کد خبر: 794788
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران:
خطیب موقت نمازجمعه گفت: نقش واسطه‌هایی که آدمهای این‌ چنینی را برای مسئولیت معرفی کردند، پیگیری شود.
جوان آنلاين: آیت‌الله احمد خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران به هفته قوه قضائیه اشاره و اظهار کرد: ضامن اجرای دو قوه دیگر کشور هم همین قوه قضائیه است. اگر قوه مقننه تقنین کند و قوه مجریه ابلاغ کند اما قوه قضائیه ضامن اجرا نباشد اقدامات آن دو قوه دیگر نیز بی‌اثر خواهد ماند.

وی با اشاره به سانحه واژگون شدن اتوبوس حامل سربازان در نی‌ریز گفت: ارتش در این عرصه ورود خوبی داشت تا کمی از آلام بازماندگان را تخفیف دهد و برای مداوای مجروحان هم تلاش بیشتری کند. برنامه‌ریزیها باید به گونه‌ای باشد که دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری به جنایات امریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: 6 تیر سالگرد ترور رهبر انقلاب، 7 تیر انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی، 8 تیرماه بمباران شیمیایی سردشت، 11 تیر شهادت شهید صدوقی و 12 تیر سالروز سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران است. اگر ما 6 تا 12 تیر را تابلوی حقوق بشر امریکایی بنامیم به گزاف نگفته‌ایم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: امریکا با این جنایات هنوز هم از حقوق بشر دم می‌زند، آنها در خط مقدم حامیان تروریسم و بدترین آن یعنی تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ماجرای حقوقهای نجومی اشاره کرد و گفت:  مردم حکومت را با حکومت عدل علی (ع) قیاس می‌کنند و این حقوقها با روح حکومت علی (ع)‌ بیگانه است. مردم حق دارند رنجیده باشند، البته این حقوق‌بگیران را باید استثناء بدانیم و نه قاعده. نباید مدیران لایق و قانع را زیر سؤال ببریم. ازسویی اصل مسئله نباید سیاسی و مایه تصفیه حساب جناحی شود و همچنین باید با آن مقابله زیربنایی کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تأکید کرد: با عزل چند مدیر این مسائل جواب نمی‌دهد، باید منافذ ورودی این حقوقها بسته شود و دولت و مجلس در این زمینه باید همکاری داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی افزود: مسئولان عزم خود را جزم کرده‌اند و مقابله با این حقوق‌بگیران آغاز شده که باید گزارش عملکرد آن به مردم داده شود در عین حال باید عاملان آن تعقیب شوند و واسطه‌هایی هم که موجب شده‌اند این افراد در این پستها باشند، برخورد شود.

وی با اشاره  تحولات منطقه گفت: عربستان و بحرین در حال اجرای مأموریت از سوی صهیونیستها هستند، عربستان به‌صورت وحشیانه مردم یمن را بمباران کرده و مردم ما را هم از حج محروم می‌کند. آنها لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارند و مناسک حج باید از زیر سلطه این جنایتکاران خارج شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بحرین را مشابه یک زندان برای شهروندان بحرینی دانست و گفت: آخرین اقدام حکام بحرینی سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم بوده که متولد بحرین است و اصالتی بحرینی دارد.

آیت‌الله خاتمی افزود: در حالی که حکام بحرینی اصالتاً عربستانی هستند و با کمک انگلیسیها بر گرده مردم سوار شدند. به جای اینکه از شیخ عیسی قاسم سلب تابعیت شود باید از حکام این کشور سلب تابعیت شود.

وی تصریح کرد: گوش حکام بحرینی به این حرفها بدهکار نیست بنابراین، سرنوشت آنها همان سرنوشت شاه ایران است. شاهی که با مردم خود اینگونه رفتار کند به زودی ساقط می‌شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش پایانی سخنان خود به حوادث تروریستی اخیر در ترکیه اشاره کرد و گفت: ما بارها به برخی از این کشورها که حامی داعش هستند هشدار داده‌ایم که این ماری که شما پرورش داده‌اید خودتان را می‌گزد.

وی افزود: ترکیه نفت را از داعش می‌خرد و برای آنها بازارچه محلی درست کرده است. ما از کشته شدن هیچ انسانی خوشحال نیستیم ولی به مسئولان ترکیه‌ای می‌گوییم شما باید بیدار شوید زیرا خودکرده را تدبیر نیست. همین حالا هم دیر نشده و دست از حمایت داعش بردارید.


منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار