کد خبر: 796335
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی
قیام گوهرشاد از ناب‌ترین حرکت‌های تاریخ کشور است و یکی از وظایف اصلی حاکمیت، پاسداری میراث فرهنگی و مراقبت از تاریخ گذشته ملت است.


به گزارش خبرنگار جوان، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از وظایف اصلی حاکمیت، پاسداری میراث فرهنگی و مراقبت از تاریخ گذشته ‌ ملت است؛ زیرا داشته‌های ما تنها به داشته‌های فیزیکی و سرمایه‌های مادی خلاصه نمی شود.

حجت‌الاسلام نصرا... پژمانفر با تأکید بر‌ اینکه ناتوانی در حفظ تاریخ گذشته، جفای بزرگی است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در رژیم گذشته به‌شدت تلاش شده تا داشته‌های فرهنگی ملت را از بین ببرند از جمله موضوعاتی همچون عفاف و حجاب و ارتباطی که مردم با روحانیت داشته‌اند.

وی در ادامه افزود: یکی از مسایل اساسی فرهنگ مردم و کشور ما، حجاب و ارتباط با روحانیت بود که در رژیم گذشته و از اواخر دوره قاجار به آن هجمه‌های فراوانی شد‌.

حجت‌الاسلام پژمانفر تصریح کرد: قیام گوهرشاد از ناب‌ترین حرکت‌های تاریخ کشور است که مردم پرچمدارش بودند.

وی ادامه داد: ورود مردم هم در حمایت و دفاع از مرجعیت و روحانیت بود و هم در دفاع از حجاب و عفاف که یکی از مهم‌ترین ارزش‌های اسلامی و دینی ماست.

وی در ادامه به برپایی همایش ملی قیام گوهرشاد در مشهد اشاره کرد و گفت: همایش قیام گوهرشاد می‌تواند واقعه گوهرشاد و خاطرات آن را احیا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی رویکرد علمی را از نقاط قوت همایش ملی گوهرشاد برشمرد و تاکید کرد: ورود علمی دانشگاه‌ها و عمق دادن به ابعاد و اطلاعات واقعه گوهرشاد باعث خواهد شد مقداری از تاریخ و هویت خود را حفظ کنیم که چنین اقدامی، بسیار ارزشمند و الهی است.

حجت الاسلام پژمانفر ادامه داد: مقوله حجاب و پایداری مردم برای حفظ حجاب بی‌تردید باید دبیرخانه‌ای دائمی داشته باشد تا منابع تاریخی در این خصوص جمع‌آوری‌ شود.

وی تاکید کرد: ثبت خاطرات افرادی که از واقعه مطلع هستند سبب می‌شود منابع ارزشمندی برای تحقیقات آتی در اختیارمان بگذارد تا با بهره گیری از آن‌ها اتفاقات فرهنگی دیگری چون ساخت فیلم و تئاتر و تولید کتاب و مباحث دیگر رقم بخورد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به دست‌اندرکاران برگزاری همایش تبریک می‌گویم که این کار زمین مانده را به دست گرفتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان خاطرنشان کرد که به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی از‌ همه‌ ظرفیت‌های شغلی خود برای حمایت از این حرکت بزرگ فرهنگی استفاده خواهم گرفت.

 

گفتنی است همایش ملی قیام گوهرشاد 21 و 22 تیرماه همزمان با هشتادویکمین سالگرد قیام مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب با حضور جمعی از چهره‌های برجسته علمی، سیاسی و فرهنگی کشور و به همت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری در سالن همایش‌های تالار شهر واقع در میدان شهدای مشهد برگزار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار