کد خبر: 794715
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
يك ديپلمات روس كه در كميته گروه بين‌المللي نظارت بر آتش‌بس در سوريه حضور دارد، اعلام كرد كه صدها موشك ضد هوايي و ضدتانك و تعداد نامعلومي تانك ظرف سه ماه گذشته يعني در طول دوره برقراري آتش‌بس به دست گروه تروريستي جبهه النصره رسيده است.
به رغم تلاش‌هاي بين‌المللي براي پايان دادن به بحران سوريه برخي كشورها همچنان با حمايت تسليحاتي از تروريست‌ها آتش جنگ در اين كشور را شعله‌ور مي‌كنند. به گزارش پايگاه خبري العهد، يك ديپلمات روس روز چهارشنبه تأكيد كرد: «الكساندر زورين، نماينده روسيه در نشست گروه بين‌المللي نظارت بر آتش‌بس در سوريه اطلاعات دقيقي از ورود تانك‌هاي جديد و موشك‌هاي ضد‌تانك و نيز صدها موشك ضد هوايي به مناطق تحت نفوذ جبهه النصره ارائه كرد و با عبارت كشور بزرگ واقع در مرزهاي شمالي سوريه (تركيه) را منبع ارسال اين سلاح‌ها دانسته است.» اين منبع روسي در ادامه افزود: «زورين در اين نشست درخواست‌هاي سازمان ملل مبني بر توقف حمايت مالي و تسليحاتي از گروه‌هاي تروريستي را يادآور شده و گفت كه تركيه به فراخوان‌هاي جهاني بي‌اعتنا بوده و به قطعنامه‌هاي بين‌المللي پايبند نيست.» تركيه يكي از حاميان اصلي تكفيري‌ها در سوريه است كه با باز گذاشتن مرزهاي خود هزاران نفر از تروريست‌ها را براي مقابله با دولت سوريه به اين كشور اعزام كرده است.

يك منبع روس حاضر در ژنو نيز با اشاره به اينكه اين سلاح‌هاي پيشرفته در حقيقت وارد مناطق شمالي روسيه شده‌اند، گفت: «اطلاعاتي مبني بر حضور نيروهاي فرانسوي در سوريه در اختيار ندارم اما روسيه از فرانسوي‌ها خواسته در زمينه جنگ در سوريه با يكديگر هماهنگي بالايي داشته باشند.» از سوي ديگر، روزنامه انگليسي گاردين روز چهارشنبه در گزارشي ضمن اشاره به طولاني شدن بحران سوريه نوشت: اكنون بعد از اين همه مدت جايگاه رئيس‌جمهور سوريه محكم‌ شده است. گاردين نوشت: سوري‌هايي كه براي سرنگوني بشار اسد رئيس‌جمهور سوريه مبارزه مي‌كنند به زودي سرخورده خواهند شد. هرچند اختلافات زيادي بين روسيه و امريكا بر سر بحران سوريه وجود دارد اما گاردين مدعي است دو كشور در سوريه به يكديگر نزديك‌تر شده‌اند و اين نزديكي احتمال دارد به جايي ختم شود كه دو كشور به دنبال راه حلي براي پايان دادن به اين جنگ پنج ساله باشند. از سوي ديگر ضرب‌الاجل سازمان ملل براي توافق در يافتن راه حل سياسي اول ماه آگوست و نزديك است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار