کد خبر: 794728
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
بانوي تازه مسلمان امريكايي:
از زماني كه به سفارش امام خميني (ره) آخرين جمعه ماه مبارك رمضان روز قدس ناميده شد، تا به امروز همچنان همه مسلمانان در سرتاسر كره خاكي با هر ديدگاه و تفكر مذهبي و اعتقادي كه دارند متفق‌القول به خيابان‌ها مي‌ريزند ...
معصومه طاهري
از زماني كه به سفارش امام خميني (ره) آخرين جمعه ماه مبارك رمضان روز قدس ناميده شد، تا به امروز همچنان همه مسلمانان در سرتاسر كره خاكي با هر ديدگاه و تفكر مذهبي و اعتقادي كه دارند متفق‌القول به خيابان‌ها مي‌ريزند و عليه ظلم و ستم رژيم غاصب اسرائيل و همپيمانانش شعار سر  مي‌دهند و تظاهرات مي‌كنند.
خانم سوزان اوبري اهل كاليفرنيا و دكتر فيزيوتراپي و تغذيه از دانشگاه اين ايالت در امريكاست كه در يك خانواده كاتوليك به دنيا آمد؛ او به‌عنوان يك مسيحي معتقد، مطالعات مذهبي بسياري داشت تا اين‌كه برادر بزرگش مسلمان شد و همين نقطه عطف زندگي او بود و باعث گرديد به اسلام علاقه‌مند شود و تغيير دين دهد. تغيير ديني كه كم كم به دليل داشتن حجاب و عقايد اسلامي برايش مشكلات زيادي فراهم كرد؛ بنابراين تصميم به مهاجرت گرفت و به ايران آمد تا آزادانه بدون هيچ ممنوعيتي شعاير ديني خود را انجام دهد. حالا چند سالي مي‌شود كه سوزان يا همان صديقه به ايران آمده تا بتواند بدون هيچ مزاحمتي حجاب اسلامي داشته باشد و در مراسم ديني حاضر گردد.
اين بانوي مسلمان امريكايي كه در كشور خود از موقعيت اجتماعي و اقتصادي خوبي برخوردار بود و حالا به عنوان مهاجر در ايران شرايط بسيار سختي را مي‌گذراند اما حتي يك بار هم نشده از اوضاع خود گلايه داشته باشد و در هيچ كدام از مراسم جمعي مانند راهپيمايي‌هاي ملي و بين‌المللي شركت نكرده باشد. به ياد دارم در ماه رمضان دو سال قبل، از روزهاي پاياني ماه مبارك مدام چشم انتظاري روز قدس و راهپيمايي آن را داشت و به دوستان هموطن خود كه در تهران زندگي مي‌كردند زنگ مي‌زد و برنامه‌ريزي روز راهپيمايي قدس را مي‌كرد. يك روز با تعجب پرسيدم خانم سوزان چرا اين همه براي رفتن به راهپيمايي هيجان داريد؟ با همان لهجه امريكايي كه دست و پا شكسته فارسي حرف مي‌زد گفت: روز قدس يك روز معمولي نيست، بلكه روز نماد مبارزه با استكبار جهاني است. روز مبارزه با رژيم صهيونيستي است؛ روزي كه همه مسلمانان جهان فارغ از رنگ و نژاد و موقعيتي كه دارند در كنار هم تظاهرات مي‌كنند و شعار مرگ بر اسرائيل و امريكا سر مي‌دهند.
گفتم: شما خودتان هم امريكايي هستيد از دادن شعار مرگ بر امريكا ناراحت نمي‌شويد؟ جواب جالبي داد گفت: ما عليه مردم امريكا و هموطنانم شعار نمي‌دهيم بلكه به سياست ظالمانه حاكم در امريكا اعتراض داريم. در امريكايي كه مدعي آزادي است اما هر صداي مخالفي را خفه مي‌كنند يا به زندان مي‌اندازند. بانو اوبري درحالي كه تن صدايش به خاطر بغض گرفته شده بود ادامه داد: يكي از پسرانم را به‌خاطر فعاليت‌هاي اسلامي و ضد صهيونيستي در امريكا به شهادت رساندند و يكي ديگر از فرزندانم هم در حال حاضر در زندان امريكا به‌سرمي‌برد ساير اعضاي خانواده‌ام هم كه با من رابطه نزديك دارند همگي تحت فشار و مراقبت پليسي شديد هستند و با اوضاع خيلي بدي در كاليفرنيا به‌سر مي‌برند. بنده نيز به عنوان يك مسلمان و مبارز ضدصهيونيستي نمي‌توانم به امريكا برگردم؛ خب طبيعتاً همه اين فشارها و تنگناها به‌خاطر فعاليت‌هاي ضد‌صهيونيستي‌ام است كه به محض رفتن به كشورم امكان بازداشت و دستگيري‌ام وجود دارد. حالا كه در ايرانم دوست دارم با تمام وجود عليه اين رژيم پليد و ظلم‌هايش فرياد سربدهم. با ديدن جمعيت تظاهرات‌كنندگان به وجد مي‌آيم و خدا را شكر مي‌كنم.
بالاخره روز قدس بانو اوبري فرا رسيد. يادم است كه صبح بسيار زود با ذوق و هيجان زياد خودش را آماده رفتن كرد و طبق قرار قبلي كه با دوستان خودش گذاشته بود ماشين وني كرايه كردند تا آنها را از جماران به محل تجمع راهپيمايي‌كنندگان ببرد، اما متأسفانه راننده تاكسي وقتي متوجه شده بود غريب هستند و لهجه خارجي دارند با نامردي تمام از آنها كرايه 200 هزار تومان گرفته بود. بعداً وقتي ماجراي آن روز را برايمان تعريف كرد به شدت عصباني شديم گفتيم اين مقدار كرايه خيلي زياد بوده است و اين مسير هزينه بالايي تا اين اندازه ندارد. ناراحت شد و گفت ما كه جايي را بلد نبوديم براي همين هم به راننده تاكسي اعتماد كرديم. اين حرفش واقعاً سنگين بود. تازه‌مسلماني كه به راننده مسلمان ايراني اعتماد مي‌كند و او براي اينكه چند تومان بيشتر نصيبش شود اينگونه سلب اعتماد كرده بود!! هرچند خانم اوبري از نظر مالي مشكلات زيادي دارد و اين كرايه بالا برايش سنگين بود اما باز هم اعتراضي نكرد و گفت ما اعتماد كرديم چون مي‌خواستيم به موقع برسيم.
امسال نيز هنوز روز قدس نيامده با اينكه ما در اصفهان هستيم مدام از تهران با ما تماس مي‌گيرد و درباره روز قدس و برنامه‌هاي آن تعريف مي‌كند. از هيجان اين بانوي مسلمان ما هم به تكاپو افتاديم و حس و حال كودكي را پيدا كرده‌ايم كه روز اول مدرسه‌اش است با اين تفاوت كه روز قدس روز بلوغ فكري و بصيرت است نه خامي و ناقص بودن فكر و بلوغ. در اين روز كه الحق يادگار امام خميني(ره)است با فكر و انديشه‌اي باز به تظاهرات مي‌رويم تا با مشت‌هاي گره كرده عليه نماد شيطان و استكبار جهاني شعار بدهيم به اميد روزي كه بنا به فرمايش امام راحل براي هميشه اسرائيل از صحنه روزگار حذف شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
آسلام
آمریکاشیطان بزرگ واسراییل غده ی سرطانی است وهر دو دشمن اسلام ودشمن بشریت ونقض کننده ی حقوق بشرهستند.همه ی مسلمانان وهمه ی آزادگان وهمه ی انسانها درسراسرپهنه ی گیتی بایدبااین دو دشمنی کرده ودشمنی خودراباحضوردرراهپیمایی روزقدس وفریادمرگ برآمریکاومرگ براسراییل نشان دهند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
0
سلام
آیه ی 29سوره مبارکه ی فتح :"محمدرسوالله وألذين معه أشداء علی الکفار رحمآء بینهم ... ."
طبق حکم قرآن کریم باید دربرابر اسراییل غاصب متجاوز،وحشی وکودک کش ،أشداء علی الکفار باشیم .
إن شآء الله در راهپیمایی روزقدس شرکت کرده و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ براسراییل سردهیم .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار