کد خبر: 794909
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
قیمت جهانی نفت در معاملات امروز با ۲۵ سنت افزایش به ۴۹ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید.
تسنیم: در حالی که سرمایه گذاران پیش بینی می کنند با کاهش شکاف بین عرضه و تقاضا قیمت نفت امسال تقویت شود در معاملات امروز قیمت نفت افزایش یافت، هرچند که تشدید علائم کندی رشد اقتصادی آسیا موجب شد رشد قیمت ها محدود باشد.

قیمت نفت برنت که در ساعات معاملات آسیایی به بالای 50 دلار برگشته بود، امروز با 25 سنت افزایش به 49 دلار و 96 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز با 17 سنت افزایش به 48 دلار و 51 سنت رسید.

تجار گفتند افزایش قیمت ها نتیجه کاهش تفاوت بین عرضه و تقاضا در بازار فیزیکی بوده که در آن مازاد عرضه منجر به افت قیمت های 2 سال اخیر شده است.

بانک سرمایه گذاری جفریز روز جمعه اعلام کرد: «ما معتقدیم که عوامل بنیادین بازار همچنان برای تداوم ترمیم قیمت ها مناسب است و حجم ذخایر جهانی نفت  در 3 ماهه سوم سال شروع به کاهش خواهد کرد.»

به رغم افزایش تولید اوپک به رقم بی سابقه 32.82 میلیون بشکه در ماه ژوئن، اوپک انتظار دارد تقاضا برای نفت این سازمان  همچنان بالاتر باشد.

آمارهای دولت آمریکا نشان می دهد که تولید نفت این کشور در ماه آوریل با 220 هزار بشکه کاهش به 8.93 میلیون بشکه در روز رسیده که بیشترین کاهش ماهیانه از سپتامبر 2008 بوده است.

علیرغم حاکم بودن فضای افزایشی بر بازار نفت، وضعیت نامطلوب اقتصادی در آسیا همچنان یک نگرانی عمده محسوب می شود.

بر اساس یک گزارش رسمی، رشد بخش تولید چین در ماه ژوئن متوقف شده است.

شاخص مدیران خرید رسمی چین از رقم 50.1 در ماه می به 50 در ماه ژوئن تنزل یافته است. رقم 50 مرز بین وضعیت رشد و وضعیت افت اقتصادی محسوب می شود.

در کره جنوبی نیز، میزان صادرات در ماه ژوئن برای هجدهمین ماه متوالی کاهش یافته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار