کد خبر: 794676
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
در روزهايي که فاش شدن دريافت‌هاي نجومي برخي مديران حسابي سروصدا به پا کرده وزير ورزش خواستار شفاف شدن قرارداد بازيکنان دو تيم پرطرفدار تهراني شده است.
شیوا نوروزی
در روزهايي که فاش شدن دريافت‌هاي نجومي برخي مديران حسابي سروصدا به پا کرده وزير ورزش خواستار شفاف شدن قرارداد بازيکنان دو تيم پرطرفدار تهراني شده است. اگرچه دستمزدهاي ميلياردي بازيکنان فوتبال جزئي از فوتبال کشورمان شده اما ‌اي کاش مسئولان و دست‌اندرکاران که خود را جزئي از بدنه ورزش ايران مي‌دانند تلاشي براي جلوگيري از افزايش بي‌رويه رقم دستمزدها انجام دهند. دکتر گودرزي در حالي از مديران سرخابي‌ها خواسته است پس از پايان فصل نقل و انتقالات رقم قراردادهاي امضا شده به وزارت ورزش اعلام شوند که پس از اتمام زمان جابه‌جايي بازيکنان ديگر کار از کار گذشته است؛ درخواستي که بيشتر شبيه فرار کردن از پاسخگويي و انتقادهاي مطرح شده است تا تصميمي مديريتي و برنامه‌ريزي شده!

اولين جلسه اعضاي جديد هيئت مديره استقلال برگزار شد و شخص اول ورزش ايران به نکات مهم و جالبي اشاره کرده است. نداشتن محدوديت براي به خدمت گرفتن بازيکن براي سرخابي‌ها از جمله اين نکات بود. منتها گودرزي از مديران دو تيم خواسته تا در اين راه حقوق مردم و حفظ بيت‌المال را مدنظر داشته باشند. مشغله زياد وزير ورزش سبب شده تا او حرف‌هاي هفته گذشته‌اش را خيلي زود فراموش کند، اظهاراتي که در جمع برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بيان شده‌اند: «از زماني که به اين وزارتخانه آمده‌ام حتي يک ريال به تيم‌هاي حرفه‌اي از بيت‌المال کمک نکرده‌ام.» همان روز که اين صحبت‌ها در رسانه‌ها منتشر شد از خود سؤال کرديم که اگر وزارت ورزش کمکي به سرخابي‌ها نمي‌کند اين دو تيم تهراني چگونه و از چه راهي تاکنون سرپا ايستاده‌اند و اتفاقاً در بازار نقل و انتقالات نيز حضوري فعال داشته و قراردادهاي ميلياردي ثبت مي‌کنند؟! بر کسي پوشيده نيست که استقلال و پرسپوليس از بودجه دولتي يا همان بيت‌المال ارتزاق مي‌کنند و تأکيد وزير بر رعايت حق مردم و حفظ بيت‌المال مهر تأييدي بر اين ادعاست. با اين حال جاي تعجب دارد که اظهارات نفر اول ورزش کشور پر است از تناقض‌هاي آشکار و عجيب.

نکته ديگري که باز هم از سوي وزارتخانه مطرح شد موضوع شفاف شدن قراردادهاي فوتباليست‌هاي ليگ برتري و اعلام عمومي رقم دستمزدهاي توافق شده آن هم پس از اتمام مدت زمان تعيين شده است. به نظر مي‌رسد امضا شدن قراردادهايي با رقم‌هاي نجومي اهميت زيادي براي اهالي وزارتخانه ندارد که منتظرند هرچه زودتر فصل نقل و انتقالات به پايان برسد و قضيه مثل هميشه فيصله پيدا کند. علني کردن رقم قراردادها پس از اينکه کار از کار گذشته و کاري از دست کسي برنمي آيد چه تأثيري در اوضاع بلبشوي فوتبال ايران دارد؟ اين موضوع نه تنها مردم را راضي نمي‌کند بلکه با فاش شدن دستمزدهاي نجومي که به لطف بي‌دروپيکر بودن فوتبالمان نصيب بازيکنان بي‌کيفيت مي‌شود داغ دل مردم تازه خواهد شد؛ مردمي که در شرايط بد اقتصادي بحران‌هاي مالي زيادي را پشت سر مي‌گذارند و هستند كساني كه نهايت آرزويشان سير كردن شكم خانواده است، تازه اين در شرايطي است كه همه مي‌دانند اگر رقم قراردادها فاش هم بشود رقمي كاملاً جعلي و دروغ است و اصل مبلغ چيز ديگري است. آن وقت عده‌اي در وزارت ورزش نشسته‌اند تا پنجره نقل و انتقالات بسته شده و يکي از انتقادهاي وارده کم شود.

قراردادي که امضا شد و در هيئت فوتبال به ثبت رسيد ديگر ارزش قانوني دارد و هيچ کس نمي‌تواند زير آن بزند. در اين ميان باشگاه‌هاي دولتي طبق روال هر سال بايد دستمزدهاي بالاي بازيکنانشان را پرداخت کنند، حتي اگر بازيکن کمکي به تيم نکند و برخلاف بازارگرم‌کني‌هاي فصل نقل و انتقالات کيفيت لازم را نداشته باشد. سرخابي‌ها با بودجه دولتي اداره مي‌شوند، بودجه‌اي که بدون شک بايد با حساب و کتاب دقيق صرف هزينه‌هاي جاري شود اما متأسفانه خبري از حساب و کتاب نيست و وزارتخانه‌اي که خود را همه کاره استقلال و پرسپوليس مي‌داند قدمي براي قانونمند شدن هزينه‌هاي اين دو باشگاه برنمي‌دارد. چطور مي‌توان در قبال بازار داغ خريد و فروش بازيکن و سود هنگفتي که به جيب دلالان مي‌رود، سکوت کرد؟ مگر مي‌توان نسبت به آينده دو تيم پرطرفدار و مردمي پايتخت بي‌تفاوت بود؟ هواداري که در هر شرايطي از تيم محبوبش حمايت مي‌کند منتظر است تا با شروع فصل جديد عملکردي درخشان و لااقل قابل قبول از تيمش شاهد باشد نه اينکه در عرض چند بازي به بي‌کيفيت بودن بازيکنان تازه‌وارد و بي‌کفايتي مديران پي ببرد. برخورد قاطعانه با متخلافان بازار نقل و انتقالات و زير ذره‌بين قرار دادن دستمزدهاي آنچناني کمترين انتظاري است که يک هوادار و عاشق فوتبال از مسئولان ارشد ورزش دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار