کد خبر: 794922
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
مردم غزه امروز جمعه همزمان با سالروز جهانی قدس پس از برگزاری نماز جمعه تظاهرات برگزار کرده و بر ادامه مقاومت تا آزادسازی سرزمین فلسطین تاکید کردند.
تسنیم: گروه های ملی و اسلامی در نوار غزه پس از اقامه نماز جمعه، با برگزاری تظاهراتی روز جهانی قدس را گرامی داشته و حمایت خود از انتفاضه مردم علیه جنایت های رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات مقابل برج شوی و حصری در شهر غزه برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات بر محوریت قضیه فلسطین و شهر قدس اشغالی تاکید کردند.

امروز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مصادف با روز جهانی قدس است که امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران آن را اعلام کرده است و فلسطینیان نیز با شرکت در این تظاهرات تاکید کردند که سیاست های رژیم اشغالگر هرگز اراده آنها را نخواهد شکست.

تظاهرات کنندگان با سر دادن شعارهایی وحدت تلاش های امت عربی و اسلامی برای حمایت از شهر قدس اشغالی برای مقابله با طرح های صهیونیستی و دفاع از نمازگزاران در مسجد الاقصی را خواستار شدند.

گروه های ملی و اسلامی نیز طی سخنانی تاکید کردند که روز جهانی قدس پیام آشکاری به دشمن صهیونیستی است مبنی بر اینکه مقاومت تا آزادسازی قدس از چنگال اشغالگران ادامه دارد.

لؤی القریوطی مسئول جبهه خلق برای آزادی فلسطین که به نمایندگی از سوی گروه های فلسطینی سخنرانی می کرد، تاکید کرد که فلسطین قضیه اصلی امت عربی و اسلامی است زیرا ملت فلسطین از محاصره ظالمانه و ظلم و ستم و سرکوب از سوی رژیم اشغالگر رنج می برد.

وی اشاره کرد که هدف از حوادث جهان عربی و اسلامی و خونریزی هایی که در کشورهای عربی صورت می گیرد، منحرف کردن اهتمام عمومی از قضیه فلسطین و ایجاد تفرقه در منطقه عربی است.

وی تصریح کرد که فلسطین از نهر تا دریا متعلق به ملت فلسطین است و هیچ کس حق ندارد حتی از یک وجب از خاک فلسطین چشم پوشی کند.

القریوطی اظهار داشت که روز جهانی قدس مناسبتی برای یادآوری حوادثی است که در قدس رخ می دهد و این در حالی است که کشورهای عربی و اسلامی فلسطینیان ساکن قدس و مسجد الاقصی را تنها رها کرده اند تا با طرح های رژیم اشغالگر مقابله کنند.

وی در ادامه تصریح کرد که گروه های ملی و اسلامی در روز جهانی قدس بر ضرورت آغاز گفت وگوهای فلسطینی – فلسطینی فراگیر در سرزمین فلسطین برای پایان دادن به دودستگی ها و احیای وحدت تاکید می کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار