کد خبر: 797426
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
روز 23 تير ماه، اولين سالگرد امضاي توافق هسته‌اي ايران و 5+1 ( برجام) بود و اين انتظار طبيعي وجود داشت كه مسئولان اجرايي و هسته‌اي كشور پس از يك‌سال تبليغات گسترده از اين توافق كه به شكل بسيار افراطي مورد توجه قرار گرفت
نگرانی از سرنوشت برجام در جشن يك‌سالگي!روز 23 تير ماه، اولين سالگرد امضاي توافق هسته‌اي ايران و 5+1 ( برجام) بود و اين انتظار طبيعي وجود داشت كه مسئولان اجرايي و هسته‌اي كشور پس از يك‌سال تبليغات گسترده از اين توافق كه به شكل بسيار افراطي مورد توجه قرار گرفت و درباره آن توصيفات غيرواقعي همچون آفتاب تابان و مشابه آن به‌كار برده شد، از مواهب و دستاوردهاي آن رونمايي كنند اما نه تنها اين اتفاق نيفتاد بلكه دكتر روحاني در جلسه ديروز هيئت دولت طرف‌هاي غربي را تهديد كرد كه اگر روزي 5+1 بخواهد از تعهدات خود سر باز بزند، ما كاملاً آمادگي داریم و از لحاظ توانمندي هسته‌اي در شرايطي هستيم كه در زمان كوتاهي مي‌توانيم به نقطه مطلوب خود دست پيدا كنيم. به عبارت ديگر معناي اين سخن آن است كه طرف‌هاي غربي در مسير توافق كارشكني مي‌كنند و اراده‌اي براي پايان دادن به خصومت با جمهوري اسلامي ندارند. وگرنه اگر همه چيز براساس توافق درست پيش رفته بود، دليلي براي تهديد وجود نداشت.
در واقع رئیس‌جمهور باید پاسخ دهد که کدام نگرانی در جشن یک سالگی آفتاب تابان، موجب شده که او اینچنین برای 5+1 خط و نشان بکشد؟!

آنگونه كه پايگاه اطلاع‌رساني دفتر رياست جمهوري نوشته است دكتر روحاني در عين حال با گراميداشت سالروز توافق هسته‌اي ايران با 5+1، ضمن تأكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران به عهد خود در توافق هسته‌اي پابرجا و متعهد است، اظهارداشت: اگر روزي 5+1 بخواهد از تعهدات خود سر باز بزند، ما كاملاً آمادگي داریم و از لحاظ توانمندي هسته‌اي در شرايطي هستيم كه در زمان كوتاهي مي‌توانيم به نقطه مطلوب خود دست پيدا كنيم. وي گفته: برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) به نفع همه كشورها و صلح، امنيت، ثبات و توسعه جهاني بوده و نقض آن به ضرر همه خواهد بود و هركس بخواهد شروع‌كننده باشد، بازنده سياسي در صحنه بين‌المللي است.
اين جمله هم مي‌تواند دليل ديگري از نگراني رئيس‌جمهور درباره بدعهدي غرب نسبت به توافق هسته‌اي باشد.
رئيس‌جمهور البته تعريضي به يك سالگي برجام هم زد و گفت: برجام به مفهوم تفاهم در اصل مذاكرات، در 23 تيرماه به نتيجه رسيد و اجراي آن از 26 دي ماه آغاز شد و اينكه در برخي رسانه‌ها عنوان شده كه يك‌سال از اجراي برجام گذشته است صحيح نيست و از اجراي برجام كمتر از شش ماه گذشته است.

روحاني در ادامه با عبور سریع از نگرانی و تهدیدهایش، تعاریفی هم از برجام کرد و 23 تيرماه را نماد تعامل با جهان ناميد و گفت: جمهوري اسلامي ايران در اين روز براي همه جهانيان ثابت كرد از لحاظ قدرت سياسي، آنچنان توانمندي و تبحري در مسائل سياسي، منطق و موضوعات فني و حقوقي دارد كه مي‌تواند براي حل موضوع پيچيده بين‌المللي با قدرت‌هاي بزرگ مذاكره كرده و از حق ملت ايران به خوبي دفاع كند.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي در ادامه با اینکه بارها مقامات غربی و کارشناسان داخلی، قدرت موشکی ایران و ترس غرب از جنگ نافرجام را به علت عقب‌نشینی امریکا از حمله به ایران عنوان کرده‌اند، يكي از موفقيت‌هاي برجام را برداشتن سايه تهديد از سر مردم دانست و گفت: پرونده ايران در شوراي امنيت، در چارچوب فصل هفتم منشور سازمان ملل قرار داده شده بود كه زمينه را براي حمله نظامي به ايران آماده كنند و حتي در اين زمينه به تفاهم هم رسيده بودند. مذاكرات توانست بهانه براي تهديدات را برطرف و قدرت سياسي، حقوقي و فني ما را براي جهانيان آشكار كند و روشن شد فعاليت هسته‌اي و غني‌سازي، حق مسلم ملت ايران است. رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه به واسطه برجام تحريم‌هاي تسليحاتي برداشته شده و ما قادر به ارتقاي قدرت دفاعي و نظامي خود هستيم، گفت: البته امروز هم براي خريد برخي تسليحات هنوز با پيچ و خم‌هايي مواجهيم، اما در اين راستا توانسته‌ايم موانع را برطرف كنيم. روحاني با اشاره به اينكه به واسطه توافق، تحريم‌هاي مربوط به هسته‌اي در همه زمينه‌ها برداشته شده، خاطرنشان كرد: البته در برخي زمينه‌ها از جمله بانك‌ها هنوز به روال مدنظر و مورد انتظار نرسيده‌ايم. وي با اشاره به اينكه ضروري است از اين فضا براي افزايش رفاه و حل مشكلات اقتصادي مردم به بهترين شكل استفاده كنيم، اظهارداشت: اينكه امروز عده‌اي بخواهند راجع به واژه‌ها و كلمات در برجام بحث كنند در جاي خود اشكالي ندارد، اما لازم است به جاي پرداختن به حاشيه، به استفاده مطلوب از اين فرصت بپردازيم.
  
به بهانه حمایت از تروریسم بدعهدی می‌کنند
انتقاد از برجام و بدعهدي امريكايي‌ها به اين هم ختم نشد و رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام كه طي يك‌سال گذشته از مدافعان سرسخت توافق هسته‌اي بود و بارها منتقدان هسته‌اي را با تعابير تند مورد حمله قرار مي‌داد، اذعان كرد كه امريكايي‌ها به بهانه حمايت از تروريسم دارند بدعهدي مي‌كنند.
آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام و يكي از مدافعان برجام كه به كرمان رفته است، در سخنراني خود اگرچه در ابتدا همچون سنت قبلي‌اش به دفاع از برجام پرداخت اما در ادامه مجبور شد تا نقاط ضعف و چالش‌هايي كه كشور در اجراي برجام با آن دست و پنجه نرم مي‌‌كند را نيز مورد اشاره قرار دهد. بر اين اساس، هاشمي‌رفسنجاني گفت: يكي از دستاوردهاي برجام همكاري با هفت كشور دنيا در احداث نيروگاه گداخت هسته‌اي در فرانسه است كه اگر اين صنعت شكل بگيرد، مشكلات محيط‌زيستي در جهان برطرف مي‌شود. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه مردم دستاوردهاي برجام را نمي‌دانند و تبليغات سوئي عليه برجام در كشور مي‌شود، گفت: كار دولت، كار مبنايي بزرگي بود و در حال حاضر تحريم كشتيراني برداشته شده است.
وي پس از اين تمجيدهاي قابل پيش‌بيني به بدعهدي امريكايي‌ها در اجراي برجام نيز اشاره كرد و اظهار داشت: در زمينه تحريم‌هاي بانكي هم با تمام بانك‌هاي جهان در حال مبادله هستيم به غير از چند بانك بزرگ دنيا كه آنها هم گير امريكا هستند و چون در ايران گفته شده نمي‌خواهيم با امريكا همكاري كنيم، از همكاري با اين چند بانك محروميم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه البته در مسئله برجام آنها امتيازي به ما ندادند و ما حق خود را گرفتيم، گفت: به بهانه ساخت بمب هسته‌اي ما را تحريم كردند در حالي كه مقام معظم رهبري ساخت بمب هسته‌اي را در ايران حرام اعلام كردند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با بيان اينكه كار اساسي دولت شكست تحريم‌ها بود، افزود: البته امريكايي‌ها گروكشي كردند و به بهانه حمايت از تروريسم دارند بدعهدي مي‌كنند. وي تصريح كرد: اگر از فلسطيني‌ها حمايت مي‌كنيم آنها مظلوم‌ترين مردم دنيا هستند و اگر از حزب‌الله لبنان حمايت مي‌شود براي اين است كه خطر اسرائيل در كشور را محدود كنيم. ايران بزرگ‌ترين قرباني تروريسم است و هيچ كشوري به اندازه ما از تروريسم ضربه نخورده است. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به اينكه امروز هم مؤثرترين جنگ‌ها عليه تروريسم از طرف ايران انجام مي‌شود، گفت: در سوريه و عراق، ايران سردمدار مبارزه با تروريسم است ولي متأسفانه ظلم تبليغاتي عليه ايران به راه انداخته‌اند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه دولت از تحريم‌ها عبور كرده و كارهاي زيربنايي را انجام داده است، گفت: امسال وارد بخش جديدي مي‌شويم كه رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال را به دنبال دارد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه بدون رونق اقتصادي نمي‌شود اشتغال ايجاد كرد، افزود: تكيه ما به مردم است و انقلاب ما با مردم پيروز شد و در پيروزي انقلاب هيچ كشوري ما را حمايت نكرد. اگر امروز كشور ما امن است، به دليل وفاداري مردم به نظام و همچنين هوشياري نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي در كشور است. وي با بيان اينكه بايد در راستاي رونق اقتصادي به دولت كمك كرد، خاطرنشان كرد: البته اين رونق اقتصادي با تأخير شروع شده و از حدود دو سال قبل به دولت تأكيد مي‌كرديم كه از نقدينگي موجود در بانك‌ها در جهت اشتغال و رونق اقتصادي استفاده كند.
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
خادم شما
|
Russian Federation
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
0
2
باسلام
ضمن تشکر از گزارش شما برادران عزیز و گرامی, همانگونه که رهبر عزیزمان فرمودند برجام هم نقطه قوت دارد و هم نقطه ضعف پس بر ماست تا دولت را یاری کنیم نقطه ضعف آن را تبدیل به نقطه قوت نموده و از نقطه قوت آن به درستی برای گذر از رکود اقتصادی , بیکاری, تورم و جهش در تولید و حمایت از کارخانجات تولیدی استفاده نماییم.
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
وظیفه ما اینست که در هر جائی هستیم کارمان را درست انجام دهیم و ازخدای ناظر بپرسیم از کارمان راضی هستید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
1
اکثریت دولت را اشراف تشکیل می دهند که کاری جز دلالی و پورسانت و رشوه و0000 بلد نیستند . بطور مثال نعمت زاده هر کسی بگوید نعمت ثروت افسانه ای خود را از راه اختراع واکتشاف ونو اوری و0000 بدست اورده فقط خودش را گول می زند . نعمت حتی سواد اظهار نظر در هیچ زمینه مهندسی را جز دلالی ندارد. ایا انتظار داریم این مرد صنایع مارا راه اندازی نماید؟ مدیران نعمت هم از خود او بد تر هستند . تا حال هم فقط بامید برجام و قرارداد های خارجی وحتی وارد کردن مدیر از خارج بودند . چرا به نعمت این همه میدان خیانت و فساد داده می شود ؟ شاید برخی مصالح البته نه ساختمانی هست که ملت نمی دانند
پاسخ ها
داود سجادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
ما هم خیلی علاقمندیم جواب دولت را بشنویم.
داود سجادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
حالا درست است که این جان کری اقا برجام کوچلو را رها کرده وبه بهانه کنگره بدجنس خبری از این طفل یکساله نمی گیرد ولی خوب بود یک جشن تولدی ،کیکی ،بادکنکی علم میشد.بالاخره بچه سر راهی که نیست.
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
1
تبعیت از رهبری بدین معناست که رهبری تمام جوانب کار را میبیند و همه جهات آنرا سبک سنگین مینماید و بر اساس تجاربی که از گذشته در امور بدست آورده است مطلبی را بیان یا موضعی را اتخاذ مینماید ، و این بیان نمودن یا موضع گرفتن و... فصل الخطاب برای جامعه هدف میباشد و همگی باید از آن تبعیت نمایند . اظهار نظر در مقابل موضع رهبری ، نه اینکه کار را سهل نمیکند ، بلکه در مسیر ، مانع ایجاد میکند و باعث کند شدن پیشرفت جامعه و حتی متوقف نمودن حرکت و در بعضی جاها موجب عقب گرد از مسیر رفته و امتیازات بدست آمده می شود .
ایکاش ملت و بخصوص مسئولان ، خاصه دانه درشتها این مطلب را درک میکردیم ....
با توجه به دست آورد مذاکرات ، متاسفانه هنوز هم بعضی ها دست بردار نیستند و سعی در اصرار بر فهم و نظر خود داشته و دارند ... که این امر دوحالت را تداعی مینماید :
1- یا اینکه در حالتی خوشبینانه در حد افراط و بدور از فهم سیاسی و انقلابی قرار دارند و الفبای مدیریت و سیاست را نمیدانند که باید به آنها گفت رفوزه ...
2- یا اینکه نه ؛ این حرکات بشکل دیگری است ؛ و آن اینکه دستی در پشت پرده اینها را هدایت میکند و واداشته و مواجب بگیر دشمنند .... که در این حالت باید به آنها خائن و منا....
امید که از هر حالتی هستند به خود آیند و به اصل خود بازگردند و بیش از این مشکل برای مملکت و نظام اسلامی ایجاد ننمایند ... انشاءالله .
یا حق .
رجایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
1
1
سال تحویل دولت به احمدی نژاد:
نرخ تورم: 10/5 درصد
نرخ: رشد اقتصادی: 7/5 درصد
نرخ سود بانکی: 12 درصد
موجودی صندوق ذخیره ارزی: 18
سال تحویل دولت به روحانی:
نرخ تورم: 44 درصد
نرخ رشد اقتصادی: 6/5- درصد رکود تورمی
نرخ سود بانکی: 28 درصد
موجودی صندوق ذخیره ارزی: صفر
ذخایر غذایی: سیلوها و انبارها خالی
وضعیت تولید: 70 درصد کاخانجات تعطیل
وضعیت عمومی اقتصاد با نگاه 5 ساله: در حال فرو رفتن به رکود طولانی.
فاصله طبقاتی: قشر متوسط محو شد 34082میلیارد دلار
كشاورز روستايي
|
United States
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
2
1
روحاني مچكريم سود وامهاي كشاورزي را پايين آوردي درود بر برجام
ناشناس
|
Canada
|
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
2
0
اوباما
در پیامی به‌مناسبت اولین سالگرد برجام
توافق هسته‌ای در به عقب بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران موفق بوده است
برجام حاصل تمایل ما به تعامل مستقیم با ایران است/اختلافات هنوز جدی است
این توافق در به عقب بازگرداندن برنامه هسته‌ای ایران موفق بوده است.

جان کری
در اظهاراتی به‌مناسبت اولین سالگرد برجام
کری: پس از چندین سال مذاکره توافقی با هدف محدودکردن برنامه هسته‌ای ایران حاصل شد

پس از چندین سال مذاکرات فشرده توافقی با ایران به‌منظور محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران حاصل شد.

بوب کورکر
اقدامات ضدایرانی آمریکا در سالگرد برجام؛
طرح جدید کمیته روابط خارجی سنا برای تمدید تحریم‌های ضدایرانی تا سال ۲۰۲۶

پس از ماه‌ها مذاکره، باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا یک طرح جدید را برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران ارائه می‌کند.

موگرینی
بیانیه موگرینی در اولین سالگرد برجام/ "ایران باید مو به مو به تمام تعهدات خود عمل کند"

واکنش آمریکا به تهدید !! روحانی
واشنگتن: اگر ایران برجام را زیر پا بگذارد، قدرت بازگرداندن تحریم‌ها را خواهیم داشت
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به هشدار رئیس‌جمهور ایران نسبت به عواقب زیرپاگذاشته شدن برجام مدعی شد که آمریکا تاکنون کاملاً به برجام پایبند بوده و گفت که قدرت و ابزار کافی برای بازگرداندن تحریم‌های ایران، موجود است.
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
0
0
انشاء الله برجام و برجام پرستان با هم سقوط کنند . ننگ و نغرین به هر چه اجنبی پرسته !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار