کد خبر: 794702
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
سرمقاله مدیر مسئول:
از مهم‌ترين و موثرترين اقدامات رسانه‌هاي كشور بر‌ملا كردن فيش‌هاي نجومي بود. ارزش رسانه در اين قضيه ملموس‌تر شد و اركان مختلف حاكميت را به تكاپو و واكنش وا داشت.
دکتر عبدالله گنجي
از مهم‌ترين و موثرترين اقدامات رسانه‌هاي كشور بر‌ملا كردن فيش‌هاي نجومي بود. ارزش رسانه در اين قضيه ملموس‌تر شد و اركان مختلف حاكميت را به تكاپو و واكنش وا داشت. مقام معظم رهبري، رئيس‌جمهور، رئيس قوه قضائيه، رئيس مجلس و زيرمجموعه‌هاي آنان دستور يا آمادگي برخورد را اعلام كردند. نتيجه اين اجماع نظر، اراده و برخورد به اين معنا است كه اين پرونده نبايد دستمايه جناح‌ها براي تراشيدن نظام قرار گيرد.

مردم بين دولت حال و قبل و نظام تفاوتي قائل نيستند. افراد سودجو و منفعت‌طلب و يا ضوابط جيب‌پركن از نگاه توده مردم، منصوبان و ضوابط نظام محسوب مي‌شوند. بنابراين در شمشيركشي جريانات براي پيدا كردن مقصر، آنچه در مقابل چشم مردم فرود مي‌آيد شمشير طرفين بر پيكره نظام است. سرمايه‌سوزي از نظام و مانور اشرافي‌گري از بيت‌المال آن هم در مقابل چشم كوخ‌نشينان موجب گسيختگي كساني خواهد شد كه همه چيز خود را براي انقلاب و نظام در طبق اخلاص گذاشته‌اند. همان‌ها كه هم از امام استقبال كردند و هم او را تا بهشت زهرا بدرقه كردند. روزنامه «جوان» چند روزي است كه به اين مسئله به عنوان يك پلشتي و لكه‌اي بر دامن نظام مي‌پردازد اما گويي هر روز ابعاد مقصرتراشي و جاخالي دادن‌ها و مانور افشاگري جايگزين برخورد با متخلف مي‌شود. در اين ميان دولت مقصر اصلي است. چرا؟ دولت رنگ زيرپوش دولت قبل را هم افشا كرده است. اگر اين رويه از دولت قبل بود چرا سه سال و نيم سكوت كرده است؟ يا موضوع مربوط به دولت قبل نيست و دولت مستقر به جرزني تصنعي مشغول است و يا از دولت قبل بوده و اين دولت آن را به مثابه طعمه‌اي چرب مخفي كرده بود كه هر كدام درست باشد راه را براي جاخالي دادن دولت بسته است. در خصوص آنچه مربوط به بانك‌ها است، مسئله كاملاً شفاف است. آيين‌نامه مربوط در سال 1382 در دولت اصلاحات تدوين مي‌شود و در سال 1389 در دولت احمدي‌نژاد مورد بازنگري قرار مي‌گيرد. اين دستورالعمل  در جلسه 1209 مورخ 1394/8/5 شوراي پول و اعتبار مجدداً مورد بازنگري و تصويب قرار مي‌گيرد و طي نامه شماره 94/241742 مورخ 1394/8/25 از سوي بانك مركزي به همه بانك‌هاي دولتي و خصوصي ابلاغ مي‌شود. تأثير اين ابلاغ را در پاداش‌هاي آخر سال 1394 مي‌‌توان به وضوح يافت. پس از رو شدن برخي فيش‌ها و به‌رغم غيرقابل كتمان بودن آنها و دستور رئيس‌جمهور، روزنامه دولت با سوءاستفاده از رانت اطلاعات و قدرت، سلسله گزارش‌هايي را از دولت قبل به چاپ رساند كه موضوع را پيچيده و دولت را (مبتني بر منطقي كه در سطور پيش آمد) در شرايط دشوارتري قرار داد.

اكنون سؤال اين است كه مردم دنبال يك شخص يا جناح در اين پرونده مي‌گردند يا منتظرند تا برخورد ريشه‌اي نظام را ببينند؟ وقتي رهبري و سران قوا بر برخورد تأكيد مي‌كنند، سياسي كردن موضوع چه معنايي دارد؟ اكنون همه چيز براي يك برخورد محكم مهياست. مردم منتظرند تا اگر عده‌اي، بيت‌المال مسلمين را جهيزيه زنان و دخترانشان نيز كردند به بيت‌المال مسلمين برگردد. آنچه ملت را آرام و قانع مي‌كند برخورد قضايي، حذف مديران پرهاضمه و بازگرداندن مبالغ به خزانه ملت است. انتقامجويي و ادامه روند افشاگري دو جريان همچنان پيكر نظام را پرجراحت خواهد كرد. بزرگ‌ترين خيانت به ملت، كشور و بيت‌المال اين است كه مواجهه با اين مسئله براساس انتخابات 1396 تنظيم شود و سياست‌بازان، موج‌سوار اين قصه زشت شوند و كوخ‌نشينان از غصه دق كنند و نظام مظلوم جمهوري اسلامي آوردگاه تسويه‌حساب‌هاي جناحي شود. در جلسه مسئولان قضايي سران قوا مرجع برخورد پاسكاري شد و رئيس‌جمهور به دنبال مقصر مي‌گردد و از ناظران گلايه مي‌كند. حال آنكه ابلاغيات دولت زمينه اين سوءاستفاده را فراهم كرده است. درد فقرا و دردمندان و خصوصاً كارمندان مظلوم دستگاه‌ها زماني التيام مي‌يابد كه متخلفان معزول و محكوم شوند در غير اين صورت مسئله را همچون شويي زودگذر خواهند ديد كه در پرونده نظام ثبت خواهد شد.

خبرهاي نگران‌كننده ديگري در راه است كه به جاي برخورد با متخلفان به دنبال برخورد با افشاگران درون‌‌تشكيلاتي هستند. «جوان» موارد اينگونه را سريعاً افشا خواهد كرد.
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
0
دکتر کنجی"تا انجا که مشخص شده ست"این تخلفات مدیران در دولت کنونی
صورت گرفته ست.ایا؟ به واقع رئیس دولت می خواهد "کاری اساسی در این
رابطه انجام دهد؟یا بدنبال فرصت سوزی ویا احیانا بدنبال گیرانداختن افشاکننده های فیش ها می باشد"که با چوب و
فلک کردن چند کارمند"جرئت فضولی کردن در کار بزرگان کشور را از مردم بگیرد؟که البته مایه تاسف خواهدبود"که دولت چنین فکری داشته باشد "که با این ترفندها بشود صورت مسئله را پاک کرد.چرا؟ که عمق فاجعه این دریافتی ها انچنان ست"که مردم را در ناباوری
عجیبی قرارداده ست"که مگر می شود چنین اتفاقی پیش اید"و مسئولین خود
متوجه نباشند"مخصوصا اینکه سخنگوی دولت مدام از نداشتن بودجه برای مردم
سخنرانی می کردند.اتفاقی که با غفلت مسئولین بالا دستی کشور پیش امده ست"براحتی و تفکرات ساده
انگارانه از دوش این دولت وذهن مردم پاک نخواهدشد.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
1
1
دکتر کنجی"تا انجا که مشخص شده ست"این تخلفات مدیران در دولت کنونی
صورت گرفته ست.ایا؟ به واقع رئیس دولت می خواهد "کاری اساسی در این
رابطه انجام دهد؟یا بدنبال فرصت سوزی ویا احیانا بدنبال گیرانداختن افشاکننده های فیش ها می باشد"که با چوب و
فلک کردن چند کارمند"جرئت فضولی کردن در کار بزرگان کشور را از مردم بگیرد؟که البته مایه تاسف خواهدبود"که دولت چنین فکری داشته باشد "که با این ترفندها بشود صورت مسئله را پاک کرد.چرا؟ که عمق فاجعه این دریافتی ها انچنان ست"که مردم را در ناباوری
عجیبی قرارداده ست"که مگر می شود چنین اتفاقی پیش اید"و مسئولین خود
متوجه نباشند"مخصوصا اینکه سخنگوی دولت مدام از نداشتن بودجه برای مردم
سخنرانی می کردند.اتفاقی که با غفلت مسئولین بالا دستی کشور پیش امده ست"براحتی و تفکرات ساده
انگارانه از دوش این دولت وذهن مردم پاک شود.
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
1
1
رئیس جمهوری که با تقلب روی کار امد و 800 میلیلرد دلا پول ملت مضلوم را گم کرد یادتان رفته یا میخواهید با مطرح کردن فیشها ان را به فراموشی بسپارید همه اتان باید به چوبه دار بروید
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۰
1
1
از مهم‌ترين و موثرترين اقدامات رسانه‌هاي كشور بر‌ملا كردن فيش‌هاي نجومي بود.
.
هشت سال دزدی شد و ساکت بودید !!!
الان اقدام موثر رو می کنید؟؟؟

رسانه های ... اثر گذار در زمان دزدیهای سه هزار میلیاردی و بابک زنجانی و کجا بودند؟؟؟
چرا ساکت بودند؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۰
اولا روزنامه هایی نظیر کیهان که به افشاگری مسائل حقوق نجومی مدیران می پردازد در زمان دولتهای قبل هم منتقد بود اگر خبرندارید مدرک بیاورم دوستانمان درروزنامه جوان وکیهان به شما یادآوری کنند ثانیا این دزدی ها فقط در دوره دولت دوم دکتر احمدی نژاد(اید ه الله تعالی ) نبوده است متاسفانه دردولت سازندگی واصلاحات بوده است نمونه اش اختلاس 124هزار میلیاردی واختلاسهای شهردارتهران دردولت سازندگی واختلاسهای مهدی هاشمی دردولت اصلاحات وهمچنین زدوبندهای غیرقانونی ورشوه های کلان شهرام جزائری دردولت اصلاحات وسازندگی ،چیزی که این جا مهم است آن است که متاسفانه نظارت دقیقی برعملکرد مسئولین انجام نمی گرفته است وهمین امر سبب وجود برخی مفاسد اقتصادی متاسفانه دردولتهای ما شده است. بنابراین انتقاد بوده است ولی متاسفانه گوش شنوا برای دفع این مفاسد اقتصادی نبوده است.وکاربه جایی رسیده است که هردولتی که روی کارمی آید به جای رفع نقص اجرایی دولتها آن اشتباه دولت قبل را تکرار می کند.
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
0
0
اگر دقت کنیم رسانه با ارائه واقیات خود به جامعه ، می تواند انقلابی بزرگتر از انقلاب اول را ایجاد نماید که همان واقعیت فعلی انقلاب اسلامی و نقطه ضعفها و نقطه قوت ها را به درستی هرچه تمام تر تبیین نماید تا زیرساخت های اصل انقلاب را مردم بدرستی درک نمایند ؛ آنگاه خود مردم به کمک و رهبریهای داهیانه مقام معظم رهبری ، ریل گذاری اصلی انقلاب را سامان داده و هر نوع مشکلی را برطرف می نمایند .
مهم این است که همه مسائل از طریق رسانه متعلق به انقلاب و اسلام و ملت بدرستی و شفافیت هر چه تمام تر به مردم ارائه شود و رسانه سعی در ارائه مطالب ، با نهایت صداقت و درستی داشته باشد تا بتواند اعتماد حقیقی مردم را به خود جلب نماید .
مردم در تمام ادوار و موقعیتها ، بخصوص موقعیتهای حساس ، نشان داده اند که اگر جریان یا سازمان یا فرد و یا... هر حرکتی بر خلاف اصول انقلاب صورت پذیرد یا اعتماد مردم از آن سلب گردد ، ملت راست قامت ایران در برابر آن تمام قد ایستاده و با آن برخورد جدی نموده است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۳
1
0
سلام دکتر خداقوت وقتی مسئولان هر صدایی را خفه می کنند وتحمل انتقاد را ندارند وهمه حاضرند وضع موجود را حفظ کنند نتیجه همین می شود که پس از گذشت سالها حالا از دل نظام اسلامی این دزدها سر بر می آوند وحق ملت را به یغما می برند وقتی مسئولین نظارتی واجرایی نان به هم قرض می دهند وچشم خود را روی خطاها می بندند نتیجه همین می شود وهزینه آن را هم باید افراد پاک دست وملت سختی کشیده میدهد که به دلیل پایبندی به اصول هم باید در برابر دشمن هزینه بدهد وهم به پاس ولایت وخون شهدا یی که در راه اسلام ووطن داده باید سکوت کند ومتاسفانه وقتی هم به افراد داخلی اطمینان می کند نتیجه این می شود که می بینیم.
خادم شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۵
0
0
باسلام
اگر خادمین مردم دست در دست هم بگذارند دیگر کسی جرات به خودش نمیدهد تا قانون گریزی کرده و حقوق مردم را برای خودش نماید و تازه دیگران را تهدید کند.
پر واح است در اینگونه مواقع آنان که دستشان از بیت المال کوتاه میشود یا در حال کوتاه شدن قرار میگیرد. منافع خود را در خطر میبینند. اما برادرم ما تا اجرای دقیق عدالت ایستاده ایم چون با رهبرمان و شهدایمان پیمان بسته ایم و هرگز در اجرای عدالت ترس و واهمه ای نداریم.
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
0
1
یکی ازآسیب شناسی اجتماعی ایران جناح بازی واحزاب گرای به انواع طیف مث اصلاح گرا ومحافظه گرا وچپی وراستی بوده که همه این طیف درفکر منافع خود یا احزاب خود بوده واکثریت مردم قربانی منافع خود نموده اند
علی
|
United Kingdom
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۵
0
2
سلام جناب دکتر گنجی ،چرا حقوق کل کارکنان شرکت های تابعه وزارت نفت که حداقل 4برابر حقوق سایر کارمندان است را مورد بررسی قرار نمی دهید؟در خوزستان یک نگهبان ساده شرکت نفت 8میلیون تومان دریافت می کند اما یک معلم با مدرک دکتری 2میلیون تومان می گیرد .رفع بی عدالتی را فریاد بزنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار