کد خبر: 797422
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶
عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه در زمينه فيش‌هاي حقوقي طرح دوفوريتي را با نظر کارشناسان آماده کرده‌ايم، گفت: مردم بايد بدانند که از جيب آنها چه ميزان حقوق به کارگزاران‌شان پرداخت مي‌شود.
محمد دهقان درگفت‌وگو با خبرگزاري خانه ملت، با بيان اينکه حقوق‌هاي غيرمتعارف که اخيراً مطرح شده، يک نگراني جدي را در بين مردم ايجاد کرده و ضربه به اعتماد مردم و نظام وارد کرده است، گفت: مجلس بايد اقدام فوري را در اين زمينه انجام مي‌داد. نماينده مردم طرقبه و چناران درمجلس شوراي اسلامي، بيان کرد: با توجه به اين اتفاقاتي که رخ داد بايد خلأهاي قانوني ‌را  که احتمال سوءاستفاده از آنها وجود دارد مسدود مي‌کرديم و به همين جهت يک طرح دوفوريتي را با نظر کارشناسان آماده کرده‌ايم. عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينکه اين طرح دوفوريتي چند محور دارد، بيان کرد: راجع به گذشته، طرح دوفوريتي به دنبال اين است که افراد دريافت‌کننده حقوق‌هاي غيرقانوني، بايد ميزاني را که به صورت غيرقانوني دريافت کرده‌اند، پس بدهند و از اين به بعد نيز دريافتي مديران کشور بايد شفاف باشد، چراکه اين پول متعلق به مردم است. دهقان متذکر شد: مردم بايد بدانند که از جيب آنها چه ميزان حقوق به کارگزاران‌شان پرداخت مي‌شود و اين نيز يکي از‌ بندهاي اين طرح است.

وي افزود: کساني که بيشتر از قانون خدمات کشوري دريافتي داشته باشند، بايد تحت عنوان تصرف اموال عمومي تحت تعقيب قرار بگيرند و مجازات شوند. دهقان اظهار داشت: ما اين طرح را به صورت دوفوريتي به هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي ارائه داديم که طبق قانون وقتي که طرحي ارائه مي‌شود، بايد چاپ شود و دو ساعت قبل از مطرح شدن آن، اعلام و در مجلس مطرح شود. وي ادامه داد: اين روند مخصوصاً براي طرح‌هاي فوريتي همانطور که از اسمش پيداست و نمي‌تواند مشمول مرور زمان شود، بيشتر بايد مورد توجه قرار گيرد؛ متأسفانه اين طرح از هفته پيش چاپ نشده و در دستورکار قرار نگرفته بود و امروز ما تذکر داديم. دهقان افزود: آنچه که در خصوص فيش‌هاي حقوقي نجومي در جامعه مطرح شده، ضربه به اعتماد عمومي است و مجلس شوراي اسلامي بايد از اين فرصت استفاده کند و بحث حقوق‌ها را شفاف کند؛ آنچه را که مديران تاکنون فراتر از قانون دريافت کرده‌اند بايد پس بدهند و مجلس بايد پيگيري کند که در اين زمينه نيز تحقيق و تفحصي به هيئت رئيسه تحويل داده شده تا در خصوص حقوق‌ها تحقيق و تفحصي انجام شود. عضو کميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: نماينده مجلس، قضات و مديران کشور بايد حقوق‌هاي‌شان روي سايت قرار گيرد و همه مردم از آن اطلاع داشته باشند. اگر کار درستي انجام مي‌شود که از افشا شدن آن نبايد خجالت بکشند، اگر هم کار غلطي است همه بايد از آن مطلع باشند. اين موضوعات در طرح ما آمده است و اميدواريم که مجموع اقدامات قانونگذاري و نظارتي مجلس منجر به اصلاح اين امر شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
سلام
یک عده ای در دوران دفاع مقدس برای دفاع ازاسلام ونظام اسلامی رفتندوجنگیدندوشهیدوجانبازشدند،حالایک عده ازخدا بی خبر اومدن وبااین حقوق های نجومی دارن به خون شهداخیانت می کنند .بایدبا اینهاقاطعانه برخوردکرد. ان شآء الله
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
این وقتی این فیش ها نشان داده شود که فقط فیش اسنتاد احکام کارگزینی نباشد بلکه مزایای همچون پاداش وماموریت ها وکارانه وعیدی و....بصورت شفاف درحکم کارگزینی قید گردد نه جداگانه باشد ولاپوشی گردد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
0
0
اما هیچکس نمیگوید تکلیف حداقل بگیران درشرایط همان نجومی بگیران چیست ؟ که سالیان سال است حق وحقوقشان پایمال شده تازه همین ها هم در شرایط مساوی در هر سازمانی گاها سه تا چهار برابر اختلاف حقوق دارند!!! واقعا باور نکردنی است این همه تبعیض تابه کی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار