر شده است.

بر این اساس هیات دولت تصمیم به عزل یکی از 2 وزیر منتخب خود در این شورای مهم گرفته است که بر این اساس، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به عنوان عضو منتخب هیات وزیران در شورای حقوق و دستمزد، جایگزین نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت شده است؛ این اتفاقی به هر دلیل نامشخص یا مشخص، پس از جنجال حقوق های نجومی و اظهارات نعمت زاده صورت گرفته است.
تاکنون دولت ، تصمیمی در خصوص دیگر عضو منتخب وزیران در این شورا نگرفته است، باید منتظر ماند و دید دلیل اعلام یا اعمال کابینه برای حذف نعمت زاده از این نهاد و جایگزین ربیعی چیست وزرایی که در قضیه فیش های حقوقی، عملکرد و رفتاری نسبتا عکس یکدیگر داشته اند.

گفتنی است بر اساس ماده 74 قانون مدیریت خدمات کشوری، به منظور هماهنگی در تعیین حقوق و مزایای کارمندان دستگاههای اجرایی، "شورای حقوق و دستمزد" با عضویت رئیس سازمان مدیریت، وزیر اقتصاد و دو نفر از وزرا به انتخاب هیئت وزیران و رئیس دستگاه ذیربط و مجموعا دو نفر نماینده از کمیسیونهای اجتماعی و برنامه‌ و بودجه‌ و محاسبات مجلس (به عنوان ناظر) تشکیل می ‌شود.

بر این اساس، کلیه‌ دستگاههای اجرایی اعم از این که مشمول مقررات این قانون باشند یا نباشند مکلفند قبل از اتخاذ تصمیم در مراجع قانونی ذیربط برای تعیین و یا تغییر مبانی و مقررات حقوق و مزایای کارمندان خود و یا هر نوع پرداخت جدید موافقت شورای مذکور را کسب کنند. مصوبات و تصمیمات شورا پس از تأیید رئیس جمهور قابل اجرا است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
باسلام
ضمن تشکر و قدردانی از زحمات شما برادران یک تکته ضروری است لطفا زمانی که در حال بررسی و تعین حقوق برای افراد از جمله کارکنان, مسئولین,مدیران و..... هستید دقت بفرمائید طوری حقوق را تنظیم کنید که این احتمال را بدهید که ممکن است خودتان با آن حقوق قرار است زندگی کنید.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
0
0
وزیر صنعت ومعدن "در باره دریافتی های نجومی مدیران بیان کردند"قیل وقال لازم نیست "درهمه جای دنیا چنین ست.
نتیجتا برای جناب روحانی که قصد رفع ورجوع دریافتی های نجومی رابرای مردم
به نمایش گذارده ست "چنین بیان وزیر صنعت حاکی ازدانستن وقبول ایشان در
مسیر حرکت غیرقانونی "در شورای حقوق ودستمزد بوده"درحالی که ایشان
می بایست چشم دولت "مراقبت را به نیابت از طرف دولت "انجام می داد"که
اعتقادی به این عمل را نداشت"ونکرد.
کهوری نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۹
0
0
پرداخت های نامتارف فقط شامل دریافت های نجومی نیست شامل حقوق های ذره بینی نیز می شود. پرسنل اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی در شهرستانها ، تحقیقاً غیر منصفانه ترین حقوق کشوری را دریافت می کنند. کارشناسان ارشد در این ادارات با ماهی یک میلیون دویست هزار تومان حقوق بدون دریافت اضافه کاری مساعده و .... کار می کنند. تنوع قرارداد در این ادارات بیداد می کند . افراد با شرایط مساوی در استانهای مختلف و حتی در یک استان (مدرک تحصیلی ، سابقه کار و پست اداری) حقوق هایی با اختلاف 50% دریافت می کنند. در مراجعه به ستاد سازمان جهت پیگیری ، گفته می شود اگر به کسی کمتر از مصوبه اداره کار پرداخت شد(هشتصدهزار تومان و اندی) حق شکایت دارید! (یعنی برابری دستمزد کارگر بی تخصص با یک کارشناس ارشد خبره)!! این مشکل و فقر موجود انگیزه کارکردن نیرو های کارشناس کشور را گرفته است. لطفاً کمک نموده و بگوش مسئولین برسانید. با سپاس 29/تیر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار