کد خبر: 797730
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس اعلام کرد
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينكه وضعيت اداره صندوق‌هاي بازنشستگي با نرخ بازده 4 درصد اسفبار است، گفت: وضعيت مديريت صندوق‌هاي بازنشستگي بحراني‌تر از فيش‌هاي حقوقي نجومي است.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به اينكه وضعيت اداره صندوق‌هاي بازنشستگي با نرخ بازده 4 درصد اسفبار است، گفت: وضعيت مديريت صندوق‌هاي بازنشستگي بحراني‌تر از فيش‌هاي حقوقي نجومي است.
محمدرضا پورابراهيمي اساس تشكيل صندوق‌هاي بازنشستگي را بهبود وضعيت معيشتي بازنشستگان دانست و در گفت وگو با تسنيم گفت: شركت‌هاي مربوط به صندوق‌هاي بازنشستگي در كشور به حياط خلوت دولت تبديل شدند، قرار بود اين شركت‌ها، حقوق، پرداخت‌هاي اصلي و انواع فوق‌العاده‌ها را به بازنشستگان كه صاحبان اصلي صندوق هستند، بدهند.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه براساس آمار گرفته شده در سال 94 مجموع ارزش سرمايه‌گذاري در اختيار صندوق بازنشستگي كشور و كل دارايي آن حدود 25 هزار ميليارد تومان است، افزود: با اين مبلغ بايد سالانه حدود 5 هزار ميليارد تومان منابع جديد ايجاد مي‌شد كه متأسفانه وضعيت اسفباري دارند.
وي با اشاره به اينكه در سال 94 ماهانه يك هزار و 300 ميلياردتومان پرداخت‌هاي تعهدات صندوق بازنشستگي كشور بوده است، خاطرنشان كرد: با احتساب 12 ماه و يك ماه هم پاداش عيدي كه مي‌شود 13 ماه مبلغ 17 هزار ميليارد تومان كل منابعي است كه صندوق بازنشستگي از محل سرمايه‌گذاري‌اش براي پرداخت حقوق كنار گذاشته كه به 5 درصد هم نمي‌رسد.
پورابراهيمي با اشاره به اينكه اين اتفاق فاجعه‌اي بزرگ در اقتصاد كشور است، گفت: متأسفانه اين ضعف مديريتي در صندوق‌هاي بازنشستگي در همه دولت‌ها بوده و در حال حاضر به اوج خودش رسيده است.
وي با بيان اينكه بزرگ‌ترين شركت كاشي‌سازي كشور مربوط به صندوق بازنشستگي زيان‌ده است، افزود: يكي ديگر از شركت‌ها، شير پگاه است كه مدتي پيش در كرمان به سبب وجود مواد فاسد بخشي از انبار آن توسط دادگستري پلمب شد و اينها همه نشان از ضعف مديريتي است.  نماينده مردم كرمان و راور در مجلس اظهار داشت: اعتقاد دارم قبل از بررسي فيش‌هاي حقوقي بايد وضعيت مديريتي شركت‌هاي صندوق بازنشستگي كشوري بررسي شود كه جاي تأسف است.
وي با اشاره به اينكه از هلدينگ پتروشيمي تا ساير مجموعه‌هاي تحت نظر صندوق بازنشستگي كشور به حياط خلوتي براي مديران اقتصادي ناكارآمد تبديل شده است، گفت: آقاي وزير رفاه بايد اين وضعيت اقتصادي كشور را جمع كند و اين همه ضعف مديريتي جاي تأسف دارد.  رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه اين وضعيت نرخ بازده 4 درصد اصلاً قابل قبول نيست، گفت: با اين وضعيت بازنشسته‌ها اگر 25 هزار ميليارد تومان خود را مطالبه كنند و در بانك بگذارند نرخ بازده بيشتر عايدشان مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه در دنيا اين صندوق‌ها توسط مالكان خودشان اداره مي‌شود و دولت ناظر بر آنها است، افزود: در اينجا برعكس است مالك صندوق مردم و بازنشسته‌ها هستند ولي مديريت آن توسط دولت اعمال مي‌شود كه براي انجامش هم كلي تخلفات مالي است.
پورابراهيمي با اشاره به اينكه نبايد هزينه ناكارآمدي و عدم اصلاح ساختار اقتصادي مناسب را بازنشسته‌ها پرداخت كنند، تصريح كرد: اينگونه مديريت كردن، اقتصاد كشور را به چالش مي‌كشد و آن را متضرر مي‌كند و رشد اقتصادي كشور را پايين مي‌آورد و يك موضوع ملي است.
وي اظهار داشت: طرحي در سال گذشته با عنوان طرح اصلاح ساختار نظام مالي ايران نوشته شده اما دولت اجازه نمي‌دهد اين اصلاح ساختار صورت بگيرد و اگر همين وضعيت استمرار پيدا كند دهه آينده، دهه بحران صندوق‌هاي بازنشستگي در كشور است.
نماينده مردم كرمان و راور در مجلس با بيان اينكه در اين طرح گفته شده كه صندوق‌ها در اختيار مالكان خودشان كه بازنشستگان هستند واگذار شده و توسط همان‌ها مديريت شوند، گفت: جالب است كه شركت زيان‌ده است بعد بابت زيان، بين هيئت مديره، پاداش تقسيم مي‌شود.
وي با بيان اينكه دولت چكاره است كه بخواهد جايي كه مالك دارد را اداره كند، گفت: اين وضعيت در خيلي جاها است در سازمان تأمين اجتماعي هم كه يك ريال از بودجه‌اش از بودجه دولتي نيست توسط دولت اداره مي‌شود و در صندوق‌هاي عشايري بازنشستگي فولاد هم همين‌گونه است.  اين كارشناس اقتصادي اظهار داشت: قبلاً كه پتروشيمي را وزير نفت اداره مي‌كرد، فولاد را وزير صنعت و بانك را وزير اقتصاد اداره مي‌كرد و به مردم و مجلس هم پاسخگو بود، امروز با خصوصي كردن بخشي از آن به شكل ظاهري به گونه‌اي انگار دولت جابه‌جا شده و زيرمجموعه وزارت رفاه قرار گرفتند با اين تفاوت كه قبلاً تخصصي اداره مي‌شد اما الان كسي پاسخگو هم نيست.  وي تأكيد كرد: اگر اصلاح ساختار در كشور انجام شود، اقتصاد كشور پويا و فعال مي‌شود و با بهبود وضعيت اقتصادي روبه‌رو مي‌شويم.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينكه وضعيت صندوق ذخيره فرهنگيان هم به مراتب بدتر از وضعيت صندوق بازنشستگي كشوري است، افزود: در آنجا آمدند يك بانك زدند كه در شرف ورشكستگي است و اين فاجعه‌اي بزرگ است.  وي ابراز اميدواري كرد: با حمايت صندوق‌هاي بازنشستگي كل كشور از طرح اصلاح ساختار نظام مالي آينده اقتصادي كشور را نجات دهيم.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
وقتی برای یک خرید اپارتمان یک میلیاردی توسط دلال بی سواد وبدون مسئولیت 20 میلیون کمیسیون گرفته می شود .وقتی که با دادن رشوه میلیارد ها کالا قاچاق می شود . وقتی که افزایش حقوق کارمند در حد یک صد هزار تومان است ومدیر بی سواد ناتوان میلیاردی پاداش می گیرد. وقتی که یک شبه ارزش پول به یک سوم کاهش پیدا می کند و عده ای را اشراف می کند . و000000 . ایا باید انتظار داشت که در جامعه کسی قانون واخلاق را رعایت کند ؟ ایا با ید انتظار داشت کسی تولید یا حتی کار کند ؟
حسن شیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
1
0
باسلام اینجانب بازنشسته مخابرات استان س وب نزدیک به یکسال تقاضای وام صندوق خودمان نموده ام .خبری نیست.چندین بارتماس گرفته ام میگویندبودجه نداریم وازسال 93 توی نوبتند.(باعصبانیت) خودتان قضاوت بکنید پای بنده در اثربی احتیاطی دیگران شکسته وخانمم در اثر ترکیدگی گازصدمه دید.ودرشهربدون امکانات (نیکشهر) باکدام پول وسرمابه مداوا بشیم . خداوندا رحمی بکن.
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
0
آنچه جای سوال است درمقایسه سازمان تامین اجتماعی موفق تر بوده حداقل مسولین صندوق بازنشستگی برند تحقیقی درموفقیت این سازمان داشته باشند
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
0
1
معلوم ست "اخلاق مدیریتی کشور "به
کدام سوئ می رود؟ عده ای از کنار کارگر می خورند"عده ای از کنار
بازنشسته و مستمری بگیر می خورند.
عده ای سرشان را در صندوق توسعه ملی کردند "عده ای در بانک ها وبیمه ها"افرین بر شما مدیران که سنگ تمام
گذاشتید"و بهتر از این نمی توانستید
"وجود پاک دستان را درمبانه خود کم
رنگ کنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار