کد خبر: 794716
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
وزير خارجه امريكا: ايران در عراق از برخي جهات به اهداف ما كمك كرده و علايق مشتركي داريم
طرح‌هاي ضدايراني در كنگره امريكا همچنان صف بسته‏اند و دولت امريكا جز لفاظي در مورد لغو تحريم‏ها هيچ گام عملي قابل توجهي جهت تشويق بانك‌هاي مهم اروپايي براي معامله با ايران برنداشته است...
طرح‌هاي ضدايراني در كنگره امريكا همچنان صف بسته‏اند و دولت امريكا جز لفاظي در مورد لغو تحريم‏ها هيچ گام عملي قابل توجهي جهت تشويق بانك‌هاي مهم اروپايي براي معامله با ايران برنداشته است و از سوي ديگر سخن از تحريم‏هاي بيشتر حزب‏الله و پيرو آن ايران به عنوان حامي اصلي آن است. در ميانه اين همه اقدام ضدايراني جان كري حضور و اقدام ايران عليه داعش را «مفيد» و در راستاي منافع «مشترك» مي‏خواند و مشاور باراك اوباما نيز اظهاراتي شبيه به مفيد بودن اقدامات بسيج مردمي عراق در مبارزه با داعش داشته است؛ اقرارهاي ديرهنگام و سخناني رياكارانه كه معلوم نيست مقدمه كدام يك از نقشه‌هاي شوم كاخ سفيد است.

جان كري طي سخناني با ادعاي اينكه برجام معادله‌اي راهبردي را به نفع امريكايي تغيير داد، گفت: برجام تسهيل‌كننده برخي ارتباطات ميان ما و دولت ايران شده است.  وي افزود: گفت: ارتباط مستقيم وزراي خارجه ايران و امريكا به حل بحران‌هاي جهاني كمك مي‌كند. ‏ كري تصريح كرد كه تجارت با ايران فقط در برخي حوزه‌ها باز شده است كه نشان از آگاهي امريكايي‌ها از صوري بودن لغو تحريم‌هاي ايران بعد از برجام است. كري گفته است كه از نظر او «حضور ايران در عراق» به تلاش امريكاييان براي شكست داعش كمك ‏مي‌كند زيرا داعش دشمن مشترك ايالات متحده و جمهوري اسلامي است. ‏ وزير خارجه امريكا كه در جلسه‌اي در مؤسسه تحقيقاتي اسپن سخنراني مي‌كرد، در پاسخ به سؤالي در اين مورد كه آيا حضور ‏جمهوري اسلامي در عراق از نظر او «بيشتر مفيد است تا مضر» گفت كه او اين حضور را مفيد مي‌داند. ‏ كري گفت: «در رابطه با ايران، ما با چالش‌هايي مواجه هستيم و همه اين موضوع را مي‌دانند و ما مشغول كار روي اين ‏چالش‌ها هستيم، اما مي‌توانم به شما بگويم كه ايران در عراق از برخي جهات به اهداف ما كمك كرده و آنها توجه خود را بر ‏داعش متمركز كرده‌اند و به اين ترتيب، ما در واقع علايق مشتركي در اين مورد داريم.» وي با يادآوري تماس‌هايي كه با وزير خارجه ايران داشته گفت كه در حال حاضر، دو طرف مي‌توانند مستقيماً با هم ارتباط برقرار ‏كنند و آسان‌تر درصدد حل مشكلات برآيند. ‏ از كري در مورد فروش هواپيماهاي بوئينگ به ايران سؤال شد كه به چه دليل دولت باراك اوباما، رئيس‌جمهوري امريكا، ‏اجازه فروش اين هواپيماها را مي‌دهد و همزمان، كشور خريدار را، به خصوص با سابقه ارسال اسلحه براي حزب‌الله لبنان، حامي ‏تروريسم مي‌داند. ‏ وزير خارجه امريكا گفت كه دولت آن كشور مي‌كوشد «سوزني را نخ كند كه نخ كردن آن بسيار سخت است.»  وي افزود: امريكا ‏از يكسو مي‌خواهد دولت ايران پاسخگو باشد و از سوي ديگر ۶۰ درصد از مردم ايران زير 30سال سن دارند و دولت امريكا ‏مي‌داند كه آنان ايران را كشور خود مي‌دانند و در نظر دارد روابط خوب دوجانبه در آينده را از همين حالا پايه‌ريزي كند. 

جان كري در دفاع از اجازه فروش هواپيما به ايران گفت: موضوعات روابط خارجي بسيار پيچيده است و اگر كسي به آنها ‏به شكل سياه و سفيد و با خطوط ساده نگاه كند، به دردسر مي‌افتد. وي افزود: از آنجا كه شركت ايرباس اجازه دارد به ايران ‏هواپيما بفروشد، ممنوعيت بوئينگ از رقابت در اين بازار به ضرر كارگران امريكايي تمام مي‌شد و بر توانايي هواپيمايي ‏ايرانيان هم تأثيري نمي‌گذاشت. ‏ پيشتر از كري، برتنت مك گورگ، نماينده باراك اوباما، رئيس‌جمهور امريكا در ائتلاف ضدداعش در جلسه سناي امريكا گفت كه شبه‌نظاميان شيعه مورد حمايت ايران در جنگ ‏با داعش در عراق اكثراً مفيد بوده‌اند هر چند بعضي‌ها خودسر از آب درآمده‌اند.  او گفت: فكر مي‌كنيم اكثر نيروهاي بسيج مردمي تحت نظارت دولت عراق فعاليت دارند اما حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد آنها چنين ‏نيستند و اينها هستند كه مشكلات اساسي را ايجاد مي‌كنند.  مك گورگ با تكرار ادعاهاي سابق امريكا درباره لزوم رفتن اسد افزود: تا زماني كه اسد در رأس قدرت در سوريه باشد اين جنگ پاياني نخواهد داشت و اين مسئله را به روسيه و ديگر كشورهاي حامي نظام اسد ابلاغ كرده‌ايم. روس‌ها تا چهار ماه فكر مي‌كردند بيشترين عامل تأثيرگذار بر نظام سوريه هستند اما اوضاع تغيير كرد و ايراني‌ها اندكي بر آنها برتري يافتند و تأثيرشان بيشتر شد.
  
اقدام سختگيرانه‌تر قانونگذاران امريكايي
روز جمعه (چهارم تيرماه)، سازمان نظارتي «كارگروه اقدام مالي» كه هدفش را مبارزه با پولشويي در سطح جهان و تأمين مالي تروريسم اعلام كرده است، بعد از اتمام اجلاس خود در «بوسان» كره جنوبي اعلام كرد كه «اقدامات تقابلي» عليه ايران را به مدت 12 ماه به حالت تعليق درآورده است. اين كارگروه، به رغم اين، نام ايران را همراه با كره شمالي، كماكان در فهرست كشورهاي غيرهمكار و پرخطر براي نظام مالي جهاني حفظ كرد.  كارشناسان مي‌گويند بيانيه روز چهارم ژوئن اين كارگروه، به‌رغم تعليق اقدامات تقابلي عليه ايران، عملاً تغييري در وضعيت ايران ايجاد نكرده، زيرا ايران همچنان در فهرست كشورهاي غيرهمكار امريكا و متضمن تهديد سرمايه‌هاي سرمايه‌گذاران باقي مانده است.  نمايندگان كنگره امريكا همچنان خواستار اقدامات سختگيرانه‌تر كارگروه مالي عليه ايران هستند.  «استني هوير» قانونگذار دموكرات مجلس نمايندگان امريكا تأكيد كرده كه تصميم جديد كارگروه مالي پيام‌هاي متناقضي به ايراني‌ها مي‌فرستد و مي‌توان آن را يك پيروزي براي حكومت ايران خواند.  وي اظهار كرد كه تصميمات كارگروه مالي كه موجب مي‌شود ايراني‌ها فكر كنند نظام بانكي‌شان مي‌تواند بدون تغيير رفتار آنها به نظام بين‌المللي متصل شود، «نگران» كننده است.  «اد رويس» رئيس كميته روابط خارجي امريكا بيانيه كارگروه مالي را تذكري جدي خواند مبني بر اينكه ايران «كماكان حامي تروريسم دولتي و تهديدي عليه نظام مالي جهان است.» رويس در بيانيه‌اش نوشته است: «حفظ ايران در فهرست سياه، درخواست صحيحي است و من انتظار دارم بانك‌ها مستقلاً به اجراي اقدامات تقابلي عليه ايران براي حفاظت از نظام مالي دنيا ادامه بدهند.»
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
0
گویا داستان چماق و هویج امریکائی ها پایانی ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
ودشمن سازي شما هم پاياني ندارد وضع زندگي خودتان كه رديفه. گور پدر ملت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
0
سلام
مقامات آمریکایی دشمنان اسلام هستندومانیزدشمن آنان هستیم وفریب حرف های ریاکارانه رانمی خوریم یادمان نرودکه امام خمینی (ره)عبارتی به این مضمون فرمودندکه اگرآمریکایی هالاإله إلاالله بگویندماقبول نداریم چون می خواهندفریبمان بدهند.
مرگ برآمریکا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
0
سلام
مرگ برآمریکای حیله گر ودروغگو وجنایتکار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
0
1
نکند شما اولیاء الله هستید نعوذبالله که فرق ریا و واقعیت را تشخیص میدهید تا جائی که ما خبر داریم خودتان پوزه همه ریاکاران را زده اید بدبختهای بی چاره
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
0
گویا داستان چماق وهویج شما سیاستمداران فریبکار امریکا به اصطلاح
اقای دنیای استکبار پایانی ندارد. با این
لحن صحبت کردن"می خواهید نمایش
دهید"که هنوز اقای دنیا هستید"اما
هیهات "که تاریخ مصرف اقائی شما رو
به پایان ست"و انشائ الله بزودی زود
در گورستان تاریخ امریکا درج خواهد شد.
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
2
0
امریکا شیطان بزرگ است و هیچ غلطی نمی تواند بکند و قطعا در این سناریو از پیش تعیین شده بر علیه ایران طرفی بر نبسته و شکست خواهد خورد .
چه بهتر که دیپلماسی ایران کاری انقلابی نموده و مسیر خود را از استکبار جهانی جدا نماید ، همانگونه که امام خمینی و امام خامنه ای مسیر خود را از آن جدا نمودند و ملت انقلابی ایران به تبعیت از آنها مسیر خود را جدا نمود .
یا حق .
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
0
فقط به فكر مرگ و جنگين شماها واقعا نميفهمم و درك نميكنم كسايي رو كه همه رو دشمن خودشون ميدونن . شك نكنين روسيه هزار بار عوضي تر و نامرد تر از امريكاست . بابا به جاي اين حرفا و كارها سعي كنين خودتون پيشرفت كنين يه نگاه به چين و ژاپن كنيد؟ مگه رابطه اونا با امريكا خوبه؟ با دوستان مروت با دشمن مدارا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار