کد خبر: 794713
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱
به دنبال آزادسازي شهرهاي عراق از دست تكفيري‌ها نخست‌وزير عراق نسبت به احتمال حملات انتقامجويانه داعش در داخل شهرهاي اين كشور براي جبران شكستش در فلوجه هشدار داد.
باتوجه به شكست‌هاي داعش در مقابل نيروهاي عراقي و از دست دادن بسياري از مناطق تحت كنترل خود اين احتمال وجود دارد كه تروريست‌ها براي اينكه شكست‌هاي خود را جبران كنند دست به عمليات انتقامجويانه بزنند. حيدر العبادي، نخست وزير عراق روز چهارشنبه با هشدار نسبت به احتمال حملات داعش گفت: «نيروهاي عراقي با آزادسازي فلوجه و سيطره كامل بر آن پيروزي بزرگي را به دست آوردند. داعش به سرعت از هم فرو پاشيد، تعداد زيادي از نيروهايش كشته شدند و تعدادي نيز بازداشت هستند.» وي از دستگاه‌هاي امنيتي و شهروندان خواست نسبت به تلاش داعش براي جبران شكست‌هاي خود و انجام حملات تروريستي انتقامجويانه در داخل شهرها هوشيار باشند. عراقي‌ها در ماه‌هاي اخير پيروزي‌هاي بزرگي در مقابل داعش كسب كرده‌اند و اخيرا شهر فلوجه را كه دومين پايگاه تروريست‌ها در عراق بود آزاد كردند. به گزارش روزنامه رأي اليوم، العبادي گفت: «يگان‌هاي نظامي ما در موصل به سرعت پيشروي كرده و موفقيت‌هاي سريعي را به دست آوردند. ما در عين حال براي بهبود وضعيت آوارگان و فراهم آوردن سرپناه براي آنان تلاش مي‌كنيم. ما از سازمان ملل مي‌خواهيم در زمينه انساني به ما كمك كند. العبادي از احزاب سياسي نيز خواست وحدت خود را حفظ كرده و فرصت را به دشمن ندهند كه از طريق بهره‌برداري از اختلافات سياسي اهداف خود را محقق كند.

وي به تلاش دولتش براي بازگشايي بيمارستان دولتي فلوجه و بازگشت آوارگان و خنثي‌سازي بمب‌هاي كار گذاشته شده در تمامي نقاط شهر اشاره كرد. داعش تقريباً به شكل روزانه حملات تروريستي در داخل بغداد و ديگر استان‌ها از طريق عاملان انتحاري و خودروهاي بمبگذاري شده انجام مي‌دهد. همزمان با هشدارهاي العبادي، تروريست‌هاي داعش ديروز سعي داشتند به منطقه «عامريه» در جنوب فلوجه حمله كنند كه نيروهاي امنيتي و عشاير ضربه سختي به آنها وارد كردند. ژنرال «هادي رزيج» فرمانده پليس استان الانبار در گفت‌و‌گو با پايگاه خبري السومريه نيوز گفت: «تروريست‌هاي داعش سعي داشتند با انبوه خودروهاي انتحاري به منطقه عامريه در 23 كيلومتري جنوب فلوجه حمله كنند كه با حضور نيروهاي امنيتي و عشاير الانبار و پشتيباني نيروهاي هوايي عراق تعداد قابل توجه 450 خودروي تروريست‌ها منهدم شد.» از سوي ديگر، وزارت دفاع عراق اعلام كرد كه سري جديد هليكوپترهاي «مي 28» روسيه (شكارچي شب) بر اساس توافق منعقد شده ميان دوكشور به عراق تحويل داده شد. به گزارش خبرگزاري اسپوتنيك، نصير نوري محمد، مشاور اطلاع‌رساني وزارت دفاع عراق اعلام كرد كه اين دو هليكوپتر بر اساس قرارداد منعقد شده ميان وزارت دفاع عراق و هيئت ساخت تسليحات جنگي روسيه تحويل عراق شدند و بدين ترتيب تعداد هليكوپترهاي شكارچي شب كه تاكنون بغداد گرفته است به 13 هليكوپتر مي‌رسد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار