کد خبر: 795046
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
فرماندهی کل ارتش سوریه اقدام گروه جیش الاسلام در قتل خلبانی که به دلیل مشکل فنی مجبور به فرود در منطقه آنان شده بود را جنایتی شنیع توصیف کرد.
ایسنا: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه در بیانیه‌ای با اشاره به قتل خلبان نورس حسن به دست اعضای گروه جیش الاسلام که به دلیل مشکل فنی جنگنده‌اش در طول پرواز آموزشی مجبور به فرود با چتر در منطقه تحت تصرف این گروه مسلح شده بود، این اقدام جیش الاسلام را حرکتی بزدلانه که برخلاف تمامی عرف‌ها و قوانین بین‌المللی و انسانی در برخورد با اسرا است، توصیف و تاکید کرد: تلاش‌های بسیاری از طریق کمیته‌های آشتی برای حفظ جان این خلبان انجام شد اما این اقدامات بی‌فایده بود.

فرماندهی کل ارتش سوریه در ادامه افزود: این اقدام جیش الاسلام دلیلی قاطع بر ماهیت مجرمانه این گروه‌های تروریستی است و دروغ بودن ادعاهای حامیان آنها مبنی بر اینکه این گروه‌ها از مخالفان میانه رو هستند را آشکار می‌سازد.

در پایان این بیانیه آمده است: این جنایت شنیع تروریست‌های جیش الاسلام بدون پاسخ نمی‌ماند و ارتش سوریه به مبارزات خود با تروریسم تا نابودی آن و بازگردان امنیت و ثبات به کشور ادامه می‌دهد.

شبکه المیادین نیز گزارش داد که جیش الاسلام مدعی شده است که جبهه النصره در پی اینکه مذاکره برای آزادسازی خلبان سوری در ازای آزادی زندانیان این گروه در حال انجام بود، اقدام به قتل این خلبان کرد.

یک منبع نظامی سوری صبح روز جمعه از سقوط یک جنگنده به دلیل مشکل فنی در حومه شرقی دمشق خبر داد و اعلام کرد که خلبان با چتر نجات پایین پریده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار