کد خبر: 794784
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید از پرداخت ۱۵هزار میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال زایی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: حمایت از ۵۰هزار طرح کارآفرینی در دستور کار صندوق قرار دارد و خروجی آن ایجاد چندین هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم است.
تسنیم: اصغر نورالله زاده درباره میزان تسهیلات دهی این صندوق گفت: طبق پیش‌بینی‌هایی که داشتیم قرار است 50 هزار طرح مورد حمایت مالی قرار گیرد که این مسئله چندین هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد کرد.

 وی درباره سقف تسهیلات پرداختی به کارآفرینان بیان داشت: حداکثر تسهیلات پرداختی 100 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد است و حدود 15 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته ایم.

نورالله زاده با بیان اینکه حدود 3درصد وام‌گیرندگان در پرداخت اقساط تعلل دارند گفت: 97 درصد کارآفرینان در پرداخت اقساط خود دقیق هستند. در طرح پیشنهادی شورای عالی اشتغال، استعدادهای شغلی مناطق ارزیابی شده و براساس آن نقشه راهی تعریف شده است تا افراد بتوانند بر اساس پتانسیل‌های شغلی منطقه خود کارآفرینی کنند و بازار‌های تقاضا نیز به صورت دقیق شناسایی شده است.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با تأکید بر اینکه به دنبال اجرای طرح "هرروستا یک محصول" هستیم گفت:در حال حاضر 10 محصول دارای مشتری در بازار وجود دارند که یکی از آنها روسری است. فرش، پوشاک، صنایع دستی، مصنوعات چرمی، زیورآلات، اسباب بازی و روسری خدمات در حوزه گردشگری با هدف اشتغالزایی برای افراد به ویژه در روستاها، مورد حمایت است.

وی با بیان اینکه بازار روسری و شال نیز در کشور ما بسیار خوب است، عنوان کرد: سالانه 250 میلیون ظرفیت خالی در این زمینه داریم که همه این ظرفیت از خارج از کشور وارد می‌شود در حالی که می توان در داخل کشور به تولید رسید.

 نورالله زاده با بیان اینکه  بزرگترین مصرف کننده زیورآلات و اسباب بازی در خاورمیانه هستیم گفت: به دلیل وجود بازار این محصول بزرگترین واردکننده نیز هستیم و تولید آن در داخل کشور انجام نمی شود بنابراین در تلاش برای ایجاد بنگاه‌های کوچک و ارائه تسهیلات و ایجاد اشتغال در این زمینه‌ها هستیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه این مشاغل در سطح روستاها نیز قابلیت راه اندازی دارند، افزود: بازار فروش این محصولات کل کشور است و مانند برخی مشاغل نظیر آبمیوه فروشی، رستوران و ... منحصر به همان منطقه نیست بنابراین امکان رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جمعیت روستایی وجود دارد.

وی بیان کرد: صندوق کارآفرینی امید، سیستمی تفاوت با سیستم بانکی دارد و بر خلاف بانک‌ها که بر اساس مجوز، اعتبار، کارکرد حساب، میزان فعالیت و ... تسهیلات پرداخت می‌کنند، صندوق کارآفرینی امید، تسهیلات ارائه می‌دهد تا جوانان بتوانند همه این موارد را به دست بیاورند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار