کد خبر: 794690
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
چندي پيش خبري از استاندارد انعكاس يافت كه در آن به برخي اقلام توليدي غيراستاندارد اشاره داشت اما شيطنت رسانه‌اي خبرگزاري رسمي جمهوري اسلامي ايران و بزرگنمايي يك شركت در تيتر خبري‌اش منجر به ضرررساني به توليد‌كننده داخلي شده است.
به گزارش «جوان» خبرگزاري ايرنا از قول اداره كل استاندارد تهران منتشر كرد كه چاي احمد ايرانيان غيراستاندارد است و توقيف شده است، اين مطلب در خبرگزاري ايرنا با تيتر «چاي احمد ايرانيان شايان با نام تجارتي احمد دادخواه غير استاندارد است» درج شده و درادامه خبر، از قول روابط عمومي اداره كل استاندارد استان تهران اين طور نقل شده بود كه واحد توليدي اين كارخانه در شمس‌آباد توقيف شده است.

اگر چه ممكن است انتخاب اين تيتر از سوي خبرگزاري ايرنا از روي عمد نباشد اما نفوذ برند خارجي «احمد» را با توجه به تأكيد اداره استاندارد بر توقيف كارخانه، نمايان مي‌كند. در حالي كه برندهاي ديگري هم در اين خبر مطرح بوده است.

درهمين رابطه مديرعامل شركت احمد ايرانيان شايان كه خبر توقيف محصولش از سوي اداره استاندارد تهران اعلام شده بود در نشستي خبري مي‌گويد: توقيفي صورت نگرفته و واحد توليدي ما در شمس‌‌آباد به مدت شش ماه فعاليتي ندارد ولي باقي واحدهاي توليدي ما در قزوين و كرج مشغول به كار هستند.

وي در ابتدا اين طور گلايه مي‌كند: متأسفانه با اين همه زحمتي كه پرسنل ما در عرض 30 سال كشيدند، ناگهان با يك مطلبي كه ارزش ندارد اين زحمات زير سؤال مي‌رود.
 احمد همچنين به گزارش وزارت بهداشت اشاره مي‌كند و مي‌گويد: ادعا كردند در اين واحد توليدي پس از منقضي شدن استاندارد همچنان به كار خود ادامه داده‌اند، ما سؤالمان اين بود كه شما از كجا مي‌گوييد كه ما فعاليت مي‌كنيم، آيا خودتان ديديد، ادعا مي‌كنند ما آمديم در را باز نكردند، در صورتي كه ما در اين واحد توليدي كه آنها ادعا مي‌كنند حدوداً به مدت شش ماه به دليل برنامه‌هاي توسعه‌اي توليد نداريم و همين مسئله در گزارشي كه وزارت بهداشت تهيه كرده كاملاً مشهود است، در اين گزارش ذكر شده كه در را باز كردند و ما وارد شديم و با توجه به شواهد موجود واحد توليدي غيرفعال بوده است.

احمد دادخواه خطاب به اداره كل استاندارد استان تهران مي‌گويد: در خبري كه درج شد آمده كه چاي احمد دادخواه توقيف گرديد، من از يكي از مسئولان كل استاندارد تهران پرسيدم كه چه چيزي را توقيف كرديد، به هر حال توقيف يك روشي دارد، اعلام مي‌كنند، احضار مي‌كنند، اخطار مي‌دهند و بعد از سير مراحلي پلمب مي‌كنند، شما كجا را توقيف كرديد، از واحدهاي ديگر شركت در كرج و قزوين و باقرآباد جويا شديم، گفتند توقيفي يا پلمبي صورت نگرفته، البته ما هميشه پيرو قوانين وزارتخانه‌هاي مربوطه از جمله وزارت بهداشت و درمان و اداره محترم استاندارد ملي و كنترل كيفي بوده و هستيم و به همين واسطه اخذ لوح و تنديس برترين بهره‌وري كيفيت كشور را براي محصولات اين واحد توليدي دارا هستيم.اين توليد‌كننده چاي داخلي با بيان اينكه انتظار حمايت از توليد‌كنندگان داخلي را از دولت داريم، گفت: در برخي موارد، ارگان‌هاي نظارتي بدون تذكر و اخطار به واحد توليدي با انتشار نام و عنوان برند به‌عنوان متخلف زحمات چندين ساله يك واحد توليدي را برباد مي‌دهند كه اين اقدام در راستاي حفظ اقتصاد داخلي نيست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار